Blender

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Blender

Re: Blender

Příspěvek od hypotekyfidler.cz » včera, 23:37

Bananaboy píše:Hnevá ma, že sa už musí renderovať do 4K.

Můžu se zeptat proč? Když se podívám na Pond na ten jejich monthly sales format distribution, tak se pořád ještě převážně prodávají HD 1080 - pokud tam tedy mají aktuální údaje.
Není to jako s fotkami? Každý nový model foťáku má stále větší a větší rozlišení, 25 Mpx minimálně a víc, a v praxi stejně stačí na 95% použití 6Mpx.
Já v tom moc zkušeností nemám, takže se ptám, má někdo nějaké ověřené údaje o tom, že se 4K prodává o tolik lépe, o co je náročnější manipulace?

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » včera, 21:13

Vďaka ToMe za obsiahly report. Vyzerá to zaujímavo. Možno časom aj ja vyskúšam. Momentálne ma limituje to stiahnutie vyrenderovaného projektu. 10 sekundové 4K animácie v png budú mať každá predpokladám tak aspoň 2GB a viac a to by som ťahal do PC celú večnosť, takže čo ušetrím na renderingu, tak to stratím na dlhom sťahovaní cez pomalý internet. :(

Dnes som renderoval prvú 4K animáciu v Blenderi. Trvalo to zhruba 7,5 hodiny, teda približne 1,5 minúty na snímok. To je príliš moc. Musím to ešte nejako zraziť na menšiu hodnotu. A to ešte velebím denoising. Vďaka nemu som mohol ísť len na 50 samplov. Dúfam, že to bude na fotobanky stačiť. Bez denoisingu by som bol úplne hotový. Hnevá ma, že sa už musí renderovať do 4K. Vo fullHD by to bolo omnoho rýchlejšie.

Re: Blender

Příspěvek od ToM » včera, 20:32

Sheep It Reender Farm

jak už zaznělo - renderuješ ostatním, získáváš body a za ty si pak můžeš sám nechat renderovat.

Render pro ostatní: registrace na stránkách, stáhnout klienta, přihlásit do něj a už to jede samo, není třeba se o nic starat a body se střádají.

Vlastní render: po vyrenderování minimálně 10 snímků si můžu nechat sám renderovat. Na stránkách po přihlášení stačí nahrát soubor.blend a opět už to jede samo. Po vyrenderování se z účtu ze stránek stáhne hotový render a strhnou se body.

Zkušenost: Začal jsem ve středu na hlavním PC jen na zkoušku. Pak jsem pokračoval v práci. Klient se dá pustit kdekoli a na více počítačích najednou. Zaměstnavatel odpustí, že jedno jádro renderovalo a na druhém jsem pracoval. Ale počítač v práci není nejvýkonnější, takže moc z toho nebylo, nakonec jsem se na to vykašlal. Nejvíc jsem renderoval v pátek, kdy jsem nechal renderovat notebook a na PC jsem pracoval. Nakonec jsem vyrenderoval 184 snímků a dosáhl 12 hodin renderu. Za to jsem získal 17.490 bodů.

Na rychlo jsem zrecykloval jednu animaci obsahující 120 snímků 4K rozlišení. Tuto animaci bych já sám na svém PC renderoval 17 hodin. Výsledek na sheepit: každý snímek jsem ještě přímo na serveru v nastavení rozdělil na 4 kvůli renderu na pomalejších stanicích, tedy celkem k renderu 480 snímků. celkový čas 2h 11min. Nejzajímavější ale je, že skoro celá animace (konkrétně 473 snímků) byla hotová za 26 minut. Celý zbylý čas zabralo renderování posledních sedmi a nakonec pouze posledních dvou snímků. Asi co zůstaly někde na slabších zařízení. Nejspíš by pomohlo ještě větší rozdělení dlaždic na menší kusy. Za tento projekt mi bylo strženo 6.384 bodů. Zbylo mi tedy 11.106 bodů a to by mělo stačit dejme tomu ještě na dva takové projekty. Jestli dobře počítám a bude se to vše chovat takto, znamená to, že za 12 hodin renderu pro ostatní si můžu vyrenderovat obsah co bych jinak sám renderoval cca 50 hodin.

Veškeré informace pocházejí pouze z první zkoušky, neberte tedy vše stoprocentně, budu dál zkoušet a zjišťovat, zatím to vypadá celkem zajímavě, i když jistá omezení jistě budou. Například render s transparentním pozadím, vypadá to že nelze. Nebo při dělení dlaždic dojde k vypnutí denoisingu.

Re: Blender

Příspěvek od ToM » 13. prosinec 2017 13:38

Teď zrovna nemám rozdělanou žádnou animaci, ale určitě to zkusím a dám vědět. No jsem zvědavej, možná nějakou narychlo zrecykluju :)

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 13. prosinec 2017 12:38

ToM píše:to je zajímavé, díky moc za tip

ToMe ak budeš tú renderfarmu náhodou skúšať, tak sa potom podeľ s nami o skúsenosti s ňou, aby sme vedeli, či sa oplatí a ako to v praxi funguje.

Keď to počítam čisto teoreticky, tak by mala byť úspora času obrovská!
Napríklad máš 10 sekundovú animáciu o 30 snímkoch za sekundu, teda spolu 300 snímkov. Písal si, že jeden snímok ti trvá vyrenderovať minútu, to je 300 snímkov = 300 minút = 5 hodín.
Na SheepIt je v priemere pripojených 600 klientov (podľa živého statusu na ich stránke v tomto momente ich je 613). Animácia sa rozdelí po jednom snímku medzi 300 klientov, ktorí každý z nich vyrenderuje ten jeden pridelený snímok za minútu, takže v podstate budeš mať celú animáciu vyrenderovanú za jedinú minútu! Keby to takto fungovalo v praxi, tak by to bolo úžasné. Jedna minúta versus 5 hodín, to je teda pekný, časový rozdiel. Obávam sa, že až takto ružovo a bezproblémovo to zrejme fungovať nebude, ale akékoľvek zníženie renderovacieho času z hodín na pár minút by bolo vítané. ;)

Re: Blender

Příspěvek od ToM » 13. prosinec 2017 12:14

Bananaboy píše:Renderfarma SheepIt



to je zajímavé, díky moc za tip

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 13. prosinec 2017 11:30

PandaWild píše:Jestli to chápu správně, tak tam využíváš strojový čas jiných uživatelů, ale současně poskytuješ svůj strojový čas když PC nemáš vytížený?

Pando chápeš to správne. Iní užívatelia renderujú za teba. Oplatí sa to hlavne u animácií. Jeden statický obrázok si pravdepodobne každý vyrenderuje doma sám. Na oplátku ty pomáhaš renderovať iným užívateľom v čase, keď v Blenderi nepracuješ, ale sa len tak flákaš po internete a čítaš fórum fotobanky.cz. :lol: Myslím, že je tam aj nejaký bodový systém odmeňovania. Čím viac ty pomôžeš iným, tak tým oni prednostne a rýchlejšie vyrenderujú tvoj projekt. Zatiaľ tam nie som zaregistrovaný, pretože animácie ešte nerobím, ale ak mi pôjdu animácie pomaly, tak tú renderfarmu možno vyskúšam.

Re: Blender

Příspěvek od PandaWild » 13. prosinec 2017 11:17

Jestli to chápu správně, tak tam využíváš strojový čas jiných uživatelů, ale současně poskytuješ svůj strojový čas když PC nemáš vytížený?

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 13. prosinec 2017 09:43

Ja na notebooku môžem tak akurát modelovať. Render by som na ňom neriskoval. Niekde som čítal tip, že sa môžu na PC spustiť naraz dve inštancie Blenderu. Na jednej dať renderovať cez GPU a na druhej cez CPU, aby bol celý počítač využitý. Keďže mám na PC tiež i7 a 16 GB RAM, tak by to mohlo fungovať, ale v praxi som to zatiaľ neskúšal.
Poprípade ak bude 3D dobre zarábať, tak si zaplatiť za nejakú renderfarmu. Renderfarma SheepIt je dokonca zadarmo, ale tuším tam je podmienka mať operačný systém Linux a to ja nemám.

EDIT: Tak ako pozerám, tak na stránke už majú aj Windows klienta na stiahnutie. Žeby konečne podporovali aj Windows? Odprisahal by som, že keď som sa o tejto renderfarme asi pred dvomi mesiacmi dozvedel, tak bola ešte len pre Linux. Ak je už aj pre Windows, tak by stálo za to ju vyskúšať. ;)

Re: Blender

Příspěvek od ToM » 13. prosinec 2017 09:17

Mám PC + notebook, když pustím render na PC pokračuji v práci na NTB. Ale raději mám PC protože tam mám i7 a 16ram kdežto na NTB jen i5 a 8ram.

Nahoru