Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod ToM » 12. říjen 2017 17:48

PandaWild píše:Koukl jsem že celá scéna s hradem trvala 80 sekund. Při 24 fps to je 1920 snímků. Kdyby šla tak pomalu celá animace, tak by se to renderovalo 30 let! :D Ale asi se jedná jen o ten závěrečný záběr s balkonem, kdy je v záběru celý hrad (s tou spoustou odlesků a zrcadlení a průhledností), ten trvá něco přes 3 sekundy, tj. 100 snímků, tedy 550 dnů, i to je jaksi moc. Asi jim jelo hodně počítačů paralelně. ... Ale na fotobankách bychom se tím asi neuživili, s takovými náklady. :-)


předpokládám, že takové studio u takového filmu disponuje pořádným HW. Nějaká renderfarma o který se nám tu zdá. no je fakt že na druhou stranu v tom filmu (neviděl jsem) se asi se scénou příliš neoptimalizují a už jsem přemýšlel na jaký to asi renderujou rozlišení. 4? Nebo rovnou 8K? Jeden jejich záběr bych já asi renderoval těch 30 let :)
Hodnocení: 0
ToM
 
IP: 93.91.49.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 12. říjen 2017 18:23

Pando, ty si to už stihol aj matematicky prepočítať. :D
Áno, od okamihu ako dupne nohou do snehu a začne "stavať" je to do konca pesničky zhruba 80 sekúnd a film bol renderovaný na 24 snímkov za sekundu. Podľa informácií na webe, scéna ako vychádza na balkón má 218 snímkov. Neviem presne ktorý snímok bol ten rekordne najdlhšie renderovaný, ale počítam, že ani tie snímky okolo neho sa nerenderovali o mnoho menej. Ono sa zrejme doba renderovania každého z tých 218 snímkov pohybovala okolo 5 dní. Aj tak mi to nejako nesedí, pretože to by bolo 1090 dní a to sú takmer tri roky. Zrejme museli celý film rozdelený na viacej celkov renderovať paralelne na viacerých počítačoch. Inak mimo tejto balkónovej scény bola priemerná doba renderovania jedného snímku "len" 30 hodín.

Obrázek

No... ak chcú tú druhú časť stihnúť do konca novembra 2019, tak to aby už začali pomaly renderovať. :lol:

ToM: Novší film od štúdia Disney Big Hero 6 bol renderovaný na superpočítači s počtom 55000 jadier. Ten počítač bol rozdelený do štyrochh rozličných geografických lokalít. Neviem ako na tom bol film Frozen. Tuším som niekde na webe zachytil informáciu, že bol renderovaný na 40000 jadrovom stroji, ale túto informáciu neviem presne. Každopádne sú to mašiny o ktorých sile sa nám môže iba zdať. Ja by som jeden snímok na mojom 8 jadre renderoval do konca života. :lol:
+PandaWild Hodnocení: +1
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2894
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +706

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 12. říjen 2017 18:33

Wow, 55 tisíc jader, ať počítám jak počítám, tak je to stále jaksi podstatně víc než můj 2jádrový v práci. :shock:

Té scéně s balkonem se nedá divit, když je tam samé lámání světla s bump mapingem, to musí být pěkný záhul. Náročnější render fakt nemohli vymyslet.
+Bananaboy Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5685
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1221

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 15. říjen 2017 17:04

Dnes som natrafil na zaujímavú odnož Blenderu s názvom Bforartist. Je to v podstate upravený Blender. Väčšinou sa jedná len o "kozmetické" úpravy. Všetko je viditeľné v ikonkách v paneloch, nie je to tak skryté ako v originálnom Blenderi a netreba si pamätať až tak veľa klávesových skratiek. Má aj pár zaujímavých funkcií navyše. Tí, čo sú zvyknutí na Blender, zrejme meniť nebudú, ale príde mi to ako dobrá alternatíva pre tých, ktorí tvrdia, že Blender je neprehľadný. Bforartists má aj iné ovládanie. Trochu mi pripomína ovládanie z Cinema4D, pretože pri pohybe vo viewporte treba držať stlačený "Alt". Ale dá sa to našťastie zmeniť na klasické Blenderovské ovládanie. Dnes ráno som Bforartists asi pol hodinu skúšal. Je to celkom slušný počin od nemeckých vývojárov a snaha o užívateľsky prívetivejší Blender. Neviem prečo, ale keď som sa pokúsil zmeniť pohľad vo viewporte na "rendered", tak mi Bforartists zahlásil chybu s nVidia driverom a ukončil sa. Možno len náhoda. Skúšal som portable verziu na notebooku. Tak za toto má Bforatrist odo mňa malé mínus, pretože originálny Blender je stabilný a nepadá mi nikdy.

Kto by chcel Bforartists vyskúšať, nájde ho na tejto adrese:
https://www.bforartists.de
+PandaWild, +sentio Hodnocení: +2
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2894
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +706

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 15. říjen 2017 18:52

Bude nevýhoda - Blender se bude vyvíjet dál, ale tady nebudou schopní držet s dalším vývojem krok. Jestli vyšli z nějaké verze Blenderu, tak i kdyby se snažili portovat novinky z Blenderu, nemohou to stíhat nebo bude jejich program často nestabilní. A vlastním vývojem může takový menší tým asi těžko konkurovat velké skupině kolem Blenderu.
+Bananaboy, +sentio Hodnocení: +2
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5685
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1221

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 15. říjen 2017 19:30

Tiež si myslím. Zatiaľ ich to baví. Súčasná verzia Bforartists je postavená na novej 2.79 verzii Blenderu. Časom ale môžu prestať mať záujem a prestanú Blender transformovať na Bforartists. Smolu budú mať tí, ktorí si na Bforartists príliš navyknú. Prajem im ale, aby im ich nadšenie vydržalo čo najdlhšie. Okrem toho myslím, že jednou z noviniek verzie Blenderu 2.80 bude asi aj pozmenené užívateľské rozhranie, takže možno úplne stratí význam vytvárať Bforartists. Najbližší rok dokým vyjde 2.80 ale ešte môže Bforartists niekomu kto si netrúfa na klasický Blender pomôcť. Ja som si už na Blender celkom navykol. Už ovládam dosť veľa skratiek, takže meniť určite nebudem, ale keby som bol úplný začiatočník, ktorý vidí Blender a Bforartists prvý krát v živote, tak by som možno do toho Bforatists išiel. Je intuitívnejší. Dosť veľký problém vidím ale v tutoriáloch. Všetky sú robené na Blender. Možno sa v tom Bforartists robí všetko rýchlejšie a jednoduchšie, ale podľa tutoriálu na Blender bude musieť človek aj tak stláčať len klávesové skratky uvedené v tutoriáli, takže dotyčný bude mať v tom úplný zmätok. Takže kto je vlastne cieľovka tohto programu? Začiatočníci, ktorí sa nebudú učiť podľa tutoriálov? Tých ale asi moc nebude. Možno ako software niekde do škôl, kde bude prednášať vyučujúci a prehľadnosť Bforartists pomôže žiakom v orientácii v programe. Zrejme si aj Bforartists nájde, alebo už našiel svojích fanúšikov. Majú aj Facebook stránku a aj celkom aktívne fórum. Myslím, že už takto prerábajú Blender aj vyše dva roky (prvý post na ich stránke je z 13.8.2015 s titulkom "Bforartists is starting"), takže by to asi nerobili, keby nemali nejakú spätnú väzbu od užívateľov.
+PandaWild Hodnocení: +1
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2894
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +706

Re: Blender

Příspěvekod sentio » 25. říjen 2017 11:22

Přátelé, dotaz k licencím...

Na inetu se povaluje spoustu objektů ať už přímo .blend či jiný formát, který jde naimportovat do Blenderu. Mám svojí postavičku - již opět oživenou, ale když bych si mohl zvětšit portfolio v kombinaci s různými předměty - no kdo by to nebral, že ?!

1) Našel jsem si jeden objekt a píší tam licenci CC https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/


po přečtení jsem usoudil, že v tomto případě to nemohu použít, neb nemám šanci někde uvést původního autora ... nevíte jestli je někde smysluplný seznam licencí, co mohu použít?

2) pak jsem si našel jinou stránku a objekt a tam je personal use only
3) pak jsem si našel jiný objekt a tam je Commercial use License

Samozřejmě jde i o různé použití:
a) objekt nechám jak je a přímo renderuji (třeba v kombinaci s mým 3d objektem)
b) objekt mírně upravím
c) objekt použiji jen jako můstr pro vytvoření v podstatě nového objektu - tady to osobně neřeším, spíše mi jde o výše dvě uvedené možnosti
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
sentio
 
Příspěvky: 82
Registrován: 15. říjen 2015 08:31

Reputace: +22

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 25. říjen 2017 12:07

V podstate riešiš presne tú istú situáciu, ktorú sme tu riešili na začiatku tohto roku vo vlákne o DAZ studiu. A vtedy sme sa tiež nedobrali žiadneho rozumného výsledku.

Je pravdou, že pokiaľ autor 3D modelu dá vyslovene súhlas, že rendery jeho 3D modelu sa môžu komerčne predávať, tak by malo byť všetko v poriadku a mohol by si takéto rendery predávať aj na fotobankách.

Je ale pravdou aj to, že je to veľké riziko, pretože textúry ktoré ten autor použil nemusia byť jeho vlastné a použil nejaké textúry tretej strany o ktorých licencii ty nič nevieš. Riziko je to preto, lebo nikdy nevieš kde sa vyskytne nejaký iniciatívny blbeček, ktorý niektorú textúru spozná a niekde ťa napráska. Preto je najlepšie daný model podľa možností čo najviac zmeniť aby ho bolo čo najmenej poznať.

Ja som na modelkách z DAZ studia zmenil takmer úplne všetko a aj tak mám malú dušičku ich na fotobanky nahrať, pretože som proste přizdisráč, ktorý sa bojí, že by v nich niekto spoznal svoju prácu aj podľa jedného chĺpku v uchu modelky. :lol:
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2894
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +706

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 25. říjen 2017 12:42

Fotobanky mají jiná kritéria a je jim jedno jakou licenci autor uvádí - není to vlastní autorské dílo a proto je to pro fotobanku nepřípustné. Když použiješ např. cizí 3D objekt, tak ještě nemusí být problém. Ale ten objekt může použít i někdo další a mohou se tak na fotobance vyskytnout 2 obrázky s rozpoznatelně stejným objektem - a tohle když někdo z fotobanky najde a porovná, tak je průšvih, protože prokazatelně nebyla splněna podmínka "Potvrzuji že vše co nahrávám je mým autorským dílem". Tohle bych si netroufal riskovat, leda že by se ten objekt podařilo tak dostatečně změnit, aby neměl srovnatelnou podobu (ale kdo by chtěl kulatou kostku).

Příklad - kdosi použil filtr z FilterForge k vynegerování filmového rámečku a dal na SS, což licence autora povolovala. Na SS to zjistili že ten obrázek rámečku je podobný a přispěvatele zabanovali. Nepomohlo ani když autor filtru psal na SS vysvětlení, že to na tyhle účely povoluje a že je to v pořádku, neuznali to. Z jejich pohledu přispěvatel použil cizí grafický prvek.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5685
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1221

Re: Blender

Příspěvekod sentio » 25. říjen 2017 16:49

Mno, textury bych si vždy dělal sám, navíc při importu mi to mnohdy materiály/textury ani nenačte - resp. možná je to někde vyplé - nevím jsem amatér...

Nu, zajímavé dilema - díky za informace...

Váňa
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
sentio
 
Příspěvky: 82
Registrován: 15. říjen 2015 08:31

Reputace: +22

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové