Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 7. duben 2019 13:05

Tak to je lepší nevidět, protože potom teprve člověk vidí, co všechno neumí :(
+Marsan Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3193
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +640

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 7. duben 2019 18:31

Mňa práveže láka natočiť nejaký krátky, animovaný filmík v Blenderi. Túto myšlienku mám odkedy som si Blender prvý krát stiahol. Teraz je Blender už konečne dostatočne vyspelý na to, aby sa to dalo zrealizovať. Spomínam si ako som sa v roku 2002 snažil do Blenderu dostať krajinku z Terragenu. To vám bol boj! Musel som si doinštalovať Python a skript pre importér krajinky. Ten importér sa tuším volal Ter2Blend, alebo tak nejako. No to vám teda poviem, že som sa nanervoval dokým som tú krajinku do Blenderu dostal.
A teraz? Vytvorenie krajiny v Blenderi je tak na dve kliknutia. :lol: Postavu si vytvoríte tiež na pár kliknutí cez Manuel Bastioni Lab alebo Makehuman, prípadne stiahnete free model, ktorých sa na internete váľajú stovky. Už len zrigujete cez Rigify, alebo Mixamo, v Mixame aj zanimujete a vyrenderujete cez Sheep It render farmu a bum... film je na svete! :D
+Marsan Hodnocení: +1
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3192
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +773

Re: Blender

Příspěvekod tom » 8. duben 2019 10:05

Jak řešíš konkrétně krajinky (v Blenderu)? To mě zajímá, já se tím teď nějakou dobu zabýval, ale nenašel jsem úplně optimální cestu. Používáš přímo A.N.T. landscape z blenderu a ruční nebo procedurální texturování? Mě to přijde dobré, zvlášť s pouřitím eroderu, ale spíš jako nouzovka, ještě to není tak dokonalé jako specializovaný soft. Líbí se mi výstup z World Machine, ale neodhodlal jsem se ke koupi, je to přece jen dost stará záležitost a jejich podpora nereaguje. Vue od e-on mi přijde jako nejlepší řešení, ale pro mě dost drahé předplatné. Stejně tak World Creator. Nakonec jsem dal šanci Terragenu, který jsem nejdřív zkoušel ve free verzi a pak jsem si dva měsíce předplatil. Na rozdíl od Vue fungují v placené verzi projekty vytvořené free verzí a předplatné není tak vysoké, navíc se dá stále koupit trvalá licence. Co mi ale na Terragenu vadí je složité procedurální modelování. Chvílemi si říkám, že je to spíš práce pro programátora a ne pro grafika, já přece jen upřednostňuji ruční modelování, kde si vše udělám jak se mi zamane bez toho aniž bych musel přemýšlet jakou matematickou funkci na to použít (na to jsem fakt blbej). Také je třeba přihlédnout k tomu, že se krajinkama nehodlám zabývat výhradně. Pokud bych se chtěl specializovat jen na krajiny, tak zainvestuju do Vue, ale to v mém případě nehrozí. Takže je tu nadále jen starý dobrý Blender.
Hodnocení: 0
tom
 
IP: 93.91.49.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 10. duben 2019 11:15

V súčasnej dobe krajinky netvorím. Krajinkami som sa zaoberal keď som ešte nevedel modelovať. Veľmi ma to bavilo, pretože v podstate je to hodne "muziky" za málo námahy a výsledok je takmer okamžitý. Teraz keď už viem trochu modelovať, tak sa venujem viac tvorbe postáv. Keby som ale do nejakého projektu náhodou potreboval krajinku, tak by som sa asi rozhodoval podľa požiadaviek konkrétneho projektu. K "Disney" postavičke, napríklad k Else by som si vystačil s A.N.T. Landscape. Tam by mi tá jednoduchosť tvorby vyhovovala, pretože u týchto animákov nie je potrebná úplná fotorealističnosť. Naopak, keby som potreboval fotorealistickú krajinku, tak by som možno siahol po špecializovanom software. Páčia sa mi výstupy z Vue a z World Creatoru, ale keďže najviac skúseností mám s Terragenom, tak by moja voľba padla zrejme na Terragen. Procedurálne modelovanie mi až tak moc nevadí, okrem toho ak potrebuješ vytvoriť špecifickú krajinku podľa svojich predstáv, tak si do Terragenu môžeš nahrať vlastnú height mapu. Viem, že to nie je úplne ideálne riešenie, ale dosť to pomôže. Viac mi na Terragene vadí, že nedokáže renderovať cez grafickú kartu a rendering cez procesor je strašne zdĺhavý. Aj keď teda neviem ako je na tom Terragen 4. Už ho mám dosť dlho stiahnutý na disku, ale nejak jeho inštaláciu odkladám, pretože nemám naň čas. Naposledy som pracoval s Terragenom 2 a tam bol ten rendering hotové utrpenie.

Ale ako píšeš vo svojom príspevku, musel by si sa tomu venovať naplno aby sa vyplatila finančná investícia a aj čas strávený učením daného softwaru. Takže vďaka aspoň za ten A.N.T. Landscape, že je súčasťou Blenderu. Na Youtube sú k nemu dosť dobré tutoriály. Keď sa človek dobre pohrá s nastavením, textúrovaním a následne sa ešte dotvoria detaily (vegetácia, kamienky a podobne), tak sa aj z A.N.T. Landscape dajú vymáčknuť celkom pekné a realistické scenérie. ;)
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3192
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +773

Re: Blender

Příspěvekod Egeris » 10. duben 2019 11:34

Bananaboy píše:...Viac mi na Terragene vadí, že nedokáže renderovať cez grafickú kartu a rendering cez procesor je strašne zdĺhavý. Aj keď teda neviem ako je na tom Terragen 4.


Pořád stejně - pouze CPU.
Hodnocení: 0
Egeris
 
Příspěvky: 171
Registrován: 21. duben 2017 06:33

Reputace: +34

Re: Blender

Příspěvekod tom » 10. duben 2019 13:49

Jak píše Egeris, jede to pořád přes CPU a hned tak se to nezmění, podle toho co jsem četl na foru. A je to také jedna z věcí která mě trochu vadí. A to importování heigh map o tom vím, ale to bych musel mít něco na to generování a to něco, to je zase nějaký placený výše zmíněný soft a tím se kruh uzavře :)

Postavy jsem také zkoušel, ale vzhledem k microstocku mě to moc nebere, protože je to stašně pracný a prodejnost nejistá. Pár postav mám, práce jak na kostele a pár centů. Asi jsem se netrefil do toho správnýho místa mezi fotografií a ilustrací.
Hodnocení: 0
tom
 
IP: 178.255.168xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 10. duben 2019 14:03

Až nebudete vědět co v Blenderu tvořit, můžete zkusit simulace počasí. :D (viz ukázková videa v článku) https://www.zive.cz/clanky/takovou-pred ... fault.aspx
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6461
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1501

Re: Blender

Příspěvekod Host » 10. duben 2019 14:06

tom píše:Pár postav mám, práce jak na kostele a pár centů. Asi jsem se netrefil do toho správnýho místa mezi fotografií a ilustrací.


https://www.shutterstock.com/cs/image-i ... ZP_Mqg-1-5

Tohle asi pár stovek, možná tisícovek dolarů vydělalo... ;)
Hodnocení: 0
Host
 
IP: 85.163.114.xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 10. duben 2019 17:10

Ťažko povedať čo sa predáva viac. Krajinky, alebo postavy? Keby sme to vedeli, tak by bol život jednoduchší. :)
Ja som toho názoru, že by sa 3D rendermi nemalo v microstocku za každú cenu konkurovať fotografiám, pretože je väčšia šanca, že si každý kúpi radšej odfotenú reálnu krajinku, alebo odfoteného živého človeka. Keď už 3D krajinky alebo postavy, tak s nejakou pridanou hodnotou. Nereálne, snové, abstraktné, alebo sci-fi krajinky aké sa v skutočnosti nedajú vyfotiť by mohli zaujať. Z postáv zase napríklad také žabky, ako sem napísal Host, prípadne iné, nereálne postavičky štylizované do rôznych, životných situácií.

Keď si dáte vyhľadať na Shutterstocku kľúčové slovo "3D render" a nastavíte si prioritu "Most relevant" a typ "Illustrations", tak to nájde samé jednoduché abstrakcie. Nebojím sa dokonca použiť pomenovanie "vyslovené blbosti" u ktorých vám bude rozum stáť a nebudete chápať, za akým účelom si to niekto kupuje.

Takže zrejme sme zaspali dobu a krajinky a postavy už nie sú "in". Teraz sa predávajú základné, jednoduché, geometrické telesá. :lol:

https://www.shutterstock.com/search/3d+render
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3192
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +773

Re: Blender

Příspěvekod tom » 11. duben 2019 09:07

Bananaboy píše:Ťažko povedať čo sa predáva viac. Krajinky, alebo postavy? Keby sme to vedeli, tak by bol život jednoduchší. :)


Ani jedno, viz tvůj poslední odstavec s odkazem :) Tak já se na CG krajinky nespecializuji. Všechny moje krajiny jsou v podstatě prostředím pro hlavní motiv. Postupem času dělám pořád složitější projekty. Sice mě to baví, ale ta časová náročnost už překonává výdělečnost. Sem tam se něco chytne, mám i nějaký bestsellery, ale také spoustu projektů bez prodeje. Nebo s minimem. Takže teď začínám "odpočívat" na jednodužších blbostech.
Hodnocení: 0
tom
 
IP: 178.255.168xx

Reputace: 0

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot]