Affinity Designer - Smooth

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Affinity Designer - Smooth

Příspěvekod sentio » 24. prosinec 2016 08:30

Hoy,
potřebuji v Affinity Designer nakreslit něco jako ulitu/spirálu násrojem PEN Tool... Svým způsobem je stejný problém u normálníhu kruhu, pokud bych nepoužil přímo tool pro kruh.

Oproti Inkscape mi zde funkce: Učinit hrany hladké (případně symetrické) - vždy je to takové napůl hranaté, napůl zaoblené - nevypadá to vůbec hezky a musím to růčo upravovat. V Inkscape stačí jenom rychle naklikat hranatě spirálu, pak označit všechny vrcholy, kliknu na Učinit hrany hladké případně symetrické a vždy to vypadá hezky. V AD to vždy vypadá ošklivě s toolem Smooth i Smart (to se mi chová ve výsledku úplně stejně).

Nevíte jak jednoduše na kruh/spirálu ?

AD: http://prnt.sc/dncccf
Inkkscape: http://prnt.sc/dnccjc
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
sentio
 
Příspěvky: 134
Registrován: 15. říjen 2015 08:31

Reputace: +35

Re: Affinity Designer - Smooth

Příspěvekod shalom3 » 24. prosinec 2016 12:55

Bohužel, nástroj spirála zatím chybí. Ale dá se to udělat, i když trochu krkolomně (vyčetla jsem to na jejich fóru).
1. Nastavit sílu čáry, kreslení bez výplně
2. Vytvořit kruh
3. Převést ho na křivky
4. Vybrat 2 uzly a rozdělit Break Curve, nechat je vybrané a smazat tak, aby zůstal jen čtvrtkruh
5. Ten zduplikovat pomocí CTRL+J
6. Duplikát posunout, otočit o 90 st. tak, aby vznikl opět jakoby půlkruh. Jsou to ale ve skutečnosti dva oblouky. Musí se pracovat přesně, aby body seděly. Ten napravo oblouk napravo pak zmenšit a nechat vybraný.
7. Opakovat klávesu CTRL+J - oblouk se průběžně zmenšuje a otáčí směrem dovnitř.
8 Nakonec celek označit a nástroj Node tool -Join curves

Doufám, že to pochopíš. Ja jsem na jejich fóru kdysi našla nějaký videonávod v rámci jednoho vlákna, ale teď to nenacházím. Není to bohužel moc jednoduché, pak se vyplatí hotový tvar přidat do knihovny Assets k dalšímu použití.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2957
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +630

Re: Affinity Designer - Smooth

Příspěvekod sentio » 24. prosinec 2016 21:42

tak tajně jsem doufal, že zazní tóny shalom :o)
moc díky - rozhodně zkusím

nicméně také vnímáš, že smooth (příp. smart) zas tak smooth není? Tedy oproti Inkscape.
Prostě všechny tvary jsou takové "zvlněné", nebo jak to nazvat... lze to vyhlazení pustit s větší intenzitou ?

Je to vidět i na té ukázce nahoře ... v Inkscape se to hezky vyhladí a je mu celkem jedno, jestli jsem body naflákal tak od ruky u Affinity se to tak divně kroutí a více času strávím postprocesingem, aby to vypadalo hezky...

Váňa
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
sentio
 
Příspěvky: 134
Registrován: 15. říjen 2015 08:31

Reputace: +35

Re: Affinity Designer - Smooth

Příspěvekod shalom3 » 25. prosinec 2016 00:06

Máš pravdu, to vyhlazení není tak ideální, ale zatím se s tím nedá asi nic dělat. Jestli umíš anglicky líp než já (asi jo), tak to zkus napsat na jejich fórum. Také postrádám nástroj pro redukci bodů na křivce, ale ten dlouho chyběl i v Corelu. Dále třeba při převodu obrysu na objekt, tam se vytváří mnoho bodů, celkem zbytečně, tam by právě nástroj pro jejich redukci (vyhlazení křivky) prospěl. Ale zase na druhé straně, za tu cenu má Affinity právo na nějaké ty dětské nemoci.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2957
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +630

Re: Affinity Designer - Smooth

Příspěvekod PandaWild » 25. prosinec 2016 09:27

AD sice nepoužívám, ale jeden tip, jestli by to s vyhlazením nepomohlo - nejspíš u kontrolních bodů berou ohled na "obvyklé rozlišení" a mohlo by tedy pomoct ten objekt nakreslit nejdříve malý (přiblížený zoomem) a pak ho celý zvětšit.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6301
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1562

Re: Affinity Designer - Smooth

Příspěvekod shalom3 » 25. prosinec 2016 14:11

Zkusila jsem to, je to o něco lepší - to nakreslení v malém měřítku. Ale taková ta dokonalá spirála se tím stejně nedocílí, asi i proto, že je to tvar, který se "od ruky" kreslí poměrně špatně. Vcelku by ten postup stačil na takové "grunge" spirály.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2957
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +630


Zpět na O grafice nejen vektorové