Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 19. prosinec 2017 00:27

Ach jo, tyhle starosti bych chtěla mít. Já chuděra se teprve prokousávám tím, jak v Blenderu s něčím pohnout. A to, co z toho leze, tak ani za zálohování nestojí. :lol:
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2916
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +624

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 19. prosinec 2017 08:26

shalom3 píše:Ach jo, tyhle starosti bych chtěla mít. Já chuděra se teprve prokousávám tím, jak v Blenderu s něčím pohnout. A to, co z toho leze, tak ani za zálohování nestojí. :lol:

Ale jedného, krásneho dňa to budeš tiež určite riešiť a riešenie tu prečítané sa ti bude hodiť. :D
Naši múdri predkovia na túto situáciu vymysleli pár prísloví. Napríklad: "Šťastie praje pripraveným", alebo "Čo sa v mladosti naučíš, v starobe ako by si našla", alebo Leninovo "Učiť sa, učiť sa, učiť sa", či Pandovo "Zálohovat, zálohovat, zálohovat." :D A ešte tu máme Plzákovo "Zatloukat, zatloukat, zatloukat", ale to už som odbočil. To sa hodí na úplne iné situácie. :lol: :lol:
+PandaWild Hodnocení: +1
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3022
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +793

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 19. prosinec 2017 08:32

Bananaboy píše:Mám ešte jednu otázku.

Ktorú fázu tvorby videa z Blenderu si zálohujete? Sú to vyrenderované png? Spojené avi bez kompresie? Komprimovaný mov, ktorý nahrávate na fotobanky? Alebo stačí zálohovať len blend súbor?

U After Effects bolo rozhodovanie jednoduchšie. Tam bol len AE projekt súbor a vyexportovaný mov pre fotobanky. U Blenderu je to zložitejšie.
Kdybys zálohoval vyrenderované png nebo nekomprimované video, tak Ti brzy dojdou externí disky a končíš s prací. Určitě stačí zdrojový soubor blender + zdrojové textury (kdyby se v budoucnu chtělo renderovat znovu nebo modifikovat), a pak až vyrenderované komprimované video v dobré kvalitě (až bude potřebovat posílat na další fotobanky). Dřív jsem si uchovával videa v MOV i AVI, ale dost to žralo místa, tak si teď uchovávám jen v AVI s XVid, protože ta méně úsporná MOV můžu vygenerovat z AVI.
+Bananaboy Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6275
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1549

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 19. prosinec 2017 09:01

Tiež som tak logicky vydedukoval, že nechávať si surové, RAW AVI z VirtualDubu o veľkosti 6,95 GB nebude zrejme to pravé orechové. Išlo mi hlavne o tie png súbory. Tých bude škoda. Predsa len 7 a pol hodiny renderingu. Zatiaľ si ich asi ešte nechám. :D Keď to ide tak pomaly, tak zrejme tých animácií z Blenderu nebude až tak moc, ako som plánoval. A keď začne dochádzať miesto, tak ich zmažem. Kedysi som mal bordel v blender súboroch. Textúry rozhádzané všade po disku, ale teraz keď som sa Blenderom začal zaoberať už vážnejšie, som si urobil poriadok a na každý Blender projekt mám zvláštnu zložku a v nej podzložku s textúrami. Všetko to mám zálohované ešte na externom disku a na cloude, takže v tomto smere by som mal byť do budúcnosti zaistený. Tak okrem blend súborov budem teda ešte zálohovať aj mov pre fotobanky. Špeciálne na videá budem musieť ale ešte dokúpiť asi jeden "exterňák", pretože tie sa mi na cloud nezmestia. :roll:
+sentio Hodnocení: +1
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3022
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +793

Re: Blender

Příspěvekod ToM » 19. prosinec 2017 09:18

Bananaboy píše:Ktorú fázu tvorby videa z Blenderu si zálohujete? Sú to vyrenderované png? Spojené avi bez kompresie? Komprimovaný mov, ktorý nahrávate na fotobanky? Alebo stačí zálohovať len blend súbor?


Dobrá otázka. Také jsem řešil a řeším.


PandaWild píše:Kdybys zálohoval vyrenderované png nebo nekomprimované video, tak Ti brzy dojdou externí disky...


a na to jsem také přišel. Dřív jsem si vyrenderované PNG nechával, ale pak jsem přemýšlel pro jakou situaci by se hodila a na nic jsem nepřišel. To spíš dojde na úpravu animace a nový render, takže jsem všechno smazal a nearchivuji je.

S tím videem to už je na zajímavější diskuzi. Doteď jsem nechával jen hotový MOV. Ale teď jak jsem testoval sheep it render farmu, zrecykloval jsem jednu animaci, ke které jsem chtěl použít půfodní alfa masku a natrefil jsem na problém, že videa umím spojit jen ve virtualdub a ten načte jen avi a nešlo mi xmediarecode překonvertovat MOV na AVI tak aby ho virtualdub načetl. Nakonec se podařilo, ale samotného by mě zajímalo jak to udělat líp se zpětnou kompabilitou.

Bananaboy píše:na každý Blender projekt mám zvláštnu zložku a v nej podzložku s textúrami


Takhle jsem to také řešil, ale vadilo mi že jedna textura je pak uložená opakovaně všude možně, takže teď mám jednu složku s texturama a na ní navázané veškeré projekty. Ale popravdě nevím co je lepší, oboje má výhody a nevýhody. Každopádně až budeš posílat soubor na renderfarmu, je třeba stejně textury zapakovat do souboru blend. Tak jestli to tak neřešit rovnou?
Hodnocení: 0
ToM
 
IP: 178.255.168xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 19. prosinec 2017 09:25

Jo projekty, k tomu jsem dospěl i v programování - všechno potřebné pro projekt mít pokud možno v jedné složce a tu složku pak sbalit a zaarchivovat. V praxi není možné při archivaci vyhledávat kde všude na disku je něco použité a pak při dearchivaci přemýšlet, kam co umístit. Musí to být tak, aby stačilo jen rozbalit RAR do složky a pokračovat v projektu - protože zaručeně bývá potřeba se k projektům vracet a pak bývá problém to znovu oživit. A když už musí být něco externě (např. knihovny), tak mít sepsané v přiloženém TXT v archivu jak to vytvořit a nakonfigurovat. Nejlíp když se dají do projektu zabalit i použité programy (protože s jinou verzí to nemusí jet), ale to nejde dělat u větších programů jako je Blender, tak aspoň mít připsané čím je to dělané, jakou verzí.

PNG - jo jestli jsou s průhledností, tam se asi musí zachovávat nejlépe PNG, aby se daly vyrenderované objekty spojovat s něčím jiným.

Textury - jestli bude mít projekt Blenderu 100 KB nebo 100 MB, to není až tak moc důležité. Projekt je věc nad kterou člověk stráví hromady hodin a to si určitě zaslouží větší kapacitu. Ani těch 100 MB není až tak moc a vyplatí se mít všechny použité textury přibalené k projektu a ne vymýšlet co všechno ze společné složky je asi k tomu projektu potřeba? Určitě bych všechny textury dával do společné složky s blend, a na každý projekt mít samostatnou složku, která bude dostatečně izolovaná od všeho ostatního v počítači (tj. žádné jiné závislosti) a která se dá jen jednoduše zararovat. Do budoucna to ušetří spoustu problémů.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6275
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1549

Re: Blender

Příspěvekod ToM » 19. prosinec 2017 09:36

shalom3 píše:Ach jo, tyhle starosti bych chtěla mít. Já chuděra se teprve prokousávám tím, jak v Blenderu s něčím pohnout. A to, co z toho leze, tak ani za zálohování nestojí. :lol:


Buď v klidu, když se ohlédnu za sebe jak jsem s Blenderem začínal, tak se musím smát. A na druhou stranu, když se podívám, co všechno ještě neumím tak bych plakal.

Jestli můžu jednu radu, a teď si trochu rejpnu do Bananaboye :D , začínej s jednuduchýma věcma, ze kterejch budeš mít radost. A i jednoduchý věci se na fotobankách prodávají. Takže radost bude dvojnásobná. Bananaboy je trochu masochista, že začíná rovnou Disney postavičkou. :) Ale na druhou stranu mám před ním respekt a obdivuji ho. Sám jsem si teď ukousl větší sousto, které žmoulám už měsíc. Rozuměj měsíc práce a žádný výsledek. Nic k nahrání na fotobanky, je to náročný a psychiku. Ale je fakt, jak psal Bananaboy, že to hodně posouvá dopředu. Budu se muset přes vánoce odreagovat na něčem jednoduchým kde vypadne hotová věc po hodince práce.
+Bananaboy, +PandaWild, +shalom3 Hodnocení: +3
ToM
 
IP: 178.255.168xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 19. prosinec 2017 09:44

Jo tohle pro fotobanky platí všeobecně - stejně se nakonec prodávají nejlíp úplně jednoduché věci. Raději jednoduché objekty než složité scény - nezapomínat že neděláme umění, ale děláme "stock" - tedy skladiště polotovarů pro grafiky.

V mých videích jsou bezkonkurenčním trhákem 3 barevné obdélníčky, toho videa se už prodaly hromady. :-) https://www.shutterstock.com/video/clip ... XP4U-g:1:0
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6275
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1549

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 19. prosinec 2017 11:34

ToM píše:Jestli můžu jednu radu, a teď si trochu rejpnu do Bananaboye :D , začínej s jednuduchýma věcma, ze kterejch budeš mít radost. A i jednoduchý věci se na fotobankách prodávají. Takže radost bude dvojnásobná. Bananaboy je trochu masochista, že začíná rovnou Disney postavičkou. :)

Mať radosť pri učení je to hlavné. Ako náhle učenie nebaví, tak je to len trápenie. A je úplne jedno, či sa jedná o jednoduchú vec, alebo zložitú. Na mňa holt viac zaberajú tie zložité, ale každý to môže mať nastavené inak. Disney postavička tiež nie je tak úplne môj začiatok v Blenderi. To je len "znovuzrodenie". V dávnej minulosti som tiež začínal so šálkami na čaj, vázičkami a s "Člověče, nezlob se!" Vtedy som ešte nemal vyvinutú masochistickú metódu učenia na zložitých projektoch. :lol: :D

Tak páni, začínam sa v tom úspešne strácať. :D Už mi začínalo byť jasné, že raw avi určite zmazať a časom podľa miesta na disku zmazať aj png obrázky. Ponechať len kvalitný mov a zložku s blend súborom a textúrami. Ten ToMov nápad s jednou zložkou s textúrami má ale tiež niečo do seba. Mať tú istú textúru trebárs 100x pri rozličných projektoch neznie moc logicky. Lepšie by bolo mať ju len jeden krát v špeciálnej, textúrovej zložke. Zároveň si ale uvedomujem, že zálohy vytvárame do budúcnosti a vrátime sa k nim možno aj o 10 rokov na úplne inom počítači, takže samostatná zložka s textúrami pri každom projekte tiež príde vhod. Zatiaľ budem teda pokračovať aj naďalej tak ako robím, teda držať textúry u každého projektu zvlášť. Mám zatiaľ rozpracovaných len približne 20 projektov, takže sa to ešte dá zvládnuť. U stoviek projektov to už bude horšie, ale snáď to v budúcnosti neoľutujem.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3022
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +793

Re: Blender

Příspěvekod meron » 10. květen 2018 15:11

Zdravím ve spolek, sice se fotobankám věnuju spíš jen okrajově a pro zábavu, ale když už je tu vlákno o Blenderu, ve kterém převážně pracuju, tak sem hodím svůj aktuální výtvor(který nemá s fotobankama nic společného), ať mi neleží jen "v šuplíku" https://www.artstation.com/artwork/EeJ3e
+Bananaboy, +Costertoast, +Marsan, +PandaWild, +Pedro, +Ravennka Hodnocení: +6
meron
 
Příspěvky: 8
Registrován: 12. červen 2014 18:08

Reputace: +7

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové