Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod rraadd » 12. říjen 2017 07:58

Bananaboy: Možná začátečník, ale vypadá to skutečně dost dobře. Tak držím palce, aby se i dále dařilo.
Díky za odkazy. Určitě se na to podívám a vyzkouším.
Hodnocení: 0
rraadd
 
IP: 93.89.145.xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 12. říjen 2017 10:29

Nostalgicky spomínam na môj prvý kontakt a moje prvé začiatky s Blenderom. Bolo to asi v septembri v roku 2001. Blender mal vtedy len nejakých 1,5 MB a ja som bol celý rád, že si ho môžem stiahnúť cez dial-up, kde každá minúta na internete stála nekresťanské peniaze. Nie som si istý, ale asi sa jednalo o verziu 2.24. Vtedy sa tento nástroj volal Blender Creator. Ešte nebol uvoľnený pod GPL licenciou a hrozilo, že bude spoplatnený. Užívateľské rozhranie Blender Creatoru bolo strašne neprehľadné. Blender Creator samotný toho moc vtedy nedokázal. Nič poriadne realistické sa v ňom nedalo vytvoriť.

Spomínam si, že prvé moje "výtvory" boli nejaké, jednoduché šálky na čaj a "stíhačka" pozliepaná z primitívnych objektov (valec, ihlan a podobne), keďže som modelovať ešte ani trochu nevedel. Tú stíhačku som dokonca aj naanimoval. Na pozadie som dal statickú fotku jednej ulice u nás v meste a tá stíhačka prilietala pomedzi domy smerom ku kamere. Na tú dobu sa mi to zdalo na domáce pomery ako neskutočne perfektný efekt. Dnes by to už bolo asi na smiech. Škoda, že sa k tým súborom už pravdepodobne nedostanem. Sú možno ešte niekde v prvom, bratovom počítači, na ktorom som vtedy objavoval počítačový a internetový svet. Ale možno sú už aj dávno zmazané.
Keďže som vtedy nevidel žiadne významnejšie využitie Blenderu, tak som sa mu moc nevenoval a začal som sa viac zaujímať o webdesign. Len občas príležitostne som si v Blenderi niečo "zakutil". Už si ani nepamätám, čo všetko som v ňom vytvoril, ale boli to všetko v podstate veľmi jednoduché veci. Spomínam si napríklad, že o pár rokov neskôr keď už som bol s Blenderom trochu spriatelený, tak som vymodeloval hru Člověče, nezlob se! s pandulákmi, otextúrovanou hracou doskou, vrhacími kockami na otextúrovanom, drevenom stole. Celkom pekná scéna to bola, ale nerealistická. Ešte som moc nevedel pracovať s bump mapami a všetko to bolo rovnako ploché a lesklé. Drevo stola vyzeralo ako linoleum. Navyše ešte nebol Cycles renderer a ten interný, blenderovský renderer scéne na realističnosti tiež moc nepridal.

Škoda, že som sa už vtedy nezačal Blenderom vážnejšie zaoberať. Bol by som dnes na inej úrovni v práci s ním. Ale nevadí, všetko sa dá dobehnúť. Veď aj samotný Blender je funkciami na inej úrovni než bol vtedy. Včera som si z nostalgie stiahol starú verziu 2.26 zo začiatku roku 2002, aby som si pripomenul a oživil v pamäti vzhľad starého Blenderu. Tú moju prvú verziu 2.24 sa mi nepodarilo zohnať, tak som si stiahol najbližšiu k nej, ktorá bola na stránke Blenderu ku stiahnutiu. Komu sa nepáči súčasný Blender a zdá sa mu neprehľadný, tak mu tiež doporučujem stiahnuť nejakú historickú verziu. Tá ho hneď vylieči z negatívnych myšlienok. Bol to proste bordel! Súčasný Blender je oproti tomu úplne prehľadný a má pritom asi tak 100x viac funkcií než vtedy.

Milujem film Jurský Park. Je to jeden z mojich najobľúbenejších filmov a vtedy v roku 2001 som si Blender stiahol práve kvôli nemu. Tiež som chcel tvoriť také realistické dinosaury aké boli vo filme, ale keď som videl, že to v Blenderi tak ľahko nepôjde, tak som bol trochu sklamaný. Vtedy bola dosť nepríhodná doba. Nikde neboli žiadne tutoriály, Youtube neexistovalo a z vlastnej hlavy by som dinosaura nevymodeloval ani keby som sa rozkrájal na malé kúsky. Ale teraz by to už možno šlo. Čo myslíte? Tak možno si raz splním sen a vymodelujem nejakého dinosaura! Tutoriálov sa všade váľa habadej. Už sa len musím zdokonaliť v modelovaní, textúrovaní, svietení. Vymodelovať takého dinosaura to nie je ako práca s buzolou. To už holt chce fištróna!

A ak ste túto moju "slohovú prácu" dočítali celú až sem, tak za odmenu vymodelujem aj vás!
:lol: :lol: :lol:
+PandaWild, +sentio Hodnocení: +2
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2769
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +620

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 12. říjen 2017 10:37

Jaj, ta slovenčina, asi se nejednalo o "vrhající kočky" :lol:

Kdysi jsem zkoušel dělat ve starém Blenderu, a to bylo šíleně nepoužitelné na ovládání, tehdy jsem to vzdal. Dnes je to skvost a myslím že na ovládání i jeden z nejlepších 3D editorů.

Viděl jsem nějaké tutoriály na dinosaury a nevypadalo to až tak složitě.
+Bananaboy Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5569
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1146

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 12. říjen 2017 11:08

Hehe, Pando máš na mysli dvojnohé kočky, alebo štvornohé? Každopádne keby som s nimi vrhal, tak by ma v prvom prípade zažalovali ochrancovia ľudských práv a v druhom prípade ochrancovia zvierat. :lol:

Len pre úplnosť a vysvetlenie pre mladšie generácie, ktoré už moc nezvládajú slovenčinu. Kocky=kostky v češtine. ;)

S tým najlepším 3D editorom máš pravdu. Počas rokov som vyskúšal mnoho nástrojov free a aj trial verzie platených. Z tých významnejších spomeniem aspoň 3D Studio Max, Cinema4D a Maya. Človek by od tak nehorázne drahého softwaru očakával, že to bude modelovať takmer samo, ale opak je pravdou. Najlepšie a najľahšie sa mi modeluje v Blenderi. Teraz nedávno som niekde čítal, že Blender je najlepší software na camera tracking na trhu. Ku camera trackingu som sa ešte nedostal. To bude až pri animácii a spájaní realistického videa s 3D modelmi. Takže objektívne neviem posúdiť či je to pravda, ale celkom by som tomu veril. Blender už dávno nie je ten malinký programček vytváraný "na kolene" niekde doma v garáži. Vývoj údajne sponzorujú holandské, animátorské a filmové štúdiá, takže majú na vývoj dostatočné, finančné prostriedky a vývojári už nemusia v ničom zaostávať za Mayou, Cinemou4D a 3DS Maxom.
+PandaWild Hodnocení: +1
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2769
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +620

Re: Blender

Příspěvekod ToM » 12. říjen 2017 11:39

Bananaboy píše:...Už sa len musím zdokonaliť v modelovaní, textúrovaní, svietení....


je toho hodně. S Blendrem jsem začal asi tak před třemi roky (odhaduju) jako doplněk k vektorům. Ze začátku jsem byl nadšenej, pak jsem vychladnul, když jsem zjistil že svoje dílko budu přes CPU v cycles renderovat několik hodin a to mám i7. Takhle si nevydělám, říkal jsem si. A interní render mě nelákal. Nakonec jsem zainvestoval do nVidie a začal tvořit. Ale opět po nějaké době jsem vychladl. Bylo to právě z důvodu, že 3D práce je tak hrozně rozsáhlá. Naučit se modelovat je jedna věc. Rig, animace. Pak to texturování, svícení, scéna, dvě a více scén s vrstvama a jejich kombinace v compositoru. Využívání různých modifikátorů, partical system, různé módy physics atd. Je toho hrozně moc a všechno si to žádá spoustu času pro pochopení a naučení se. A jakmile se od toho na chvíli odejde, vypadnou zkratky, postupy, u složitých věcí dokonci i principy. Myslel jsem, že to budu ovládat všechno a skákal jsem v rámci jednotlivých projektů z jednoho na druhé a nakonec jsem zjistil, že pořádně neumím nic. Musel jsem se tedy pomyslně vrátit na začátek. Začít systematicky a jednomu odvětví se věnovat postupně na více projektech. Vyplatilo se. Blender mě baví stále víc. Od začátku tohoto roku se věnuji hlavně jemu. S vektory jsem si dal pauzu a neprodloužil předplatné Illustrátoru. Zatím nelituji, tvorba 3D mě baví nesrovnatelně víc než vektory. Ale je třeba podotknout, že je to o dost složitější. Jsem teď moc zvědavej Bananaboy jak se popereš s těmi vlasy. Vrtalo mi hlavou, proč jsi nešel rovnou do vlastní postavičky, kterou by jsi zůročil na fotobankách, ale aniž bych se zeptal jsi mi odpoveděl a máš pravdu. Tvorba vlastní reference je další odvětví 3D, kterou je třeba ovládat. Nedivím se, že u animovaného filmu je na každej prd jeden člověk, ne-li tým lidí. Nehraje tam nikdo a titulky na konci jsou nekonečný :)
+Bananaboy, +PandaWild, +sentio Hodnocení: +3
ToM
 
IP: 178.255.168xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 12. říjen 2017 12:26

ToMe pod to, čo si napísal by som sa kľudne podpísal. ;)
Mňa Blender začal tiež poriadne baviť až tento rok, keď som v ňom začal modelovať ľudí. Modelovanie neživých predmetov ma až tak nebere. Máš pravdu, je toho hodne na naučenie a zvládnutie. Dôležité je nechcieť vedieť všetko naraz. Treba začínať postupne. Najskôr začať s neživými predmetmi. Tam potrebuješ v podstate len modelovanie, svietenie a textúrovanie. Postupne treba pomaly prejsť na živé objekty a pridať rig. V prípade videí postupne pridať animáciu. Častice a iné efekty tiež nie je nutné zvládnuť hneď na začiatku. Záleží aj od štýlu tvorby. Ak niekoho láka robiť abstraktné, efektné intrá, tak by mal začať práve tými časticami a nemusí sa zdržovať modelovaním. Našťastie na fotobankách sú dosť populárne objekty izolované na bielom pozadí, takže nie je ani nutné robiť niekoľkodňové rendery rozsiahlych scén. Teraz nám Blender ešte trochu urýchlil prácu funkciou "denoising". Navyše sú všelijaké iné finty ako rendering ešte urýchliť. Toto video si už zrejme videl, keďže sa aktívne zaujímaš o Blender, ale ak nie, tak sú v ňom veľmi dobré tipy na zrýchlenie renderingu v Cycles.
https://www.youtube.com/watch?v=8gSyEpt4-60
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2769
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +620

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 12. říjen 2017 12:56

ToM píše:Nedivím se, že u animovaného filmu je na každej prd jeden člověk, ne-li tým lidí. Nehraje tam nikdo a titulky na konci jsou nekonečný :)

Vo filme Frozen z ktorého postavičku Elsy modelujem je jedna scéna v ktorej Elsa vytvára pomocou kúziel ľadový palác. Keď som sa dočítal, že na tej scéne pracovalo 50 animátorov, tak som nechápal. Na túto scénu nadväzuje ďalšia scéna kde Elsa po dokončení ľadového paláca vychádza na balkón. Pri tom vychádzaní na balkón údajne trvalo renderovanie jedného obrázku až rekordných 132 hodín! To je vyše 5 dní! Chudáci Disneyáci. Nepoznajú Blender s denoisingom. :lol: :lol:
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2769
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +620

Re: Blender

Příspěvekod Fug4s » 12. říjen 2017 13:44

Bananaboy píše:A ak ste túto moju "slohovú prácu" dočítali celú až sem, tak za odmenu vymodelujem aj vás!
:lol: :lol: :lol:


Přečetl jsem to celé, kam mám poslat portrét? :)

Já jsem si prošel základní "kurz" na Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=rKOPwIxy4v0
myslím že je tam asi 6 nebo 7 videí kde se dá docela dobře dostat do ovládání. Chtěl jsem zkusít modela vesmírné lodě do svých vesmírných scén. Nakonec jsem to ale vzdal a patlám to kreslením. Není na to čas, ale je pravda že pokaždé když vidím na DA někoho kdo tam krásnou loď tak se trochu zasním co kdybych se na to nevyprd. Samozřejmě se dá i nakreslit hezká loď ale to je zase jinej level.
+Bananaboy Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
Fug4s
 
Příspěvky: 261
Registrován: 19. prosinec 2016 15:01

Reputace: +37

Re: Blender

Příspěvekod Fug4s » 12. říjen 2017 13:51

Fug4s píše:
Bananaboy píše:A ak ste túto moju "slohovú prácu" dočítali celú až sem, tak za odmenu vymodelujem aj vás!
:lol: :lol: :lol:


Přečetl jsem to celé, kam mám poslat portrét? :)

Já jsem si prošel základní "kurz" na Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=rKOPwIxy4v0
myslím že je tam asi 6 nebo 7 videí kde se dá docela dobře dostat do ovládání. Chtěl jsem zkusit modelovat vesmírné lodě do svých vesmírných scén. Nakonec jsem to ale vzdal, a patlám to kreslením. Není na to čas, ale je pravda že pokaždé když vidím na DA někoho kdo tam krásnou loď, tak se trochu zasním co kdybych se na to nevyprd. Samozřejmě se dá i nakreslit hezká loď, ale to je zase jinej level.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Fug4s
 
Příspěvky: 261
Registrován: 19. prosinec 2016 15:01

Reputace: +37

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 12. říjen 2017 14:01

Koukl jsem že celá scéna s hradem trvala 80 sekund. Při 24 fps to je 1920 snímků. Kdyby šla tak pomalu celá animace, tak by se to renderovalo 30 let! :D Ale asi se jedná jen o ten závěrečný záběr s balkonem, kdy je v záběru celý hrad (s tou spoustou odlesků a zrcadlení a průhledností), ten trvá něco přes 3 sekundy, tj. 100 snímků, tedy 550 dnů, i to je jaksi moc. Asi jim jelo hodně počítačů paralelně. ... Ale na fotobankách bychom se tím asi neuživili, s takovými náklady. :-)
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5569
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1146

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové