Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 8. říjen 2019 18:53

Ja mám GeForce GTX 780. Má 6 rokov, takže už tiež nie je najmladšia. :D
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3283
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +817

Re: Blender

Příspěvekod spravce » 10. říjen 2019 08:21

GeForce GTX 750Ti taky v pohodě a taky už starší, nic jinýho než nVidii bych nebral, teď se stala nVidie dokonce oficiálním sponzorem (patronem) Blenderu.
Hodnocení: 0
spravce
 
IP: 178.255.168.xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 22. listopad 2019 17:53

Dnes vyšiel nový Blender 2.81. Prináša opäť niekoľko vylepšení, napríklad nové nástroje na sochanie a AI Denoising, ktorý odšumuje pomocou umelej inteligencie. Ukážky na stránke sú úžasné. Sú tam poriadne zašumené rendery renderované len na 4 sample a AI Denoisingom krásne odšumené. Takže ďalšia šanca renderovať rýchlejšie a krajšie. ;)
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3283
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +817

Re: Blender

Příspěvekod Painter » 26. listopad 2019 13:44

Ahoj, prosím o radu. Nastavil jsem si EVEE tak že při náhledu v Blendru vypadá textura dobře. Když ale dám render textura je ropixelovaná. Zkoušel jsem render do PNG bez komprese tak i do JPEG při 100% kvalitě. Nevím co už víc kde nastavit. Díky moc za radu.
http://imgWorld.cz/fjlnRuXVip.jpg
Hodnocení: 0
Painter
 
IP: 31.30.175.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 26. listopad 2019 17:29

Urob screenshot uzlov ako ich máš zapojené. Pokús sa dať takú fotku, aby bol dobre čitateľný popis na uzloch.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3283
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +817

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 26. listopad 2019 19:33

Jo, těmi uzly a jejich spojováním jsem se začala včera zabývat. Zatím je to pro mne úplně nepřehledné. Najde se někde nějaký návod, jak a co s čím účelně pospojovat? Tady asi cesta pokusu a omylu bude neschůdná :( Přece v tom musí existovat nějaká logika, ale kde ji mám hledat? Zatím se snažím podle nějakých tutoriálů + následně upravovat různé parametry, ale málokdy z toho něco kloudného vyleze.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3498
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +709

Re: Blender

Příspěvekod Painter » 27. listopad 2019 08:54

Nemám tam žádné uzly. Je to plain na který byl aplikován subdivision a dvakrát displacement. Jednou s texturou cloud která ho zvlnila a druhá s marble která tomu dává pocit textury kamene. Ale v node editoru nemám nic jestli si myslel toto.
http://imgWorld.cz/ZQUETpzKF5.jpg
Hodnocení: 0
Painter
 
IP: 31.30.175.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Painter » 27. listopad 2019 09:48

Edit: tak stačí jen zvednout render setting v subdivision a je to. Třeba někomu pomůže.
Hodnocení: 0
Painter
 
IP: 31.30.175.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 27. listopad 2019 11:19

Painter píše:Nemám tam žádné uzly. Je to plain na který byl aplikován subdivision a dvakrát displacement. Jednou s texturou cloud která ho zvlnila a druhá s marble která tomu dává pocit textury kamene. Ale v node editoru nemám nic jestli si myslel toto.
http://imgWorld.cz/ZQUETpzKF5.jpg

Ten obrázek, který jsi připojil, to není node editor. Ten vypadá takhle hrozně:
https://blenderartists.org/t/performanc ... tor/663059
Dá se s tím úžasně kouzlit, ale musí se to umět, já teprve začínám experimentovat ;) a tiše žasnu, co s tím machři v tutoriálech dovedou.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3498
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +709

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 27. listopad 2019 12:26

Painter píše:Edit: tak stačí jen zvednout render setting v subdivision a je to. Třeba někomu pomůže.

Samozrejme, keď chceš mať rovnaký výsledok vo viewporte a v renderi, tak tie čísla musia byť rovnaké. Prípadne ak má niekto slabší počítač, tak radšej ubrať hodnotu vo viewporte a na render dať lepšiu kvalitu.

Shalom3: Uzly zrejme nepochopíš nikdy a ak áno, tak ti už teraz gratulujem. Ja som ich ešte stále nepochopil a zrejme ani nepochopím. Pri uzloch treba používať logiku a mne tieto logické operácie nikdy nešli. Ja som grafik a nie programátor, preto sa s uzlami nikdy nepúšťam "do žádných větších akcí". :lol: Vytvoriť materiálové uzly som sa už nejakým zázrakom trochu naučil. No... "naučil" je silné slovo. Skôr som to ako šimpanz odpozoroval z tutoriálov a viem to pozapájať, ale keby si sa ma spýtala na logický dôvod prečo som to tak pozapájal, tak by som ti nevedel odpovedať. :lol: Viem k materiálu priuzlovať aj textúru a správne ju namapovať. Viem, že naľavo je "input", čiže veci, ktoré do uzlov prichádzajú a napravo je "output", čiže veci ktoré z uzlov vychádzajú, ale to je asi tak zhruba všetko. Kompozičné uzly v ktorých sa spájajú rôzne vyrenderované vrstvy a aplikujú efekty sú pre mňa totálna španielska dedina. :D
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3283
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +817

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bananaboy