Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod ToM » 17. prosinec 2017 09:18

Bananaboy píše:10 sekundové 4K animácie v png budú mať každá predpokladám tak aspoň 2GB


Záleží na obsahu, těch mejch 120 png ve 4K má 200MB.

Bananaboy píše:1,5 minúty na snímok. To je príliš moc. Musím to ešte nejako zraziť na menšiu hodnotu. A to ešte velebím denoising. Vďaka nemu som mohol ísť len na 50 samplov.


Snažím se dostat snímek na minutu, jak už jsem psal dřív. Ale teď jsem se mohl rozšoupnout a šel jsem na 8 :) což je nesporná výhoda.

Zvaž, jestli se nevyplatí udělat animaci přes interní render. Kolikrát se mi stalo, že jsem v cycles nedokázal dostat render pod 5 minut. Tak jsem vše překopal na internal a ejhle render 25 vteřin. Jsou scény, kdy to jde vystačit si s interním, ale někde je cycles nutností.

Bananaboy píše:Hnevá ma, že sa už musí renderovať do 4K. Vo fullHD by to bolo omnoho rýchlejšie.


Jo s tím jsem za jedno. Také bych plakal, když vidím ty časy renderu ve 4K. O co by to bylo rychlejší jen v HD. Ale asi by se mi nechtělo za pár let se k animacím vracet a znovu je renderovat do 4K to ať je to v tom rovnou. Každopádně se přidávám k dotazu hypoték.
+PandaWild Hodnocení: +1
ToM
 
IP: 93.91.49.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 17. prosinec 2017 17:55

ToM píše:Záleží na obsahu, těch mejch 120 png ve 4K má 200MB.

Moja 4K 300 snímková png animácia má 1,73 GB. Pritom je to z polovice len sivé pozadie s tromi objektami. Keď budem robiť nejakú pestrejšiu animáciu, tak na isto prekročím 2 GB. Asi budem musieť robiť kratšie animácie tak do 150 snímkov. Ale aj to bude tak 1 GB a to je ešte stále príliš veľa. 150 snímkov je 5 sekúnd. Berú vôbec tak krátke animácie?

Videá nemôžete porovnávať s fotkami. Fotky do článkov na web sa budú vždy používať len v malom rozlíšení a papierové časopisy sa budú aj naďalej tlačiť vo formáte A4. Nemusíte sa obávať, že za rok to bude A3 a za 5 rokov A2. Honba za stále väčšími fotografiami nie je opodstatnená. Kdežto videá sa musia prispôsobovať veľkosti obrazoviek zobrazovacích zariadení. 4K monitory a televízory sú už bežnou realitou. Mobily a tablety nejak nesledujem, ale myslím, že aj tam už dorazila 4K móda. Takže ten kto nechce za rok, alebo za dva animácie znovu renderovať do 4K, tak by to mal robiť už teraz. V podstate môžeme byť radi, že je to ešte "len" 4K. Keď nastane doba 8K, tak všetci ako tu sme, budeme so súčasnou technikou v p*deli. Dúfam, že dovtedy vymyslia nejaké rýchlejšie počítače.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2966
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +767

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 17. prosinec 2017 18:17

Bananaboy to máš nevhodnou kompresi když u pár sekund počítáš s GB.

Zda renderovat 4k - na jednu stranu ano, protože poměr prodejů 4k stále vzrůstá, nároky se zvyšují a je to příprava portfolia na to až za pár let už bude prodej 4k převažovat, tak abychom tvorbu neměli zastaralou.

Na druhou stranu - teď ještě 4k není tak nutné, za pár let až doba dozraje tak s novým hardware bude mnohem snadnější 4k vyrenderovat a poslat nové verze - tak jestli není efektivnější současné zdroje si VELMI DOBŘE zaarchivovat a za pár let upgradovat na větší verze? Zaarchivování znamená uchovat si k tomu i použitou verzi Blenderu (staré scény v nových verzích postupně ztrácí funkčnost). Ale je větší nebezpečí že "odložit" znamená "nikdy" a může se přijít o zajímavé prodeje.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6100
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1452

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 17. prosinec 2017 18:30

Ak nebude iné východisko, tak budem musieť renderovať len fullHD. Určite neplánujem renderovať každý deň 7,5 hodiny jednu animáciu. Renderovať za pár rokov silnejším počítačom by nebol problém, len či budú fotobanky brať také isté videá, ktoré tam už budú mať v menšom rozlíšení.

Pando, png sa snažím vyrenderovať v lepšej kvalite. Bohužiaľ kvalita nemá žiadny vplyv na rýchlosť renderingu, takže aj keby som tie png renderoval v nižšej kvalite s kompresiou, tak by sa renderovali rovnako dlho. Kompresiu uplatním až pri spojení snímkov do mov videa. Dúfam, že sa dostanem aspoň na nejakých 300 MB ako u 4K animácií z After Effects.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2966
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +767

Re: Blender

Příspěvekod Fug4s » 17. prosinec 2017 19:32

já tedy v Blenderu nevím jak z toho videa chodí, ale nepomohla by Xmedie. Většinou vyrendruju v AE na 100 má to tak přes 1GB proženu Xmedii a i na kvalitu 1 kde komprese není až nějak znatelná jsem cca na 200Mb.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Fug4s
 
Příspěvky: 397
Registrován: 19. prosinec 2016 15:01

Reputace: +52

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 17. prosinec 2017 20:01

V čom to ľudia preboha skladáte z png do video súboru? Všetky videoeditory mi pri pokuse spracovať 4K png obrázky kolabujú! Buď spadnú a zahlásia chybu, alebo nie sú schopné video vyexportovať!

ŠĽAK ABY TRAFIL 4K ROZLÍŠENIE!!! :evil: Sú s ním iba samé problémy!
+shalom3 Hodnocení: +1
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2966
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +767

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 17. prosinec 2017 20:45

Na tohle používám VirtualDub (4k bez problémů).
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6100
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1452

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 17. prosinec 2017 22:43

Tak som to spojil v tom VirtualDube do avi a klip mal 6,95 GB. Potom som to v Premiere skonvertoval na mov s kodekom Motion JPEG a kvalitou 80%. Je to hnusné, sú tam artefakty a ešte stále to má až 289 MB. Pri animáciách z After Effects bola ešte aj kvalita 80% dostatočná. U týchto Blenderovských je to pri 80% kvalite celé rozpixelované. Máte niekto nejaký tip na lepší kodek, alebo lepšie nastavenie kodeku?

Zatiaľ som z animácií z Blenderu dosť znechutený. Mal som radšej ostať pri statických obrázkoch. :(
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2966
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +767

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 17. prosinec 2017 23:15

Myslím si že tam bude problém s šumovými pixely z Cycles - šum se hodně špatně komprimuje, soubor je pak velký a má artefakty (na rozdíl od AE). Kvalita komprese 80% v MJPEG není nic moc, pro fotobanky by to chtělo víc (z AE to mohlo vyhovovat, protože tam byly celkem hladké obrazy bez ostrých hran a bez šumu). Mohlo by pomoct dodatečné odšumění png přes Photoshop - spustit na složku dávku. U videa by mohla filtrace šumu Photoshopem dost dobře vyhovovat, výsledný soubor by se tím zmenšil a kvalita obrazu zlepšila. Na mnoho fotobank se dají posílat efektivnější XVid/DivX/H264/MPEG4.

Kdybys komprimoval video ve stylu čapky Elsy, tak tam je hodně drobných ostrých detailů a to se špatně komprimuje (oproti videu z kamery), soubor je velký a mohou být artefatky, musí být nastavená vyšší kvalita komprese. Ostré drobné detaily jsou pro kompresi vždy katastrofa - a to bývá problém renderovaných obrazů protože mají ostré detaily.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6100
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1452

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 18. prosinec 2017 00:28

Tie png z Blenderu sú dosť kvalitné, takže šumom z Cycles by to nemalo byť. Navyše by boli artefakty v celom videu aj na animovaných objektoch. Tie artefakty sú len na statickom, sivom pozadí. Objekty sú krásne čisté.

Stiahol som si tu na fóre často spomínané XMediaRecode a experimentujem s jednotlivými kodekmi. No v podstate žiadna zmena. Je to stále s artefaktami, ale prekvapuje ma malá veľkosť súborov. Väčšinou sa pohybuje len okolo 100 až 150 MB, čo by už celkom šlo. Dokonca u kodeku MPEG-4 som dostal súbor o "veľkosti" len 23,1 MB a kvalita je na tak malú veľkosť celkom slušná. Možno aj lepšia ako u toho 289 MB Motion JPEG z Premiere.

Ako je na tom MPEG-4 kodek na fotobankách? Berú ho? Keby prijímali na fotobankách 4K videá s MPEG-4 kodekom a veľkosťou 23,1 MB, tak to by bolo úžasné. To by zvládol aj môj pomalý internet.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2966
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +767

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové

cron