Blender

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Blender

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 14. září 2017 22:20

A od verzie 2.80 pribudne do Blenderu úplne nový renderer EEVEE. Bude to síce realtime renderer vo viewporte no dúfam, že sa z neho budú dať nejako uložiť obrázky do grafického súboru (jpg, png a podobne), prípadne ak sa bude jednať o animáciu, tak do videosúboru. Výstupy z neho vyzerajú na Youtube videách veľmi dobre. Ak by výstupy z EEVEE stačili a na fotobankách by ich prijímali, tak by sme renderovanie z Cycles mohli aj značne obmedziť len na projekty ktoré vyžadujú dokonalý fotorealizmus. Jednoduchšie záležitosti, alebo rôzne abstrakcie pôjdu možno urobiť v EEVEE. Ale to sa dozvieme až možno o rok. Počítam, že skôr oficiálnu, stabilnú 2.80 nevydajú a experimentálnu nestabilnú betu sa mi testovať nechce.

Re: Blender

Příspěvek od ToM » 14. září 2017 21:40

zajímavá diskuze. Také jsem přešel na nVidia kvůli Blenderu. (Cycles prý jede na CUDA protože ho má na svědomí někdo, kdo se dříve podílel na vývoji Octane, který jede také na CUDA, ale to jsem jen četl, nevím do jaké míry se to zakládá na pravdě a dnes nám to může být jedno). Každopádně i dříve šlo rozchodit Cycles na AMD kartách. Zkoušel jsem to podle tutorialů a návodů, ale nikdy se mi to nepodařilo rozchodit. Moje AMD karta se sice v blenderu objevila a šlo ji zvolit pro render, ale tím to zhaslo, render skončil chybovou hláškou. Tak jsem zainvestoval do nVidia a už to fičelo. No ale tenkrát jsem také řešil rozchodit render přes openCL tak aby renderovala jak grafická karta tak i procesor. Tohle kdyby nějak šlo, aby renderovala GTI 750Ti a zároveň i7 (4 jádra 8 vláken) to by se to teprve renderovalo.

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 14. září 2017 19:38

CUDA je určite pre Blender lepšia. Vlastne dalo by sa povedať, že pre akúkoľvek grafickú prácu na PC. Všetky, alebo teda aspoň prevažná časť najpopulárnejších grafických programov podporuje CUDA. Ja som len myslel, že ešte stále používaš AMD. Ak si prešiel na NVIDIU, tak si spravil jedine dobre. Ale možno sa tá informácia, že Blender už renderuje rýchlejšie s AMD kartami zíde niekomu inému kto doteraz odkladal prácu v Blenderi kvôli tomu, že má AMD kartu. ;)

Re: Blender

Příspěvek od PandaWild » 14. září 2017 19:26

Dřív bylo Cycles pro CUDA a OpenCL neslučitelné, projekt Blenderu se nedal přepnout bez úplného rozhození. Nevím jestli jsou teď obě rozhraní už kompatibilní a Cycles renderuje stejně?

Já si už stejně pořídil nVidia CUDA. I když programuji pod CUDA a OpenCL tak vidím, že CUDA je o několik řádů lepší než OpenCL. Tak myslím že CUDA bude pro Blender vždy lepší volba.

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 14. září 2017 18:04

Pando, ty si tuším spomínal, že máš AMD grafickú kartu, že? V tom prípade mám pre teba ešte jednu dobrú správu a tou je, že v novej verzii Blenderu pribudlo rýchlejšie OpenCL renderovanie kartami AMD. Na ich stránke doslovne píšu: "Blender 2.79 features much faster AMD OpenCL rendering and feature parity with NVIDIA CUDA. Including support for Subsurface Scattering, Volumetrics and optimized transparent shadows."
Na ich wiki stránke píšu zase: "AMD and Nvidia GPUs are now giving comparable performance."

Ak som to správne pochopil, tak už aj s AMD kartou môžeš renderovať porovnateľne rýchlo ako s NVidia kartami. Takže s rýchlejším renderovaním kartou a spolu s tým denoisingom môžeš teraz 4k videá sekať ako Baťa cvičky. :lol: :lol:

Re: Blender

Příspěvek od PandaWild » 14. září 2017 17:17

Denoising vypadá být velmi pádný důvod na to oprášit zas Blender pro fotobanky, obzvláště 4k videa. Dobrý tip!

Re: Blender

Příspěvek od ToM » 14. září 2017 12:58

Také si myslím, že na fotky fungovat nebude a i kdyby tak jak jsem psal, nebude prokazovat lepší výsledky než ostatní odšum. soft. protože nebude mít ty 3D informace (které popsal odborně panda s banánem). Jinak osobně co se týká odšumování fotek jsem dost opatrný. Mám raději lehce a přirozeně zašuměnou fotku obsahující veškeré detaily a textury, než vyžehlenou fotku postrádající cokoli přirozeného. A když už na to dojde, odšum photoshopu jsem se nikdy nenaučil nějak používat. Nejlíp si rozumím s Dfine od Nik Collection. Co se týká renderů, tak tam se na Denoising těším, hlavně u 4K animací, kde každej sample v renderu navíc se projevil desítkama minut, ne-li hodinama navíc.

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 14. září 2017 09:15

Blender Denoising nebude fungovať na fotografie. Skúsiť to môžete, ale nedávam tomu žiadnu šancu. Ten filter zrejme berie informácie z 3D prostredia ako píše Panda. A môj osobný názor je, že sa orientuje podľa hustoty meshu. Čím sú pri sebe hustejšie vertexy (na hranách a malých objektoch), tým musí byť opatrnejší pri odšumovaní. Tieň na podlahe pod objektom to rozmazalo úplne dokonale, pretože tam si nemusel dávať pozor na žiadne detaily. Veľkú rolu pri odšumovaní má zrejme aj postavenie kamery voči objektom a odrazy svetelných paprskov. Ak by to takto fungovalo aj na obyčajné 2D fotografie, tak by to mohli vývojári ostatných odšumovacích software zabaliť, pretože Denoising z Blenderu je najlepšie odšumovanie aké som doteraz videl. Bohužiaľ pre Blender je fotka len 2D objekt bez informácie, bez rozdielnej hustoty vertexov a bez svetelných odrazov. Patrne by ju pokladal za rovnú plochu ako v prípade podlahy pod ukulele na mojom renderi a silne by ju rozmazal.

Re: Blender

Příspěvek od PandaWild » 14. září 2017 07:53

To odšumění v Blenderu nebude fungovat jen jako čistý postprocessing na obrázek. Jistě tam využívají i informaci z renderování, tedy by to nemělo fungovat na fotky. Bylo by zajímavé co to udělá s detailní texturou.

Chápal bych to tak, že spolu s paprskem uloží i informaci který objekt tím paprskem zasáhl. Z toho se pak už může rozhodnout, která místa vyhladí interpolací mezi paprsky a která místa budou hrana. (protože ten výrazný šum stínu se fakt nedá odfiltrovat klasickými metodami, aniž by se porušily hrany) Pokud jen interpoluje, tak textura bude dost rozmazaná proti jemnějšímu renderování. Ale možná si ukládá i souřadnice kde objekt zasáhl a z toho by mohl dopočítat i texturu, tj. do obrázku by doplnil detaily které ve vyrenderovaném obrázku vlastně ani nejsou.

Re: Blender

Příspěvek od ToM » 14. září 2017 07:40

vypadá to na zajímavou věc. Denoising už nějakou dobu sleduju, ale zatím jsem nezkoušel, dokud nebyl součástí ostré verze. Předpokládám jeho výhodu v tom, že na rozdíl od klasického odšumovacího algoritmu Blender z modelu ví, co je detail a co šum a tak zvládne obraz odšumět bez ztráty detailů. Pokud tomu tak je, tak fotku nezvládne o nic líp než ostatní software. Ale toto jsou moje doměnky, teď nemám čas zkoušet a zítra jedu pryč, takže to vyzkouším až za týden.

Nahoru