Fraktály, fraktální grafika

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod Noldo » 16. srpen 2017 08:19

Skúsil som sa aj ja pohrať s Apo a asi to nikoho neprekvapí ale zo 150 renderov v rozlíšení 12mpx ani jeden predaj. Na SS zobrali všetko na Fotoliu zopár, ale predaj ani jeden. Verím, že keby išlo o kreatívne tvorenie a nie preselektovaný random batch, ktorý inak tvoril veľmi fajn veci, tak by to mohlo byť iné.
Hodnocení: 0
Noldo
 
Příspěvky: 31
Registrován: 17. prosinec 2016 12:32

Reputace: +3

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod PandaWild » 17. srpen 2017 05:25

Random nemá moc šanci. Takových tam jsou tuny.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5636
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1184

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod AkuraPare » 19. srpen 2017 11:11

noldo,
ne, to nepřekvapí. ale proč to tedy takto děláš? není to ztráta času - 150 flames k ničemu!? jak dlouho ti trval ten celý proces včetně uploadů? chápeš, jak mocným a přitom specifickým nástrojem ifs jsou? vy vůbec to cíleně nevyužíváte, proč tedy pokoušíte apophysis, který je právě k tomu určený? nebylo by produktivnější použít nějaký sw generující rozmlžené čáry a mazance?

to je jako kdyby se někdo rozhodl vyrábět pečené cukroví, ale "dopékal" ho na sluníčku, protože se mu nechce porozumět pečení v troubě, takový adept cukrářství by se měl raději pustit cestou psaní krátkých povídek nebo tak něco...

naprosto neobstojí prohlášení typu, je to moc času, moc těžké, moc matematické - nic z toho není pravda. běžný základní tutoriál máš naučený za půl dne i se spoustou legrace navrch a nic kromě apo ui znát nepotřebuješ. až pak přichází ta pravá zábava ve formě vychytávek, dodesignování, zkrátka to, co z toho udělá originální výtvor. a to je právě ta fáze procesu, která hodně lidí u apophysisu baví - to z toho sw dělá výjímečný relaxant - dobrodružství objevování + radost z pochopení + estetický zážitek na konci... nemluvě o tom, když to všechno ROZHÝBEŠ.

panda,
škoda, žes hozenou rukavici nezvedl, rád bych věděl, co v apophysisu nepobíráš, nerozumím tomu... xaos? vždyť ty víš, co je ifs. neumím si představit, co by tam mělo být pro tebe nepřekročitelného, co já pochopit schopný jsem. p.s.: hezké prográmky, až mě z toho přepadla nostalgie...
Hodnocení: 0
AkuraPare
 
Příspěvky: 9
Registrován: 29. červenec 2017 13:03

Reputace: +1

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod shalom3 » 19. srpen 2017 12:45

Fraktály nedělám, jenom je obdivuji. Nedělám je proto, že se musím zlepšovat v tom, na čem už jsem začala dělat, tj. vektory a videa. Co se týká těch náhodných generovaných fraktálů, tak jsem s nimi občas taky experimentovala, ale vyhodnotila jsem je jako nic moc. Když se občas něco zadařilo, využila jsem to maximálně jako pozadí pro jinou grafiku. Nějak od začátku mi bylo jasné, že samo o sobě to na odbyt nepůjde.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2211
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +447

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod Anika » 19. srpen 2017 13:25

AkuraPare píše:noldo,
ne, to nepřekvapí. ale proč to tedy takto děláš? není to ztráta času - 150 flames k ničemu!? jak dlouho ti trval ten celý proces včetně uploadů? chápeš, jak mocným a přitom specifickým nástrojem ifs jsou? vy vůbec to cíleně nevyužíváte, proč tedy pokoušíte apophysis, který je právě k tomu určený? nebylo by produktivnější použít nějaký sw generující rozmlžené čáry a mazance?

to je jako kdyby se někdo rozhodl vyrábět pečené cukroví, ale "dopékal" ho na sluníčku, protože se mu nechce porozumět pečení v troubě, takový adept cukrářství by se měl raději pustit cestou psaní krátkých povídek nebo tak něco...

