Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 27. listopad 2019 14:00

Tak to jsi mne potěšil i nepotěšil. Potěšil tím, že když to není jasné ani Tobě, tak zas nemusím mít tak velké komplexy. Nepotěšil tím, že taky nevíš, odkud to toho systematicky. Něco podobného existuje v Pandově slavném Texigenu, ale ani tak se mi nepodařilo do toho proniknout. Takže asi nezbývá, než se nějaká ta spojení naučit z tutoriálů a pak dlouhá, těžká cesta experimentů :( . Ach jo, samostudium je fakt makačka, nejhorší je vždycky zachytit ten správný zdroj poznatků.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3756
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +858

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 27. listopad 2019 14:29

Vždyť je to tak jednoduché. :D Renderovací engine si pro každý texel textury (nebo pro jiné parametry) vyžádá od shaderu informace o pixelu - předá mu souřadnice pixelu a shader mu vrátí barvu, normálový vektor atd., příslušející pro ten daný bod. V nejjednodušším případě mu vrátí barvu pixelu v obrázku textury. Ale může to dělat i pomocí výpočtů - např. souřadnici přepočítá funkcí sinus a vznikne tak obrázek vlnového gradientu. Shadery se mohou za sebou řetězit a navrácenou hodnotu postupně upravovat - např. jiný shader přepočítá normálový vektor a udělá jiný odlesk. Shadery mohou počítat barvu, jas, průhlednost, vektory atd. Nebo měnit vstupní souřadnice (určené pro další shadery) a tím dělat deformace obrazu.

Důležité je uvědomění, že celý ten strom se neprovede pro celý obraz najednou, ale volá se opakovaně pro každý renderovaný pixel. Na vstupu dostane souřadnice a na výstupu parametry pro renderování v tom určitém bodě (barva, vektory atd).
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6734
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1771

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 27. listopad 2019 17:19

Tak neviem ako vy ostatní, ale ja som sa stratil už pri slovách "texel textury". Zvyšný text som nepobral vôbec. Asi sú to nejaké tajné šifry, ktorým rozumie len Panda a pár vyvolených. :lol:

Z tých uzlov netreba mať žiadnu paniku. V Blenderi je aj tak najdôležitejšie vedieť poriadne modelovať. A tých pár uzlov na vytvorenie materiálu a textúry sa dá naučiť. Nevadí, že nebudeme vedieť na akom princípe to funguje. Hlavné je, že to bude fungovať. Pokročilejšie ovládanie uzlov pri fotobankách aj tak asi moc nevyužijeme. Pokročilejšie ovládanie uzlov budem riešiť až ho budem skutočne k práci potrebovať na vytváranie fotorealistických efektov. Napríklad keď ma zamestnajú u Disneyho, čiže nikdy. :lol: :D
Hodnocení: 0
http://tiny.cc/onemanvideos
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3436
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +986

Re: Blender

Příspěvekod Painter » 27. listopad 2019 18:09

Bananaboy píše:tak tie čísla musia byť rovnaké...:D

Jak rovnaké. Vidím tam jen čísla u subdivision nebo jsou někde nějaká čísla pro. Nebo myslíš render, viewport a quality? Nastavil jsem tam 5,4,4 a bylo to dobré. Když jsem dal render 6 tak jsem zavařil comp.

shalom3 píše: Ten obrázek, který jsi připojil, to není node editor.

Já vím psal jsem že v node editoru nic nemám tak jsem ho samozřejmě nepřipojoval

Bananaboy píše:Tak neviem ako vy ostatní

Přesně to jsem chtěl napsat jakým jazykem na nás ten Panda mluví. Asi po druhé větě jsem se snažil udržet ale zjistil jsem že čtu něco, kde vůbec nevím o co jde. :)
Hodnocení: 0
Painter
 
IP: 178.255.168.xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 27. listopad 2019 18:27

Painter píše:Jak rovnaké. Vidím tam jen čísla u subdivision nebo jsou někde nějaká čísla pro. Nebo myslíš render, viewport a quality? Nastavil jsem tam 5,4,4 a bylo to dobré. Když jsem dal render 6 tak jsem zavařil comp.

Áno, myslel som čísla na tom obrázku, na ktorý si dal odkaz. Na tom Subdivision modifikátore. Render a viewport. Ja s kvalitou zvyčajne nerobím nič. Nechávam ju tak ako bola prednastavená.
Hodnocení: 0
http://tiny.cc/onemanvideos
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3436
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +986

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 27. listopad 2019 18:46

Taky jsem si musela to Pandovo vysvětlení přečíst několikrát, ale tomu odbornému jádru prostě neprogramátor neporozumí. To, že uzly něco počítají, jsem tak nějak vytušila a sláva, že to počítají uzly a nemusím nic počítat já ;) (to by tak ještě chybělo...)
Pro sebe jsem si to zatím zjednodušila asi takto - jakmile se aplikuje nějaký materiál nebo textura, tak se taky nějaké uzly samy vytvoří. Jdou řetězit - to jsem sice z tutoriálů taky pochopila, ale jeden neví, kam nějaký uzel přidat, kam propojit tu tkaničku, které uzly spolu mohou nějak rozumně spolupracovat...Jestli se prokoušu aspoň tím, tak budu za sebe fakt na vrcholu blaha.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3756
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +858

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 8. prosinec 2019 19:06

Tak tohle mne tedy dostalo. Našla jsem si tutoriál, který mě zaujal a zvesela otevřela Blender 2.81 a začala podle tutoriálu. Šlo to pěkně. Když ale došlo na ty uzly, tak jsem tam měla úplně jiné parametry, než které ukazoval tutoriál. Dumala jsem, kde je chybička a pak jsem otevřela 2.80. Právě v tom byl zakopaný pes, ten tutoriál byl na 2.80 a oproti 2.81 jsou tam uzly vtipně jiné. Konkrétně šlo o Voronoi textury a Musgraves textury, bojím se, jak tomu je u dalších uzlů. Rozhodně jsem nečekala, že by se v tomto ohledu mohly verze lišit, pro verzi 2.81 zatím moc tutoriálů není.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3756
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +858

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 8. prosinec 2019 21:46

Blender tento rok prudko expandoval. Keď si pozrieš stránku Development Fund https://fund.blender.org tak vidíš, že už majú takmer 100 000 € sponzorských príspevkov a budú si môcť dovoliť 20 vývojárov. Keď som túto stránku pozeral pred pár mesiacmi, tak ešte mali "len" okolo 25 000 € sponzorských príspevkov a mohli si dovoliť len 5 vývojárov. Takže obrovský pokrok za pár mesiacov. Keď bude na Blenderi pracovať 20 vývojárov namiesto piatich, tak vývoj bude buďto 4x rýchlejší, alebo bude rovnaký, ale v každej verzii bude 4x viac noviniek a vylepšení.
Hodnocení: 0
http://tiny.cc/onemanvideos
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3436
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +986

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 8. prosinec 2019 23:49

To je sice fajn, že Blender má peníze a vyvíjí se. Ale právě vzniká problém s těmi tutoriály. U některých je to možná jedno, ale u některých je to na houby, pokud nemáš tu konkrétní verzi. Podívej se schválně na tento tutoriál https://www.youtube.com/watch?v=sovCZ8fwUQY&t=280s, konkrétně čas 8:11, kdy tam přidá uzly Voronoi a Musgrave. Pokud používáš verzi 2.81, tak se to podle toho návodu prostě nedá nastavit. Nebo možná, když tomu někdo bude rozumět, tak to umí nějak obejít, ale začátečník sotva. Fakt je, že na Linuxu problém nemám, protože tam si držím 3 verze - 2.78, 2.8 a 2.81, takže mi stačí spustit tu, která odpovídá danému tutoriálu.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3756
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +858

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 9. prosinec 2019 11:34

Hehe, tak podľa toho tutoriálu som robil aj ja video, takže ho dobre poznám. Tak to budeme mať podobné videá v portfóliu. Dúfam, že nás nezabanujú pre podobnosť. ;)
Ja som to robil vo verzii 2.80 a keď som si teraz ten blend súbor otvoril vo verzii 2.81, tak si tam Blender sám pridal 4 uzly a prepojil ich tak, aby bol výsledok rovnaký ako vo verzii 2.80. Takže ÁNO, teoreticky sa dá ten tutoriál zvládnuť aj v novšej verzii, ale máš pravdu, začiatočník nebude vedieť ako na to.

Tým predchádzajúcim príspevkom som chcel poukázať na to, že bude stále ťažšie robiť niečo podľa starých tutoriálov, keďže vývoj Blenderu je rýchlejší. Niekedy sa dalo robiť aj podľa tutoriálu k o 5 verzií staršiemu Blenderu a teraz sa už nedá ani k minulej verzii. U mnohého, plateného softwaru je to bežné, že sa v novej verzii nedá urobiť to isté, ako v starej verzii. Mali by sme byť radi, že Blender je už na takej vysokej profi úrovni ako platené programy a že to už nie je len hračka pre deti. ;)
Hodnocení: 0
http://tiny.cc/onemanvideos
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3436
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +986

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]