Affinity Designer pro Win final

O tvorbě grafiky (vektory, bitmapy, fraktály, 3D rendery) a různých grafických programech - Adobe Photoshop, Illustrator, Corel Draw

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod Egeris » 13. leden 2018 20:16

Poslední dny bojuju s exportem vektorů, ve kterém jsou gradienty, do EPS... na shutterstocku mi to stále odmítají (ale jinde to přijmou, heh) s tím, že vektor obsahuje bitmapy. Existuje nějaká snadná cesta jak to vyexportovat správně i pro SS? Nebo jedině přes ten inkscape?
Hodnocení: 0
Egeris
 
Příspěvky: 96
Registrován: 21. duben 2017 06:33

Reputace: +26

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod shalom3 » 14. leden 2018 00:39

Bohužel, gradienty tento handicap mají. Je nutné exportovat z Affinity do svg a následně třeba přes inkscape do eps (dá se taky použít nějaká starší verze Illustratoru). Divím se, že to jiné fbanky přijmou, ale už jsem se setkala s tím, že občas někde rastry uniknou. Vadit by to ovšem mohlo následně zákazníkovi.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2810
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +604

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod Egeris » 14. leden 2018 00:47

No v tom je právě ten vtip - v tom vyexportovaném EPS žádné bitmapy nejsou. Koukal jsem na to podrobně a ve výsledném souboru nejsou žádná binární data. Takže ostatní fotobanky to přijmou proto, že je vše OK. Jen SS s tím má problém, ale nechápu proč. Myslím, že to spíš oni mají nějak porouchaný jejich hodnotící systém.
Hodnocení: 0
Egeris
 
Příspěvky: 96
Registrován: 21. duben 2017 06:33

Reputace: +26

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod shalom3 » 14. leden 2018 02:40

Testovala jsem to i v Adobe Illustratoru, se kterým jinak nepracuji. Podle zde uveřejněných informací tam však umím bitmapy v Illustratoru vystopovat a skutečně tam jsou v případě gradientů exportovaných přímo z Affinity do eps. Nu a jestliže vezmeme v potaz, že většina grafiků - zákazníků fotobank používá právě Illustrator, tak je bohužel "vymalováno".
Je sice pravda, že Affinity při exportu do eps hlásí, že nic nebude rasterizováno. Nicméně Illustrator tam ty rastry skutečně nadělá. Corel Draw nikoli. Nevím, zda je to chyba Illustratoru nebo úmysl (jakási obrana proti konkurenci).
Komunikovala jsem na toto téma i s programátory Affinity při testování betaverze, ale zdá se, že s tím bohužel nic neudělají.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2810
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +604

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod Egeris » 14. leden 2018 12:12

Je to divné, protože v tom EPS je ten gradient uložen takto:

Kód: Vybrat vše
% Rectangle
      newpath
      1712.536 1155.543 m
      0 0 -1920 0 -1920 0 rcurveto
      0 0 0 -1200 0 -1200 rcurveto
      0 0 1920 0 1920 0 rcurveto
      0 0 0 1200 0 1200 rcurveto
      closepath
      % Radial fill
      <</PatternType 2
       /Shading
       <</ShadingType 3
        /ColorSpace /DeviceRGB
        /Coords [721.208 555.543 0 721.208 555.543 512.524]
        % Colour gradient
        /Extend [true true]
        /Function
        <</FunctionType 3
         /Domain [0 1]
         /Encode [ 1 1 2 { pop 0 1 } for ]
         /Bounds [0.491 ]
         /Functions [
          <</FunctionType 2
           /Domain [0 1]
           /C0 [1 0.356 0]
           /C1 [0.345 0.188 0.102]
           /N 1
          >>
          <</FunctionType 2
           /Domain [0 1]
           /C0 [0.345 0.188 0.102]
           /C1 [0.134 0.134 0.134]
           /N 1
          >>
          ]
        >>
       >>
      >> [1 0 0 1 0 0] makepattern
      setpattern
      eofill


A to mi jako bitmapa nepřijde. Jak říkám, problém s tím má jen SS, jinak na dalších 4 fotobankách mi přijali vše.
Hodnocení: 0
Egeris
 
Příspěvky: 96
Registrován: 21. duben 2017 06:33

Reputace: +26

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod shalom3 » 14. leden 2018 12:28

No, jestli vládneš angličtinou, zkus jim toto napsat do fóra. Myslím tedy tento eps kód i to, že AI ho interpretuje jako bitmapu (a Corel Draw nikoli). O Affinity se poslední dobou dost píše, dokonce se hodnotí jako konkurent Illustrátoru. I já ji vnímám jako pozitivní přínos v oblasti vektorové grafiky. Zatím zde chybí různé vychytávky, jako je síťová výplň, objektové přechody. Ale věřím, že tam tyto funkcionality postupně doplní.
Jsem přesvědčená, že ten nedostatek ohledně eps by měl jít odstranit, když to šlo v inkscape za podpory jakéhosi externího pluginu. (Novou verzi ink jsem netestovala)
Pokud bys jim tam psal, dej pak vědět.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2810
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +604

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod PandaWild » 14. leden 2018 13:32

Egeris píše:Je to divné, protože v tom EPS je ten gradient uložen takto:...
Kromě EPS definice se do souboru při exportu často ukládá i formát v interní struktuře AI. AI tu strukturu použije přednostně, protože umožní přenést editovatelný tvar nestandardních operací. Např. Inkscape tuhle strukturu exportuje v AI kompatibilním formátu. Předpokládám že Affinity by to mohl také umět exportovat, v tom případě by se ta bitmapa musela hledat v té kompatibilní struktuře a ne v EPS kódu. Nejlíp se to ověří importem do AI 10.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6214
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1521

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod shalom3 » 14. leden 2018 14:27

Já do toho zas tak hluboce nevidím (a z toho, co jsi tu napsal jsem fakt celkem jelen-ice ;) ), ale jedna věc je jistá, ty bitmapy prostě v AI jsou. Netestovala jsem to v AI 10, ale v CS4, což je však pravděpodobně jedno.
Věřím, že kdybych s nimi dokázala komunikovat na této úrovni, tak bych je přesvědčila, aby s tím něco udělali :D .
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2810
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +604

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod Orsej » 18. únor 2018 09:22

Ahoj Shalom, asi tu máš největší zkušenosti s Affinity designerem. Mohla bys mi trošku pomoct?
Lze pracovat s více plátny v jednom dokumentu a pak je uložit naráz jednotlivě jako v AI?

Podrobněji : Když otvírám na Affinity nový dokument , není tam možnost otevřít pláten víc.
Namnožím si plátna, ale mají stejné jméno Artboard 1.
Ručně si je přečísluju.
Ale uložit je každé zvlášť do eps nedokážu.

Dělat a ukládat každý obrázek úplně zvlášť hrozně zdržuje...

Nemáš typ?

Komunikuješ se supportem na AD?
Dík moc.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Orsej
 
Příspěvky: 4
Registrován: 17. únor 2018 08:35

Reputace: 0

Re: Affinity Designer pro Win final

Příspěvekod shalom3 » 18. únor 2018 12:31

Ahoj, nějaké zkušenosti jsem posbírala. ;)
Nevím, jestli jsem správně pochopila Tvůj dotaz. Jde Ti o to, udělat soubor, který by měl jako více stránek a každou stránku pak uložit jako samostatný eps?
Co se týká artboardů, lze jimi suplovat stránky. Když jich chceš mít více, tak stačí mít aktivní ikonu Artboard a mačkat tlačítko Insert artboard. Číslují se samy.
Exportovat můžeš i pouze jeden či jednotlivě. V dialogovém okně pro export epsu máš roletku Area, kde si vybereš ze seznamu artboardů. Musíš ale každý ručně, nejde tam nastavit, aby se vyexportovaly samy např. do nějak očíslovaných souborů v zadaném adresáři.
Možná ten nápad s vytvořením více obrázků v jednom souboru není tak marný, kdyby si člověk udělal rozumný systém, aby obrázky později dohledal.
Se supportem jsem komunikovala v průběhu testování beta přes fórum.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 2810
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +604

PředchozíDalší

Zpět na O grafice nejen vektorové

cron