Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 7. únor 2019 18:06

Skleněná váza by se špatně řešila jako izolovaný objekt, je průsvitná. Vlastně ani to renderování bez pozadí tam nejde použít.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6469
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1503

Re: Blender

Příspěvekod Painter » 8. únor 2019 07:48

Takže Blender render je rychlejší? Jsem na tom podobně jako Shalom rendroval jsem lehké kostky na bílém pozadí (abstrakci) a byla to asi hodina. Napadla mě nějaké animace ale to by bylo na měsíc :) no na pár dní. Měl jsem asi 100 samplu a zaplý denois. Zkusím dnes Blender render tedy.
Hodnocení: 0
Painter
 
IP: 188.120.198.2xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod tom » 8. únor 2019 11:48

PandaWild píše:Skleněná váza by se špatně řešila jako izolovaný objekt, je průsvitná. Vlastně ani to renderování bez pozadí tam nejde použít.


Proč by to nemělo jít? Skleněná váza jde vyrenderovat s průhledným pozadím. Samozřejmě se musí scéna řádně nasvítit, ale veškeré objekty kolem se nesmí renderovat, jen samotná váza. Průhlednost je samozřejmě v následné případné montáži omezena. Ale jde nasimulovat.
Hodnocení: 0
tom
 
IP: 93.91.49.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 8. únor 2019 16:11

Pravý dojem skla vyžaduje lom světla obrazu pozadí. Když se váza nebo drahokam se správnou průhledností umístí do nějaké scény, obraz pozadí nebude lámat a bude vypadat nepřirozeně jako placka a ne jako sklo. Dá se umístit zas jen na jednobarevné pozadí (a nesmí za ním být žádné jiné objekty), ale pak nevypadá zajímavě.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6469
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1503

Re: Blender

Příspěvekod Painter » 9. únor 2019 19:02

Tak jsem zkusil Blender render, sice se vyrenderovalo za 3 min ale jen bílá plocha, i v Blendru když přepnu do náhledu render tak vidím jen bílo. Prosím co s tím. Když jsem hledal na YT mi tam skáčou jen render settings. Díky
Hodnocení: 0
Painter
 
IP: 178.255.168.xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 9. únor 2019 19:25

Pravdepodobne máš vytvorené materiály pre Cycles. Blender render ich nedokáže vyrenderovať. Ak chceš renderovať v Blender rendereri, tak musíš vytvoriť všetkým objektom v scéne nové "blender render" materiály. Vývojári proste nepočítali, že niekedy nejaké Cycles vznikne a preto sú materiály týchto rendererov nekompatibilné. U Cycles a EEVEE v Blenderi 2.80 sú už materiály navzájom kompatibilné.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3197
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +773

Re: Blender

Příspěvekod tom » 9. únor 2019 19:46

Pando, samozřejmě máš pravdu. Co se týká fyziky tak jedině souhlasím, ale bavíme se tu taky trochu u uměleckém pohledu na věc a trocha šikovnosti ve photoshopu dokáže divy. A nikdo nebude fyziku řešit, pokud to budě dobře odvedená práce, která zapadne do klientovy představy.

To máš jako s těma letadlama namontovanýma do oblohy v jejichž trupu se odráží prostředí letiště. A řeší to někdo?

Painter: je to jak říká Bananaboy. Musíš buď vypnout "shaders nodes", nebo si v node editoru přidat nový materiál a v něm nastavit ten nový pro blender render. Také možná budeš muset pořešit nastavení světa. Většinou je jednodužší začít s novým dokumentem rovnou v blender render a nalinkovat si tam ten tvůj objekt bez materiálu, který vytvoříš nový. Tuhle cestu bych doporučoval.
Hodnocení: 0
tom
 
IP: 93.91.49.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 9. únor 2019 19:58

tome: O fyziku nejde. A i obraz odrazů může být falešný, to moc nevadí. Když jsem v herní 3D grafice dělal krystaly, tak jediná možnost jak udělat vzhled krystalu bylo namapovat na něj texturu prostředí a tu deformovat. Deformace obrazu pozadí je pro skleněné objekty nejdůležitější vlastností pro vytvoření dojmu materiálu skla. Jedině že by se to ve Photoshopu deformovalo ručně, aby se ten dojem vytvořil, ale to by bylo asi dost pracné, s chabým výsledkem, si myslím.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6469
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1503

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 9. únor 2019 20:33

Pomóóóóc! Tak jsem přepíchala kabely do noťasu, kde mám Blender 2.8 a těšila se, jak si něco vyrendruji v eevee. Narychlo jsem podle tutoriálu spíchla opičí hlavu ze skla. (https://www.youtube.com/watch?v=SN9lkS7K04k)
Napřed vyrendrovala pomocí cycles jen narychlo - což netrvalo ani moc dlouho a pak pomocí eevee. To bylo bleskurychlé, ale určitě je někde něco špatně :( . Obrázky připojuji.
opice1.jpeg
opice1.jpeg (95.21 KiB) Zobrazeno 292 krát

opice-eevee.jpg
opice-eevee.jpg (10.28 KiB) Zobrazeno 292 krát
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3206
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +642

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 9. únor 2019 21:09

Neodklonila si sa náhodou v niektorom bode od tutoriálu? Napríklad v materiáli? Nedala si obyčajný "Glass" materiál? Daj tam ten "Principled BSDF" ako je v tutoriáli. To je novinka z verzie 2.79. Je to takmer univerzálny materiál. A v EEVEE je dobré pridať aj HDRI mapu na okolité prostredie, aby sa v tej opici malo čo odrážať. Ono tá obyčajná, biela podložka moc parády neurobí. Teraz som to vyskúšal podľa toho tutoriálu a výsledok pekný aj v Cycles a aj v EEVEE.

cycles.jpg
cycles.jpg (24.19 KiB) Zobrazeno 275 krát


eevee.jpg
eevee.jpg (20.83 KiB) Zobrazeno 275 krát
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3197
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +773

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron