Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod thor83 » 25. květen 2016 06:04

Tak tohodle se nemůžu nabažit a to je ten sen co bych chtěl umět.Parádní modelace a fyzika.https://www.youtube.com/watch?v=Z_rsWZA4wSs
+Juraj, +Lenka, +Sagi Hodnocení: +3
Uživatelský avatar
thor83
 
Příspěvky: 373
Registrován: 17. říjen 2014 17:02
Bydliště: Aussick

Reputace: +47

Re: Blender

Příspěvekod golfin » 18. říjen 2016 12:40

Dobrý den, blender je velice dobrý program a naučit se v něm poracovat je hodně náročné na čas a píli. Ale to je i illustrator nebo photoshop. Taková malá ukázka, co jsem dělal před nějakými dvěma roky:

Obrázek

Pro zvětšení: Klikni ZDE

PS: Blender umí exportovat do svg formátu, viz manual, ale nikdy jsem to nezkoušel.
+Bananaboy, +PandaWild Hodnocení: +2
Uživatelský avatar
golfin
 
Příspěvky: 29
Registrován: 5. leden 2014 13:34

Reputace: +4

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 18. říjen 2016 18:51

Pre Blender existoval aj plugin na export do svg formátu, ale naposledy správne fungoval tuším vo verzii 2.69. To je dobrá správa, že Blender už dokáže exportovať do svg aj natívne sám od seba. Respektíve tiež je to síce plugin, ale myslel som to tak, že už je súčasťou štandardnej inštalácie Blenderu. Akurát to skúšam, ale nejak mi to nefunguje. Nevygeneruje sa mi svg súbor. Je ale dosť možné, že robím niečo zle. ;)
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2848
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +660

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 18. říjen 2016 19:24

Když jsem ho kdysi zkoušel, tak se exportovala jen síť trojúhelníků, ale barvy výplní se musely v AI přenést ručně z obrázku.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5636
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1184

Re: Blender

Příspěvekod golfin » 19. říjen 2016 13:24

Také to zkouším a podařilo se mi to vygenerovat. Ale nejprve je potřeba nastavit složku, kam se svg render uloží. Zajímavý návod naleznete ZDE. Zde bych upozornil, v závislosti na parametrech počítače chvilku trvá, než se render provede. Proto buďte trpěliví. Jakmile se po stisknutí F12 (kl. zkratka pro renderování) vykreslí standartní 3D obraz, chvíli počkejte. Po nějaké chvilce se vyktreslí SVG obraz a sám pak podle zvoleného outputu uloží svg formát renderu. Zkusil jsem tu cisternu a výsledek vypadá takto:

Obrázek
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
golfin
 
Příspěvky: 29
Registrován: 5. leden 2014 13:34

Reputace: +4

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 17. červenec 2017 09:59

Rád by som tu trochu predstavil svoju najnovšiu tvorbu v Blenderi. U nás doma Blenderu nik nerozumie, takže od našich žiadnu spätnú väzbu a ani konštruktívnu kritiku nezískam.

V poslednom čase som sa začal trochu vážnejšie venovať 3D modelovaniu. No, "vážnejšie" je príliš silné slovo. Tá jedna až dve hodinky modelovania občas večer sa nedá nazvať "vážnejšie", ale je to proste viac ako predtým.
Prvý výtvor je ukulele. Samozrejme som vymodeloval len jedno ukulele (zelené uprostred na obrázku). Ostatné som naklonoval a zmenil farbu materiálu. Neviem sa rozhodnúť na akom pozadí ich vyrenderujem pre fotobanky. Biele je možno lepšie na izolovanie objektov od pozadia, ale to tmavé sa mi tam viac hodí. Lepšie na ňom vyniknú farby. Alebo im tam pošlem variantu aj s tmavým pozadím a aj s bielym pozadím. :D

ukulele_3d_small.jpg
ukulele_3d_small.jpg (200.24 KiB) Zobrazeno 418 krát


Po tom, čo som bol nadmieru spokojný s výsledkom modelovania ukulele som si chcel vyskúšať nejakú organickú vec a tak som sa bez rozmyslu vrhol na modelovanie ľudskej hlavy podľa referenčných fotiek. No a myslím, že ani hlava nedopadla najhoršie. Má svoje muchy, ale na prvú vymodelovanú hlavu to celkom ujde nie? ;) Bol som prekvapený, že vymodelovať ľudskú hlavu nie je až také ťažké ako sa na prvý pohľad zdá. Najviac ma potrápilo ucho a hlavne jeho pripojenie k hlave. Píšem schválne v jednotnom čísle "ucho", pretože tí ktorí už trochu pričuchli k Blenderu vedia, že takéto symetrické veci sa robia pomocou modifikátoru "Mirror" a modeluje sa len jedna polovica hlavy. Druhá polovica sa automaticky zrkadlí. Teraz ma čaká hlavu ešte otextúrovať a urobiť jej vlasy. Namiesto meshových vlasov by som jej chcel urobiť časticové vlasy, pretože vyzerajú realistickejšie. Po dokončení to sem ale žiaľ už nebudem môcť dať na ukážku, pretože očakávam, že už sa to bude hodne podobať na ženu podľa ktorej fotografií som hlavu modeloval a nechcem aby to tu niekedy našla. Nemám totiž od nej povolenie, že ju smiem modelovať. Tým pádom to ani nebudem môcť použiť pre fotobanky. Ale to mi nevadí. Beriem to len ako cvičenie v modelovaní.

woman_head_small.jpg
woman_head_small.jpg (160.39 KiB) Zobrazeno 418 krát


Ako ďalšie modelovacie cvičenie by som si chcel zvoliť niečo, čo je hodne známe. Niečo čo veľa ľudí pozná a mohli by mi to skritizovať, pretože vedia ako vyzerá originál. Uvažoval som o nejakej známej Disney postavičke. Možno si trúfnem vymodelovať Elsu, alebo Annu z Ľadového kráľovstva (Frozen), pretože tie ich vrkoče, to je fakt modelovacia výzva. To si asi hodím mašľu. :lol: :lol:
+PandaWild, +sedmicka7a Hodnocení: +2
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2848
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +660

Re: Blender

Příspěvekod soim » 17. červenec 2017 10:40

Z mého neodborného pohledu - pecka a palec hore, tahle si to celé sám po večerech vymodelovat :)
I ta síť je docela úhledná, až na pomuchlaný spoj ucha, ale to víš a odladíš. Praxe hezké kostry z vektorů se ti hodí, si myslim :)
+Bananaboy Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
soim
 
Příspěvky: 329
Registrován: 10. duben 2013 23:38

Reputace: +49

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 17. červenec 2017 11:09

Ďakujem.
Možno to tak na fotke vyzerá, ale spoj medzi hlavou a uchom nie je pomuchlaný. Je plynulý. Je tam ale ten problém, že ucho je tvorené z hustejšej siete ako hlava, tak som to musel pripájať na rôzne viacuhoľníky namiesto štandardných trojuhoľníkov a štvoruholníkov. Myslím, že sa to odborne nazýva N-Gon. Môžem byť rád, že Blender už podporuje N-Gony. Pred pár rokmi by som to ucho k hlave asi v Blenderi týmto spôsobom nepripojil. :lol: Ono aj tutoriál podľa ktorého som sa inšpiroval bol urobený trošku prasácky. Tá pani (slečna) ktorá to v tutoriále vysvetľovala povedala, že treba pridať podľa potreby "Loop Cuts", ale tie Loop Cuts by zasahovali až po nos a ústa a zase by zbytočne a neprehľadne zahusťovali mesh hlavy. U nej to v tutoriáli síce vyzeralo s Loop Cuts celkom fajn, ale u mňa to vyzeralo strašne, tak som to radšej popripájal na tie N-Gony. :lol:
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2848
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +660

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 17. červenec 2017 11:13

To je hezkýýýýý!!!! :D Barvičková ukulele na šedém pozadí vypadají skvěle, už jen poslat na fotobanky! :-)
+Bananaboy, +Ravennka Hodnocení: +2
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5636
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1184

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 17. červenec 2017 11:27

Moc se mi to líbí, ty ukulele potřebují vyloženě takové pozadí. Duhové barvy nebo zlatá se odpíchnou jedině od černé (případně jiné vhodné tmavé), na světlém pozadí by to vypadalo fádně. Koketuji také s Blendrem, jsou nějaké tutoriály i v češtině, ale nějak ten program ve mně vzbuzuje zatím hrůzu. Připadá mi dost složitý na ovládání. Měla bych nějaké otázky:
Kolik může takový předmět jako ukulele zabrat času?
Dá se pak ten model hlavy snadno upravovat, aby z toho vznikaly jiné obličeje?
V jakém formátu vhodném pro fotobanky je výstup?
+Bananaboy, +PandaWild, +sedmicka7a Hodnocení: +3
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2211
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +447

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové