Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 9. únor 2019 22:52

Přiznám se, že jsem se z nedočkavosti trochu odklonila - právě v tom obrázku na pozadí, ten jsem přeskočila. Na materiál jsem si naopak dávala mimořádný pozor. Světlo ještě docela nechápu, tak je asi nastavené kapku jinak. Ale - eevee je prostě úžasné! Obrázek se vykreslil cca za minutu při 128 samplech.
Jenže velký problém jsou ty tutoriály. Na verzi 2.79 je jich hafo, jeden sympatický Slovák má dost dobrou sérii - kdyby se to někomu hodilo, tak https://www.youtube.com/results?search_ ... jo+blender
(Tedy, zatím jsem prošla asi tak 3 díly a z těch kvant klávesových zkratek mi jde hlava kolem).
Jenomže na tu 2.80 je tutoriálů poměrně málo a když tak, dlouhé a anglicky.
Bananaboy, díky za nasměrování, připojuji opici s pozadím. ;)
opice-eevee-pozadi.jpeg
opice-eevee-pozadi.jpeg (194.28 KiB) Zobrazeno 160 krát
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3061
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +651

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 9. únor 2019 23:32

Tutoriály od Jozefa Zajaca (Zajo) z Blender Slovakia môžem aj ja doporučiť. Dosť hodne som sa z nich naučil. Škoda, že s ich tvorbou už skončil. Ešte si pamätám na jeho stránku a fórum o Blenderi, ktoré tam mal. To je už minulosť.

Verziu 2.80 zatiaľ len tak osahávam a po letmých skúsenostiach sa mi nezdá byť v klávesových skratkách a v podstatných veciach nejako moc rozdielna od verzie 2.79. Zmenilo sa len užívateľské prostredie. Všetky tie hlavné, transformačné a modelovacie skratky ostali, takže čo sa naučíš z verzie 2.79, tak to môžeš použiť aj vo verzii 2.80. Ak sú tam nejaké zmeny, tak len v nových funkciách, ktoré pribudli vo verzii 2.80. Je aj v záujme vývojárov, aby to dobré, staré na čo sú ľudia zvyknutí nechali po starom. Nemajú dôvod to meniť.

Opička už vyzerá dobre. To pozadie jej prospelo. Ak by si potrebovala dobré HDRI pozadia, tak na webe ich je plno a aj zadarmo. Napríklad:
https://hdrihaven.com
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3124
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +828

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 9. únor 2019 23:42

Bananaboy píše:...Teraz som to vyskúšal podľa toho tutoriálu a výsledok pekný aj v Cycles a aj v EEVEE....
Proč ta EEVEE opička vypadá o tolik hůř než v Cycles? (méně "skleněná")

A proč opička shalom3 vypadá jako když nemá druhou stranu, která by lámala světlo? Vypadá spíš jako chromová než skleněná. EEVEE renderuje jen podle přední přivrácené stěny objektu?
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6397
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1598

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 9. únor 2019 23:58

PandaWild píše:Proč ta EEVEE opička vypadá o tolik hůř než v Cycles? (méně "skleněná")

Ja som to robil narýchlo. Verím, že by sa ten render z EEVEE dal ešte vylepšiť, ale nikdy nebude až taký dobrý ako z Cycles. Cycles je raytracingový renderer. Funguje na princípe odrazu virtuálnych, fotónových lúčov. Preto má také, zdĺhavé vypočítavanie renderu. Veď tebe to nemusím vysvetľovať. Pracoval si s POV-rayom, takže sa v tom vyznáš. EEVEE funguje na rozdielnom princípe. Nazývajú ho realtime renderingom. Nič viac o spôsobe fungovania EEVEE neviem, ale bude tam zrejme veľký rozdiel, keďže renderuje tak rýchlo.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3124
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +828

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 10. únor 2019 00:08

Takhle na pohled mi připadá, jako když EEVEE renderuje přes hw grafiky klasickou trianglovou metodou. Ale to by mi bylo divné, podle reklam jsem myslel že to má být "nový skvělý fyzikální engine" a ne krok zpět ke starým metodám. Asi jsem to jen špatně pochopil.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6397
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1598

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 10. únor 2019 00:52

Dík za odkaz na ta pozadí.
Fyzika nefyzika - mně to příjde dobré. Když vezmu čas cycles rendrování a postavím to proti skutečnosti, že na fotobankách utržím možná pár centů a nebo taky nic, tak bych to označila jako takové optimum ;)
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3061
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +651

Re: Blender

Příspěvekod Painter » 10. únor 2019 11:16

tom píše:Painter: je to jak říká Bananaboy. Musíš buď vypnout "shaders nodes", nebo si v node editoru přidat nový materiál a v něm nastavit ten nový pro blender render. Také možná budeš muset pořešit nastavení světa. Většinou je jednodužší začít s novým dokumentem rovnou v blender render a nalinkovat si tam ten tvůj objekt bez materiálu, který vytvoříš nový. Tuhle cestu bych doporučoval.


Začal jsem předělávat, mám tam jen abstrakce na zkoušku. Ale hned na první jsem se zasekl. Vím že jsem to řešil už když jsem to dělal poprvé. Pak jsem přepnul na Cycle a bylo to OK. Ale když chci přidat materiál v Blender render tak tam mám jiné menu a nemohu vybrat např. Transparent BSDF. To se nedají přidávat materiály v Blender render? Dík
Hodnocení: 0
Painter
 
IP: 178.255.168.xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 10. únor 2019 11:34

To je tam trošku problém, že materiály jsou vázané na konkrétní engine. Dokonce ani samotné Cycles mezi CUDA a OpenCL to není moc kompatibilní.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6397
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1598

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 10. únor 2019 11:54

Painter píše:Začal jsem předělávat, mám tam jen abstrakce na zkoušku. Ale hned na první jsem se zasekl. Vím že jsem to řešil už když jsem to dělal poprvé. Pak jsem přepnul na Cycle a bylo to OK. Ale když chci přidat materiál v Blender render tak tam mám jiné menu a nemohu vybrat např. Transparent BSDF. To se nedají přidávat materiály v Blender render? Dík


Veď práve preto sú materiály Blender render a Cycles nekompatibilné, pretože sa tvoria rozdielne. Keď si prepneš na Blender render a zvolíš záložku "Material" v Properties paneli, tak už tam máš priradený defaultný materiál, ktorý si ďalej upravuješ podľa svojich predstáv. Pridávaš farbu (diffuse), odlesky (specular), zrkadlenie (mirror), transparentnosť (transparency) a podobne. A tým vlastne tvoríš ten materiál.

Ak sa ti nechce tvoriť materiály ručne, tak si v nastaveniach aktivuj add-on "Material Library". Popri Cycles materiáloch je tam aj niečo vyše 40 predpripravených Blender render materiálov. Možno ti nebudú presne vyhovovať do tvojho projektu, ale aspoň sa môžeš podľa nich naučiť na akom princípe sa tvoria Blender render materiály.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3124
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +828

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 10. únor 2019 14:02

Bananaboy, kdyby se Ti tak chtělo udělat nějaká videa na Blender 2.8, když už to ten sympaťák Zajo nechce dělat ;) . Ale chápu to, je to záležitost jen pro pár lidí, ani ty anglické tutoriály nemají bůhvíjakou návštěvnost. Ach jo, když to člověk srovná s těmi stupiditami adolescentních Youtuberů, které mají návštěvnosti přes milion....
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3061
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +651

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové

cron