Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod sedmicka7a » 17. červenec 2017 12:18

Wau, tak to je dost dobrý! Ty ukulele jsou fakt pěkný, nechala bych je taky na tomhle pozadí.

Taky nějakou dobu koketuji s blenderem, ale je to pro mě zatím španělská vesnice, vždycky když dělam nějaký tutoriál tak se po chvíli ztratim, ale jak mi skončí CC (za měsíc a na další rok zatím kupovat nebudu), tak se do toho chci pustit víc.

Zatím se mi povedlo vytvořit jen tyhle věci (většina z nich není ani a fotobankách) :roll: a pár videí s krychlema a kvádrama
vše.JPG
vše.JPG (31.88 KiB) Zobrazeno 413 krát
ty ozubený kola jsem chtěla animovat, ale nepovedlo se mi to.
+Bananaboy Hodnocení: +1
http://www.megapixel.cz/foto/106527
http://www.shutterstock.com/gallery-2703055p1.html
Uživatelský avatar
sedmicka7a
 
Příspěvky: 677
Registrován: 23. září 2014 16:37

Reputace: +69

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 17. červenec 2017 13:18

Výhoda i nevýhoda Blenderu je, že je založený hlavně na zkratkových klávesách - což zpočátku může dělat problém si to všechno zapamatovat, ale pro praxi je to super výhoda, dá se s tím pak dělat velmi rychle. Rychlost tvorby je tak úměrná délce praxe.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5505
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1100

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 17. červenec 2017 15:53

shalom3 píše:Moc se mi to líbí, ty ukulele potřebují vyloženě takové pozadí. Duhové barvy nebo zlatá se odpíchnou jedině od černé (případně jiné vhodné tmavé), na světlém pozadí by to vypadalo fádně. Koketuji také s Blendrem, jsou nějaké tutoriály i v češtině, ale nějak ten program ve mně vzbuzuje zatím hrůzu. Připadá mi dost složitý na ovládání. Měla bych nějaké otázky:
Kolik může takový předmět jako ukulele zabrat času?
Dá se pak ten model hlavy snadno upravovat, aby z toho vznikaly jiné obličeje?
V jakém formátu vhodném pro fotobanky je výstup?

Blenderu sa nemusíš báť. On vyzerá po spustení s tisíckami tlačítok strašne zložito, ale nie všetky tlačítka potrebuješ používať naraz v tom samom čase. Niektoré tlačítka používaš len keď modeluješ, niektoré len keď textúruješ a niektoré len keď animuješ a podobne.

Predmet ako ukulele môže zabrať rôzne času. Blenderista profesionál by ho mohol mať hotový tak maximálne do troch hodín. Ja som to ukulele modeloval zhruba mesiac. :lol: Ale s nikým som nezávodil. Išiel som si svojím tempom tak, aby ma to bavilo. Niekedy som modeloval hodinku, niekedy aj dve a niekedy naopak som na to aj pár dní nešiahol. Dosť zdržuje aj stále pretáčanie videa, pretože často som nepostrehol, ako tutorialista urobil nejaký úkon a musel som si to pár krát vrátiť. Na ukulele je perfektný tutoriál na Youtube. Je síce po anglicky, ale autor to vysvetľuje tak zreteľne, že tomu musí porozumieť aj ten, kto angličtinu moc neovláda. Ja som sa od toho tutoriálu trochu odklonil. On tam používa textúru dreva a má striebornú ladiacu mechaniku. Ja som ukulele urobil jasne zelené bez textúry a urobil som ho s pozlátenou ladiacou mechanikou kvôli tomu, že také isté zelené ukulele s pozlátenou mechanikou som si aj reálne kúpil v obchode a učím sa na ňom hrať. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=UKxxXzS ... e3C-dwMz5F

Model hlavy sa dá upravovať, ale je to dosť obtiažne. Záleží aké veľké zmeny by si chcela urobiť. Keby si chcela dajme tomu prerobiť hlavu ženy na hlavu muža, tak to by bolo asi jednoduchšie vymodelovať úplne novú hlavu.

Na fotobanky kde sa predávajú 3D modely zatiaľ nenahrávam, takže neviem aký formát je najvhodnejší. Na Turbosquide som tuším videl, že sa bežne predávajú formáty .obj, .collada, .fbx. Na bežných fotobankách sa dajú predať jedine renderované obrázky z 3D modelov a to klasicky len v .jpg formáte.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2726
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +597

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 17. červenec 2017 17:43

Ešte som vyrenderoval dva obrázky detailu ladiacej mechaniky, aby ju bolo vidieť zblízka. To bola asi najťažšia časť z celého ukulele.

ukulele_3D_low.jpg
ukulele_3D_low.jpg (190.09 KiB) Zobrazeno 370 krát

A tu je pre porovnanie moje reálne ukulele, ktorým som sa k modelovaniu v 3D nechal inšpirovať. Ladiaca mechanika je v tvare delfínkov. Hmm... taký frajer v Blenderi ešte dlho nebudem, aby som dokázal vymodelovať delfínkov. :lol: :lol: :lol:

ukulele_real_low.jpg
ukulele_real_low.jpg (230.33 KiB) Zobrazeno 370 krát
+Marsan, +PandaWild, +sedmicka7a, +soim Hodnocení: +4
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2726
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +597

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 17. červenec 2017 18:08

borec :oops: ... z těch detailů bych ani nevěřil že je to render
+Bananaboy, +sedmicka7a, +soim Hodnocení: +3
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5505
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1100

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 17. červenec 2017 20:08

Fakt špica, ale můj vnitřní zrak za tím vidí mravenčí trpělivost ;) .
+Bananaboy Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2088
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +410

Re: Blender

Příspěvekod soim » 17. červenec 2017 22:00

Souhlas s PandaWild, už ty rendry jsem považovala za ukázku reálného ukulele :shock: dobrá práce. PS: delfínci jsou boží :D
+Bananaboy Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
soim
 
Příspěvky: 316
Registrován: 10. duben 2013 23:38

Reputace: +48

Re: Blender

Příspěvekod hypotekyfidler.cz » 17. červenec 2017 23:07

Naprosto dokonalý, fakt bych nepoznal, že to není fotka.
Ale nemůžu se udržet a musím tady citovat klasiku:
Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?
+Bananaboy Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
hypotekyfidler.cz
 
Příspěvky: 451
Registrován: 10. září 2013 11:48

Reputace: +212

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 18. červenec 2017 00:18

Tvorba 3D grafiky má 3 stupně:

1) "jako 3D" - napodobování 3D vzhledu stínováním 2D grafiky

2) "krásné 3D" - snaha o co nejdokonalejší vzhled 3D objektů (syté barvy, přesné tvary, ještě krásnější než realita)

3) "hnusné 3D" - napodobování chyb z reality, snaha o ošklivost a nedokonalost (škrábance, hrboly, ponuré barvy, ještě ošklivější než realita)

Nejdříve snaha o dokonalost, pak naopak snaha o nedokonalost. Začátečník by si mohl ušetřit spoustu času kdyby to vzal zkratkou a snažil se své nedokonalé výtvory udělat ještě nedokonalejší.
+Bananaboy, +shalom3 Hodnocení: +2
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5505
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1100

Re: Blender

Příspěvekod shalom3 » 18. červenec 2017 10:25

Tohle mi pomůže se do Blenderu pustit :lol:
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2088
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +410

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové