Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod Navstevnik_3 » 21. květen 2019 19:23

Default reset nepomohl, spis me to po pokusech prijde ze je problem mezi pomerem velikosti objektu a nastavenim rozliseni renderovani. Kdyz dam kameru vylozene na tesno k objektu, ze mi zabira treba jen 1/20 objektu, tak se tam neco objevi v nahledu (i kdyz render samotny je prazny).

Zkusim jeste vyexportovat samotny objekt a vlozit do noveho projektu a zmensit, protoze zakladni scenu mi to renderuje normalne.
Hodnocení: 0
Navstevnik_3
 
IP: 188.122.208.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Navstevnik_3 » 21. květen 2019 19:30

Bananaboy, nasel jsem to, byla to kombinace toho bodu jedna a doplneni v odkazu na tipy ohledne problemu s renderem, musel jsem jeste nastavit DOF u samotne kamery (ne jen v nahledu).

diky moc za rady!
Hodnocení: 0
Navstevnik_3
 
IP: 188.122.208.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 5. červen 2019 10:18

Mám jednu takovou malou záhadu. Připravila jsem si v Blenderu pod Windows nějaké animace, kde jsem na objekt aplikovala texturu. Nyní jsem disk s těmi soubory přepojila k Linuxovému počítači, otevřela v Blenderu, že to nechám vyrenderovat a původně texturované objekty najednou texturované nejsou.Ve složce s těmi soubory vidím ještě několik dalších souborů se stejným jménem, ale s příponou .blend1. Otevřít jdou oba soubory a chovají se stejně - objekty jsou v obou případech bez textury. Nevím, kde je chyba (je možné, že ten obrázek, který jsem použila jako texturu, jsem někam přemístila nebo možná i smazala,ale myslela jsem si, že Blender si ho zařadí do svého souboru),
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3329
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +664

Re: Blender

Příspěvekod meron » 5. červen 2019 21:02

Blender si textury sám automaticky nezařadí do svého souboru, bere je z disku. Je třeba zajít do file>external data> a zde tyto textury "packnout" takže buď zaškrtnout automatically pack into blend nebo zmáčknout pack all into blend (což packne pouze jednorázově textury, které jsou zrovna načtené ve scéně). možnost, jak znovunačíst chybějící textury je na stejném místě: file>external data> find missing files a v okně vyhledat příslušnou složku s texturama. teoreticky myslím stačí označit jen disk, na kterém se daná textura nachází a blender se pokusí prohledat celý disk, ale to si teď nejsem stoprocentně jistý.

blend1 a blend2 jsou předchozí dvě verze aktuálního blend souboru, vytváří se při manuálním uložení scény, prostě taková záloha....tzn. předchozí save se přejmenuje z blend na blend1 a vytvoří se nový atd atd. v nastavení lze počet těchto verzí nastavit až na 32. nedoporučuju při velkých gigabajtových scénách apod. :D
+shalom3 Hodnocení: +1
meron
 
Příspěvky: 10
Registrován: 12. červen 2014 18:08

Reputace: +8

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 5. červen 2019 21:54

Moc díky za radu. Ještě bych si ráda upřesnila, když tam zatrhnu to automatically pack, bude si to blender pamatovat i u jiných souborů? A týká se to předpokládám nejen textur, ale třeba i fontů, obrázků apod.?
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3329
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +664

Re: Blender

Příspěvekod meron » 13. červen 2019 22:34

omlouvám se za trošku pozdní odpověď, nějak mě teď forum míjelo...
aby blender vždy automaticky packoval textury, je třeba po spuštění blenderu zaškrtnout ono zázračné zaškrtávátko "automatically pack into blend" a pak "file>save startup file" tím se vlastně přeuloží defaultní startovací scéna. u dříve rozpracovaných souborů je pak nutné packování zašrtnout zvlášť, pokud nebylo(myslím).
Jinak teda blender packuje jak textury, tak obrázky - v podstatě to je jedno a to samé, textura je taky jen obrázek. Jen u těch fontů si nejsem vůbec jistý, teoreticky by měl blender packnout úplně všechno, co je nutné ke správnému načtení celé scény, ale ruku do ohně za to nedám.
Hodnocení: 0
meron
 
Příspěvky: 10
Registrován: 12. červen 2014 18:08

Reputace: +8

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 13. červen 2019 22:58

díky za odpověď, zdá se, že fonty přibalí také, protože po migraci na linuxový pc se nezměnily. Soudím podle toho, že použitý font byl natolik specifický, že jeho nahrazení by mi určitě neuniklo.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3329
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +664

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 12. červenec 2019 14:15

Tak sa nám dnes Blender 2.80 zmenil z Beta verzie na Release Candidate. Podľa odhadov vývojárov by stabilná, finálna verzia mohla výjsť zhruba za týždeň.
https://www.blender.org/download
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3226
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +784

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 22. červenec 2019 23:56

Hledám nějakou jednoduchou možnost, jak umístit obrázek na objekt. Např. mám kostku a na každou její stěnu chci umístit nějaký obrázek - jpg nebo png. Nejlépe, aby s ním bylo možno pohybovat pro doladění umístění. Existuje jiná možnost než textury?
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3329
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +664

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 30. červenec 2019 17:25

Hurá! Dnes konečne vyšla finálna, stabilná verzia 2.80! Tak teda sťahujte, tvorte a užívajte si tento najlepší free software na svete. ;)
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3226
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +784

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé