Blender

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 14. září 2017 09:15

Blender Denoising nebude fungovať na fotografie. Skúsiť to môžete, ale nedávam tomu žiadnu šancu. Ten filter zrejme berie informácie z 3D prostredia ako píše Panda. A môj osobný názor je, že sa orientuje podľa hustoty meshu. Čím sú pri sebe hustejšie vertexy (na hranách a malých objektoch), tým musí byť opatrnejší pri odšumovaní. Tieň na podlahe pod objektom to rozmazalo úplne dokonale, pretože tam si nemusel dávať pozor na žiadne detaily. Veľkú rolu pri odšumovaní má zrejme aj postavenie kamery voči objektom a odrazy svetelných paprskov. Ak by to takto fungovalo aj na obyčajné 2D fotografie, tak by to mohli vývojári ostatných odšumovacích software zabaliť, pretože Denoising z Blenderu je najlepšie odšumovanie aké som doteraz videl. Bohužiaľ pre Blender je fotka len 2D objekt bez informácie, bez rozdielnej hustoty vertexov a bez svetelných odrazov. Patrne by ju pokladal za rovnú plochu ako v prípade podlahy pod ukulele na mojom renderi a silne by ju rozmazal.
+PandaWild Hodnocení: +1
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2769
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +620

Re: Blender

Příspěvekod ToM » 14. září 2017 12:58

Také si myslím, že na fotky fungovat nebude a i kdyby tak jak jsem psal, nebude prokazovat lepší výsledky než ostatní odšum. soft. protože nebude mít ty 3D informace (které popsal odborně panda s banánem). Jinak osobně co se týká odšumování fotek jsem dost opatrný. Mám raději lehce a přirozeně zašuměnou fotku obsahující veškeré detaily a textury, než vyžehlenou fotku postrádající cokoli přirozeného. A když už na to dojde, odšum photoshopu jsem se nikdy nenaučil nějak používat. Nejlíp si rozumím s Dfine od Nik Collection. Co se týká renderů, tak tam se na Denoising těším, hlavně u 4K animací, kde každej sample v renderu navíc se projevil desítkama minut, ne-li hodinama navíc.
+Bananaboy, +PandaWild Hodnocení: +2
ToM
 
IP: 178.255.168xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 14. září 2017 17:17

Denoising vypadá být velmi pádný důvod na to oprášit zas Blender pro fotobanky, obzvláště 4k videa. Dobrý tip!
+Bananaboy Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5569
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1146

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 14. září 2017 18:04

Pando, ty si tuším spomínal, že máš AMD grafickú kartu, že? V tom prípade mám pre teba ešte jednu dobrú správu a tou je, že v novej verzii Blenderu pribudlo rýchlejšie OpenCL renderovanie kartami AMD. Na ich stránke doslovne píšu: "Blender 2.79 features much faster AMD OpenCL rendering and feature parity with NVIDIA CUDA. Including support for Subsurface Scattering, Volumetrics and optimized transparent shadows."
Na ich wiki stránke píšu zase: "AMD and Nvidia GPUs are now giving comparable performance."

Ak som to správne pochopil, tak už aj s AMD kartou môžeš renderovať porovnateľne rýchlo ako s NVidia kartami. Takže s rýchlejším renderovaním kartou a spolu s tým denoisingom môžeš teraz 4k videá sekať ako Baťa cvičky. :lol: :lol:
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2769
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +620

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 14. září 2017 19:26

Dřív bylo Cycles pro CUDA a OpenCL neslučitelné, projekt Blenderu se nedal přepnout bez úplného rozhození. Nevím jestli jsou teď obě rozhraní už kompatibilní a Cycles renderuje stejně?

Já si už stejně pořídil nVidia CUDA. I když programuji pod CUDA a OpenCL tak vidím, že CUDA je o několik řádů lepší než OpenCL. Tak myslím že CUDA bude pro Blender vždy lepší volba.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5569
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1146

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 14. září 2017 19:38

CUDA je určite pre Blender lepšia. Vlastne dalo by sa povedať, že pre akúkoľvek grafickú prácu na PC. Všetky, alebo teda aspoň prevažná časť najpopulárnejších grafických programov podporuje CUDA. Ja som len myslel, že ešte stále používaš AMD. Ak si prešiel na NVIDIU, tak si spravil jedine dobre. Ale možno sa tá informácia, že Blender už renderuje rýchlejšie s AMD kartami zíde niekomu inému kto doteraz odkladal prácu v Blenderi kvôli tomu, že má AMD kartu. ;)
+PandaWild Hodnocení: +1
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2769
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +620

Re: Blender

Příspěvekod ToM » 14. září 2017 21:40

zajímavá diskuze. Také jsem přešel na nVidia kvůli Blenderu. (Cycles prý jede na CUDA protože ho má na svědomí někdo, kdo se dříve podílel na vývoji Octane, který jede také na CUDA, ale to jsem jen četl, nevím do jaké míry se to zakládá na pravdě a dnes nám to může být jedno). Každopádně i dříve šlo rozchodit Cycles na AMD kartách. Zkoušel jsem to podle tutorialů a návodů, ale nikdy se mi to nepodařilo rozchodit. Moje AMD karta se sice v blenderu objevila a šlo ji zvolit pro render, ale tím to zhaslo, render skončil chybovou hláškou. Tak jsem zainvestoval do nVidia a už to fičelo. No ale tenkrát jsem také řešil rozchodit render přes openCL tak aby renderovala jak grafická karta tak i procesor. Tohle kdyby nějak šlo, aby renderovala GTI 750Ti a zároveň i7 (4 jádra 8 vláken) to by se to teprve renderovalo.
Hodnocení: 0
ToM
 
IP: 93.91.49.1xx

Reputace: 0

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 14. září 2017 22:20

A od verzie 2.80 pribudne do Blenderu úplne nový renderer EEVEE. Bude to síce realtime renderer vo viewporte no dúfam, že sa z neho budú dať nejako uložiť obrázky do grafického súboru (jpg, png a podobne), prípadne ak sa bude jednať o animáciu, tak do videosúboru. Výstupy z neho vyzerajú na Youtube videách veľmi dobre. Ak by výstupy z EEVEE stačili a na fotobankách by ich prijímali, tak by sme renderovanie z Cycles mohli aj značne obmedziť len na projekty ktoré vyžadujú dokonalý fotorealizmus. Jednoduchšie záležitosti, alebo rôzne abstrakcie pôjdu možno urobiť v EEVEE. Ale to sa dozvieme až možno o rok. Počítam, že skôr oficiálnu, stabilnú 2.80 nevydajú a experimentálnu nestabilnú betu sa mi testovať nechce.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2769
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +620

Re: Blender

Příspěvekod Bananaboy » 22. září 2017 14:33

Tak..., základný model kráľovny Elsy je hotový. Tentokrát mi dali najviac zabrať oči. Tie som pasoval na ich miesto niekoľko večerov až mi z nich začínalo šibať. Už to v jeden moment vyzeralo, že sa na to vykašlem, ale vytrval som a napokon som ich napasoval na miesto aby aspoň jakž-takž súhlasili s referenčnými fotografiami. Zistil som, že je dosť veľký rozdiel modelovať Disney postavičku so zveličenými telesnými rysmi oproti modelovaniu realistickej hlavy s normálnymi telesnými parametrami. Zatiaľ čo u realistickej hlavy išlo napasovanie očí úplne v pohode, tu ma jej veľké kukadlá poriadne potrápili. :lol:

Na druhej strane som hodne pyšný na Elsine uši. Tie sa mi tento krát podarili topologicky správne. Aj ich pripojenie k hlave by malo byť kóšer. Tento model som modeloval tak isto ako predchádzajúcu realistickú hlavu podľa toho istého tutoriálu na Youtube. Počas modelovania som ale zistil, že toto jednoduché "cartoon" ucho sa nebude dať vymodelovať technikou popisovanou v tutoriáli na zložité, realistické ucho. Tu nastala tiež kritická chvíľa! Podľa realistického ucha to nešlo a tutoriály na "Disney" uši na Youtube nevedú. Tak som musel zmobilizovať všetku svoju fantáziu a doterajšie modelovacie "skúsenosti" a risknúť to ucho vymodelovať bez tutoriálu. No a myslím, že sa celkom podarilo. A práve preto ma to obzvlášť teší, že už pomaly začínam byť v modelovaní v Blenderi trošku samostatný a nemusím sa kŕčovito pridŕžať tutoriálov.

Teraz na chvíľu nastane oddych od modelovania a čaká ma ponorenie sa do neprebádaných vôd UV textúrovania, takže kopec "srandy" s node editorom, tvorbou materiálu, kreslením pokožky a podobného "nutného zla", ktoré musí každý adept na poli 3D modelovania preskákať aby došiel k vytúženému cieľu. :D

Elsa_face.jpg
Elsa_face.jpg (124.4 KiB) Zobrazeno 168 krát


Pre porovnanie originál od Disney štúdia.

Elsa_Disney.jpg
Elsa_Disney.jpg (125.12 KiB) Zobrazeno 168 krát


Ukážka topológie.

Elsa_Blender.jpg
Elsa_Blender.jpg (127.52 KiB) Zobrazeno 168 krát
+PandaWild, +Pedro, +Sagi, +sentio, +soim Hodnocení: +5
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 2769
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +620

Re: Blender

Příspěvekod PandaWild » 22. září 2017 15:16

Jak se bude jmenovat ten film který pak natočíš? :)
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 5569
Registrován: 22. listopad 2013 12:03
Bydliště: Most,Praha

Reputace: +1146

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové