MacroGamer, klávesová a myší makra
http://www.breatharian.eu/data/MacroGamer.zipMacroGamer je utilitka vytvořená nějakým herním nadšencem před 10 lety a používaná hráči v hrách. Má sice dost chyb (proto je nutný tento návod), ale svou funkci plní dobře. Je pro klávesnici i pro myš.
Instalace:
-----------
Po instalaci kliknout pravým tlačítkem na ikonu na ploše a ve vlastnostech zástupce, záložka "Kompatibilita", zaškrtnout "Spustit tento program jako správce". To je nutné kvůli tomu, že program si do své složky chce ukládat makra (což tehdy v době XP nebyl problém). Jiná alternativa by byla složku s programem zkopírovat jinam, kde bude mít zápisová práva do své složky, pak by nebylo nutné ani potvrzení při spuštění.
Spustit program (bude nutné potvrdit dotaz od systému), objeví se implicitní profil "Welcome".
Nahrávání makra:
--------------------
- Otevřít editaci makra tlačítkem "Edit". Vpravo nahoře zaškrtnout "Mouse moves" a "Mouse clicks".
- Přepnout se na www prohlížeč a připravit si www stránku tak aby byla v "definovaném" výchozím stavu, nejlépe maximalizovat okno aby to bylo i příště stejné.
- Zahájit nahrávání makra klávesou "F2" (zůstat v okně prohlížeče, program si klávesu F2 sám odchytí). Nyní se zaznamenává každý pohyb myši i klávesnice. Odklikat potřebné akce - pamatovat přitom na reprodukovatelnost, program později bude všechno přesně opakovat.
V této fázi učení se musí uvažovat co se v okně při opakování může změnit, aby to příště sedělo. Nejlépe kliknout nejdříve do okna prohlížeče, ať se na stránku dostane focus, stisknout klávesu Home ať stránka najede na začátek (výchozí pevný bod) a pokud je potřeba stránku posunout, raději klávesou PageDown (to samé i listování v seznamech klávesami), protože skrolování myší nemusí být tak přesně reprodukovatelné jako klávesnice. Klikat na prostředky tlačítek, ať to příště neujede. Nebo když jde o tlačítka úplně dole, tak nejdříve zajistit pevný bod stránky klávesou End.
- Nahrávání makra se ukončí opět klávesou "F2".
- Přepnout se zpět do programu MacroGamer. Stisknout tlačítko "Bind to key" a stisknout horkou klávesu, která se později použije k odstartování makra (já používám klávesu "Q"). Zapnout přepínač "Repeat" a nastavit tam počet opakování, kolikrát se má makro opakovat (např. u vypnutí ekluzivity se zde nastaví počet stránek).
- Ukončit editaci makra tlačítkem OK
Přehrávání makra:
---------------------
- Přepnout se znovu do www prohlížeče a nastavit výchozí stav stránky.
- Spustit makro klávesou "F3". V této chvíli ještě nejede. Stisknout horkou klávesu "Q", teprve až tahle makro odstartuje.
- Zpočátku sledovat přehrávání makra, zda i ostatní stránky sedí spolehlivě - někdy je nutné makro přeprogramovat s jiným postupem když stránka někde ujíždí (opravy se dají dělat i textově v profilu, ale snazší je to znovu nahrát).
- Makro se ukončí stiskem "F3" (nebo dojede samo)
Po ukončení nezapomenout program vypnout, jinak bude i nadále zachytávat klávesu "F3".
.... v definičním souboru je prý možné definovat i místo na které se má kurzor zaměřit (zřejmě zadáním barvy), pro případ že to někam ujede, ale to jsem nikdy nezkoušel.
[b]MacroGamer[/b], klávesová a myší makra http://www.breatharian.eu/data/MacroGamer.zip
MacroGamer je utilitka vytvořená nějakým herním nadšencem před 10 lety a používaná hráči v hrách. Má sice dost chyb (proto je nutný tento návod), ale svou funkci plní dobře. Je pro klávesnici i pro myš.
Instalace:
-----------
Po instalaci kliknout pravým tlačítkem na ikonu na ploše a ve vlastnostech zástupce, záložka "Kompatibilita", zaškrtnout "Spustit tento program jako správce". To je nutné kvůli tomu, že program si do své složky chce ukládat makra (což tehdy v době XP nebyl problém). Jiná alternativa by byla složku s programem zkopírovat jinam, kde bude mít zápisová práva do své složky, pak by nebylo nutné ani potvrzení při spuštění.
Spustit program (bude nutné potvrdit dotaz od systému), objeví se implicitní profil "Welcome".
Nahrávání makra:
--------------------
- Otevřít editaci makra tlačítkem "Edit". Vpravo nahoře zaškrtnout "Mouse moves" a "Mouse clicks".
- Přepnout se na www prohlížeč a připravit si www stránku tak aby byla v "definovaném" výchozím stavu, nejlépe maximalizovat okno aby to bylo i příště stejné.
- Zahájit nahrávání makra klávesou "F2" (zůstat v okně prohlížeče, program si klávesu F2 sám odchytí). Nyní se zaznamenává každý pohyb myši i klávesnice. Odklikat potřebné akce - pamatovat přitom na reprodukovatelnost, program později bude všechno přesně opakovat.
V této fázi učení se musí uvažovat co se v okně při opakování může změnit, aby to příště sedělo. Nejlépe kliknout nejdříve do okna prohlížeče, ať se na stránku dostane focus, stisknout klávesu Home ať stránka najede na začátek (výchozí pevný bod) a pokud je potřeba stránku posunout, raději klávesou PageDown (to samé i listování v seznamech klávesami), protože skrolování myší nemusí být tak přesně reprodukovatelné jako klávesnice. Klikat na prostředky tlačítek, ať to příště neujede. Nebo když jde o tlačítka úplně dole, tak nejdříve zajistit pevný bod stránky klávesou End.
- Nahrávání makra se ukončí opět klávesou "F2".
- Přepnout se zpět do programu MacroGamer. Stisknout tlačítko "Bind to key" a stisknout horkou klávesu, která se později použije k odstartování makra (já používám klávesu "Q"). Zapnout přepínač "Repeat" a nastavit tam počet opakování, kolikrát se má makro opakovat (např. u vypnutí ekluzivity se zde nastaví počet stránek).
- Ukončit editaci makra tlačítkem OK
Přehrávání makra:
---------------------
- Přepnout se znovu do www prohlížeče a nastavit výchozí stav stránky.
- Spustit makro klávesou "F3". V této chvíli ještě nejede. Stisknout horkou klávesu "Q", teprve až tahle makro odstartuje.
- Zpočátku sledovat přehrávání makra, zda i ostatní stránky sedí spolehlivě - někdy je nutné makro přeprogramovat s jiným postupem když stránka někde ujíždí (opravy se dají dělat i textově v profilu, ale snazší je to znovu nahrát).
- Makro se ukončí stiskem "F3" (nebo dojede samo)
Po ukončení nezapomenout program vypnout, jinak bude i nadále zachytávat klávesu "F3".
.... v definičním souboru je prý možné definovat i místo na které se má kurzor zaměřit (zřejmě zadáním barvy), pro případ že to někam ujede, ale to jsem nikdy nezkoušel.