naprosto neobstojí prohlášení typu, je to moc času, moc těžké, moc matematické - nic z toho není pravda. běžný základní tutoriál máš naučený za půl dne i se spoustou legrace navrch a nic kromě apo ui znát nepotřebuješ. až pak přichází ta pravá zábava ve formě vychytávek, dodesignování, zkrátka to, co z toho udělá originální výtvor. a to je právě ta fáze procesu, která hodně lidí u apophysisu baví - to z toho sw dělá výjímečný relaxant - dobrodružství objevování + radost z pochopení + estetický zážitek na konci... nemluvě o tom, když to všechno ROZHÝBEŠ.

panda,
škoda, žes hozenou rukavici nezvedl, rád bych věděl, co v apophysisu nepobíráš, nerozumím tomu... xaos? vždyť ty víš, co je ifs. neumím si představit, co by tam mělo být pro tebe nepřekročitelného, co já pochopit schopný jsem. p.s.: hezké prográmky, až mě z toho přepadla nostalgie...


A z jakého důvodu by se Ti měl noldo nebo kdokoli jiný zodpovídat z toho proč a co dělá nebo nedělá?
Jen proto, že tvrdíš, že umíš fraktály lím než my ostatní? Jsou tu lidi kteří výborně fotí a jiní kteří umí super vektory nebo 3d grafiku, ale nikdo z nich tu nepeskuje ostatní, že to dělají blbě. Třeba má někdo jiné priority, než se vrtat v apo, ale prostě jen to rád zkusí a jde dál. Je na to snad něco špatného? Musí mít povolení, nebo co? A proč by kdokoli z nás nemohl používat apo na co chce?
+Baldion, +Bananaboy, +Ravennka Hodnocení: +3
Uživatelský avatar
Anika
 
Příspěvky: 1607
Registrován: 11. červenec 2013 18:40

Reputace: +259

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod Noldo » 20. srpen 2017 13:02

Ďakujem, že ste sa ma zastali. Kľudne to poviem ako to je. Hľadal som niečo automatizované, podobné ako Texigen, z ktorého sa planéty, oči a neviemčovšetko celkom idú. Niečo čo využije idlujúci procesor a fraktály mi prišli, že by mohli fungovať. Tak som to skúsil. Nechcelo sa mi však učiť celú funkčnosť na prvý pohľad zložitého Apop, takže som si prezrel Random batch, niektoré kúsky som sa mi páčili, tak som ich nezmazal a prípadne len narýchlo trochu posunul alebo zoomol.
Renderovanie trvalo pomerne dlho, ale aj tak ten desktopový počítač beží, tak môže namiesto idlenia počítať.
Ja sám som s tým vrátane inštalovania a zoznamovania s UI a nejakého apop tutorialu strávil asi 6 hodín života.

Prečo som sa tomu nevenoval viac a nebol kreatívny ? Pretože som len chcel vyskúšať predajnosť fraktálov. Popravde nemyslím si, že keď vyrobíš niečo vlastné a nadrieš sa na tom tak predaje budú až o toľko lepšie. Tebe sa s nimi darí ?
Fotobanky pre mňa znamenajú 10 až 15 dollárov mesačne. Fotím a to tiež asi nie moc dobre, alebo zle predajné veci. Netúžim po tom zahĺbiť sa do fraktálov.
A keď sme pri tej povrchnosti, nie je už používanie Apop povrchné ? Prečo nesadnúť za klávesnicu a nenapísať to rovno ? To by bola krása matematiky, obaliť ju kódom. Poctivým cčkom, či cpp, Python je na fraktály pomalý. To by bol zážitok, estetický, kreatívny a ešte aj programátorsky uspokojivý.
Hodnocení: 0
Noldo
 
Příspěvky: 31
Registrován: 17. prosinec 2016 12:32

Reputace: +3

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod AkuraPare » 20. srpen 2017 15:49

anika,
také zdravím

1. podfórum je věnované fraktální grafice, tak se samozřejmě bavíme o fraktálech (zde z 99% apophysis a jwildfire). tebou zmiňované priority jsou probírány na jiných podfórech, která mě nezajímají.

2. nikde netvrdím (ani nikoho takového neznám), že bych něco ve fraktální grafice dělal lépe než kdokoliv jiný, kdo se tomu věnuje, ono se to těžko poměřuje, ne? je "lepší" picasso, rembrandt nebo lada? jsou hezčí kroužky nebo šestiúhelníky?

3. nikoho nepeskuji, jste dospělí lidé, a pokud se rozhodnete dělat něco průměrně nebo vyloženě špatně, je to vaše věc. ale když něco produkuješ tímto způsobem a jdeš s kůží na trh, asi bys měla umět přijmout kritiku - to je druhá polovina svobody se vyjádřit, víš? a dospělý člověk by měl být schopen to přijmout, nechybí-li mu sebereflexe.

4. noldo se mi zpovídat nemusí, jen mi uniká logika procesu, který absolvoval. vždyť mu to muselo zabrat hodně času a úplně na nic.

u tebe by mě docela zajímalo, jak jsi postupovala při tvorbě svého avataru a dalších květin ve svém portfoliu na shutterstocku. předpokládám tutorial asi ne, protože ten obecně dostupný na 3d bloom končí u základní podoby a navíc je to podle tebe s tutorialy "na palici"(!?). bez tutorialu ale podle svých slov vůbec nic než šmouhy neuděláš... takže bych docela rád věděl...

p.s.: obecně mám velmi rád právě lidi, kteří to jen tak zkusí a jdou si za chvíli hrát s vnoučaty nebo se projít do lesa. ti obvykle nespekulují, jak na tom vydělat, ani si nenamlouvají, že vytvářejí hluboce duchovní umění, jen si chtějí hrát a relaxovat. ale to jsem zmiňoval dříve a nebudu se opakovat.


noldo,
dík, mě to na vysvětlenou stačí. chápu, že vaší hlavní motivací je generovat si poloautomaticky malé zisky nenáročnými průměrnostmi. podle toho, co píšeš, tě to nebaví a je to dřina si s apophysisem hrát! já ti to neberu a nemám k takovému přístupu vůbec potřebu se ještě jakkoliv vyjadřovat.

mě ale naopak prvotně zajímají fraktály a rád bych tě upozornil, že random výstup z apo je sice formálně stále ifs, nicméně ta fraktálnost tam v podstatě chybí, takže bych neřekl, že jsi skutečně vyzkoušel, to cos vyzkoušet chtěl - prodejnost fraktální grafiky, jen jsi ztratil těch 6h.

svoje výstupy neprodávám, něco větších tisků jsem rozdal (za pár tisíc?), když se známým líbily. ale jestli vyhodili nebo si pověsili na zeď, nemám zdání. mám asi 12 kousků na skinzone.cz, kolik mi to vydělalo? možná pár stovek za několik let, nevím, nedíval jsem se. dnes bych vybral jiné a udělal je lehce jinak.

tvou poslední poznámku jsem nepochopil. máš na mysli, že každý, kdo se chce kreativně zabývat fraktální grafikou, by si měl napsat vlastní sw? že bych přecenil tvou inteligenci? měl bych si snad vyrobit vlastní bouchačku, když se chci naučit střílet!?
Hodnocení: 0
AkuraPare
 
Příspěvky: 9
Registrován: 29. červenec 2017 13:03

Reputace: +1

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod Milan » 20. srpen 2017 21:31

"u tebe by mě docela zajímalo, jak jsi postupovala při tvorbě svého avataru a dalších květin ve svém portfoliu na shutterstocku. předpokládám tutorial asi ne, protože ten obecně dostupný na 3d bloom končí u základní podoby a navíc je to podle tebe s tutorialy "na palici"(!?). bez tutorialu ale podle svých slov vůbec nic než šmouhy neuděláš"... takže bych docela rád věděl...


Taky bych rád věděl......
Hodnocení: 0
Milan
 
IP: 46.151.58.1xx

Reputace: 0

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod Anika » 21. srpen 2017 06:41

Tutoriál jako základ, vlastní experimentování jako pokračování...
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Anika
 
Příspěvky: 1607
Registrován: 11. červenec 2013 18:40

Reputace: +259

Re: Fraktály, fraktální grafika

Příspěvekod EliVokounova » 22. srpen 2017 08:17

Noldo píše: ... Hľadal som niečo automatizované, podobné ako Texigen... Popravde nemyslím si, že keď vyrobíš niečo vlastné a nadrieš sa na tom tak predaje budú až o toľko lepšie. Tebe sa s nimi darí ?


Noldo, sorry ale tohle je přístup, který mi také zvedá mandle. Hledáš něco automatizované, co ti bude vydělávat samo? To by chtěl každý. Fraktály to ale rozhodně nejsou. To, že Apophysis má random batch je záměr tvůrců vyjít vstříc nováčkům, kteří netuší, která bije, aby se aspoň trošku zorientovali. (Shodou okolností jsem se tohohle tématu dotkla i v článku o fraktálech už v roce 2011: https://www.fler.cz/blog/o-fraktalech-a ... fiky-12658 - autorská vs neautorská práce.) Pokud vím, tak žádný jiný program na tvorbu fraktálů tohle nemá. Pochybuji, že to tvůrce Apo kdysi zamýšlel jako automatizovaný generátor s prominutím sraček na prodej. Tím, jak shutterstock snížil laťku je teď na SS mraky takovýchto vychytrálků, jako jsi ty. Takže máš velkou konkurenci nejen lidí, kteří tvoří fraktály na vysoké úrovni, ale i dalších troubů, co generují random fraktály a doufají, že jim to měsíčně vydělá na jeden šálek kávy. Zbytečně se tím ředí pool krásného umění, kde i na SS kdysi převažovaly originální kousky.

Co se týče toho, jak se daří těm, kdo se "nadřou". Ono po 11 letech tvorby už člověk zmákne spousta stylů a ví jak na to, takže pro mě není problém během 3 minut tweakování vytvořit krásný, unikátní a dobře prodejný fraktál (nepočítaje rendering ofc). Nevím, jak jsou na tom teď s fraktály ostatní, u mě jsou zisky měsíčně v řádech několika stovek dolarů, fakt to není mrzkých 15 USD. Takže těm z nás, kdo se "nadřou" s autorskou prací, se to vyplatí. A než začneš s argumentem velikosti portfolia. Portfolio jsem na SS sice za poslední 2 roky nafoukla peti až desetinásobně, abych vyrovnala postupný obecný pokles zisků na fotobankách (a doběhla algoritmus zvýhodňující nové uploady), ale výdělky jsem měla obdobné už při portfoliu čítající pár stovek kusů. Plus se mi k tomu samozřejmě ozývají lidé, kteří chtějí fraktály na zakázku na komerční projekty, což taky slušně vynáší.

Nevím, kam se chceš z tohohle výchozího bodu pohnout. Svým přístupem o "automaticky generovaném" zisku a neochotou věnovat fraktálům čas jsi nám ukázal, že o kreativní tvorbu nestojíš a ještě si myslíš, že my blbečci, co se "nadřou" to dělají zadarmo jako ty. Asi těžko tě tu budou lidi plácat po rameni a utěšovat tě, jaký jsi chudák, že jsi chtěl bez práce vydělat na fraktálech a ono hovno z toho.
+Hamin, +shalom3 Hodnocení: +2
https://www.facebook.com/EliVokounovaArt

http://shutterstock.com/g/keilaneokow

http://lucid-light.deviantart.com/
Uživatelský avatar
EliVokounova
 
Příspěvky: 70
Registrován: 11. duben 2013 13:30
Bydliště: Praha

Reputace: +42

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové