od PandaWild » 11. leden 2017 16:52
S DxO jsem pohořel.
Jejich šumová korekce je naprostá katastrofa. Příkládám ukázku: 1) JPG fotka z foťáku, 2) RAW upravený s DxO, 3) RAW upravený s Photoshop-RAW. Výstup z DxO je nepoužitelný kvůli šumu. Korekci šumu dělají prahově - obraz se rozmázne do určité úrovně rozdílu pixelů, takže tam zůstávají výrazné šumové pixely. Ve Photoshopu se korekce mění s úrovněmi plynule a ne skokově. Zkoušel jsem šumovou korekci vypnout a udělat ji pak ve Photoshopu nebo v Neat Image, ale i to je mizerné, oni ten šum ještě nějak deformují. Nepozoroval jsem žádný rozdíl v kvalitě redukce High a PRIME.
I jiné korekce mi tam fungovaly špatně. Microkontrast mění lokální kontrast pixelů absolutně, takže tmavší barvy přejdou na černou. Ve Photoshopu se to dělá korekční křivkou, tak takové podtečení nenastane. Měl jsem problém ladit barvy - při korekcích křivek (stíny atd.) se jaksi rozjížděly barvy, měnilo se špatně barevné ladění a sytosti barev.
Nevýhoda je i to, že po jakékoliv změně táhla se musí několik sekund čekat na přepočet obrazu, aby byl výsledek vidět. Ve Photoshopu se provádí jen rychlý přepočet zobrazené části obrazu, tak je změna vidět okamžitě.
Je možné, že to bude záležitost filtru pro můj foťák, u jiných foťáků to může být jinak. Tak bude zajímavé jestli ještě někdo jiný napíše zkušenosti.
- vzorek.jpg (45.14 KiB) Zobrazeno 4174 krát
S DxO jsem pohořel. :-( Jejich šumová korekce je naprostá katastrofa. Příkládám ukázku: 1) JPG fotka z foťáku, 2) RAW upravený s DxO, 3) RAW upravený s Photoshop-RAW. Výstup z DxO je nepoužitelný kvůli šumu. Korekci šumu dělají prahově - obraz se rozmázne do určité úrovně rozdílu pixelů, takže tam zůstávají výrazné šumové pixely. Ve Photoshopu se korekce mění s úrovněmi plynule a ne skokově. Zkoušel jsem šumovou korekci vypnout a udělat ji pak ve Photoshopu nebo v Neat Image, ale i to je mizerné, oni ten šum ještě nějak deformují. Nepozoroval jsem žádný rozdíl v kvalitě redukce High a PRIME.
I jiné korekce mi tam fungovaly špatně. Microkontrast mění lokální kontrast pixelů absolutně, takže tmavší barvy přejdou na černou. Ve Photoshopu se to dělá korekční křivkou, tak takové podtečení nenastane. Měl jsem problém ladit barvy - při korekcích křivek (stíny atd.) se jaksi rozjížděly barvy, měnilo se špatně barevné ladění a sytosti barev.
Nevýhoda je i to, že po jakékoliv změně táhla se musí několik sekund čekat na přepočet obrazu, aby byl výsledek vidět. Ve Photoshopu se provádí jen rychlý přepočet zobrazené části obrazu, tak je změna vidět okamžitě.
Je možné, že to bude záležitost filtru pro můj foťák, u jiných foťáků to může být jinak. Tak bude zajímavé jestli ještě někdo jiný napíše zkušenosti.
[attachment=0]vzorek.jpg[/attachment]