Blender

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Blender

Re: Blender

Příspěvek od shalom3 » 14. únor 2019 00:44

Měl jsi pravdu, dělám experimenty pokus/omyl a skutečně z toho lezou víc než fantastické tvary :lol: :lol: , aneb jak ušetřit za drogy. Myslím, že bych se mohla pustit do moderní architektury.

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 13. únor 2019 23:24

Len taká malá zaujímavosť. Dnes vyšiel konečne prvý, oficiálny teaser trailer na Frozen II. Vyzerá to dosť zaujímavo. Aspoň bude zase čo modelovať. :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=eSLe4HuKuK0

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 13. únor 2019 22:09

Nemusíš sa obávať. Klávesové skratky nemenia len tak bez dôvodu. Ten článok je z roku 2005. Vtedy ešte Blender nebol na takej úrovni ako dnes. Modifikátory v súčasnom poňatí vtedy prakticky neexistovali. Ten SubSurf modifikátor bol ojedinelý a preto mu dali klávesovú skratku. Dnes je tých modifikátorov spústa a nestačili by na ne skratky. :lol:

Čo sa týka tej stránky tak je lepšie sa orientovať na to, čo sa aktuálne deje v 3D okne a nepridŕžať sa prísne tých parametrov tam napísaných. Bolo to písané pre starú verziu Blenderu a za tých 14 rokov sa toho v Blenderi hodne zmenilo. Doporučujem tie parametre zapisovať metódou "pokus-omyl" a možno sa ti podarí vyčariť aj úplne nové, pekné efekty.

Prezradím ti ešte dve finty pri zväčšovaní myšou. Keď počas zväčšovania (S), alebo (Alt+S) držíš stlačenú klávesu "Shift", tak zväčšovanie, alebo zmenšovanie prebieha jemnejšie a nie tak prudko ako bez Shiftu. Keď počas zväčšovania držíš stlačenú klávesu "Ctrl", tak prebieha zväčšovanie/zmenšovanie krokovito po celých desatinách a keď držíš stlačené spolu klávesy "Shift a Ctrl", tak po stotinách. ;)

Re: Blender

Příspěvek od shalom3 » 13. únor 2019 21:41

No vida - dík, tuhle fintičku s Alt+S a číselným zadáním jsem nevěděla (ale tušila, že něco musí být, tím taháním myši se to fakt nedá). Jestli mají ve zvyku v každé verzi obměňovat klávesové zkratky (jako např. ve článku zmiňovaná F9), tak to tedy potěš pámbu. A ke všemu se mi to v mnohých případech plete z klávesovými zkratkami z jiných programů, ufff....
Ještě jedna věc mi není jasná z toho článku http://www.3dluvr.com/content/article/134/6. Ten postup je míněný jako příklad - ty hodnoty? Na ty ostatní předměty zřejmě musí být jiné parametry?

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 13. únor 2019 20:49

Celé sa to modeluje v editačnom móde. V objektovom móde sa pridáva len na záver ten modifikátor Subdivision Surface. Hodnotu nemusíš zadávať zložito ťahaním myši. Stačí stlačiť Alt+S aby sa objavila pri kurzore tá zväčšovacia, čierna dvojšípka a hodnotu môžeš pohodlne a presne zadať na numerickej klávesnici a potom potvrdiť Enterom.

EDIT: A áno, dá sa to urobiť aj na paneli Transform cez tlačítko Shrink/Fatten a napísaní hodnoty do políčka "Offset". ;)

Re: Blender

Příspěvek od shalom3 » 13. únor 2019 20:41

Ale trochu už se mi začínají ty abstraktní tělesa dařit. Tím " Vyskoč z editovacieho módu" se rozumí asi přepnout do objektového módu. Dělá mi problém nastavit tu hodnotu Alt+S přesně jen tažením myši. Je to to samé, kdybych v panelu Transform stiskla Shrink/fatten a pak zadala do políčka Ofsett tu hodnotu číselně? Inu, chybí mi praxe ;)

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 13. únor 2019 20:32

Čomu presne nerozumieš? Skúšal som tú prvú kocku a je to napísané celkom správne, akurát u mňa som musel po stlačení Alt+S kocku zmešovať na -1.000 namiesto napísaných 0.030. A taktiež už vo verzii 2.79 nefunguje klávesová skratka F9. Namiesto nej treba pridať modifikátor "Subdivision Surface" z paletky modifikátorov.

Re: Blender

Příspěvek od shalom3 » 13. únor 2019 19:28

Narazila jsem na zajímavý článek http://www.blender3d.cz/drupal/?q=kaleidoskop. Vypadalo to jednoduše, zkoušela jsem to a vůbec se nechytám - asi je to pro začátečníka příliš stručné. Dokázal by ten postup někdo rozepsat trochu polopatičtěji? Z toho článku vede odkaz ještě na další stránku http://www.3dluvr.com/content/article/134/6 - ta tělesa na obrázcích vypadají také velice zajímavě, ale ten postup je ještě stručnější. Není mi třeba jasné, co se dělá v edit a co v object módu.
(Přestože probírám denně videa a trénuji, tak si pořád připadám jako v bludišti - o klávesových zkratkách se mi už i zdá)

Re: Blender

Příspěvek od shalom3 » 12. únor 2019 20:18

Právě jsem si to myslela, protože mám sice zatím jen asi dva soubory, na kterých trénuji - z verze 2.79. A když jsem je otevřela v 2.80, tak všechno bylo jinak - něco nebylo vidět vůbec, něco bylo mikroskopicky malé. Myslela jsem, že jsem to nějak dopatlala a potom uložila, pak jsem je ale znovu otevřela ve 2.79 a vypadaly "po staru". To je taky unikát, zatím všechny výstupy z různých programů se daly ve vyšších verzích vždy otevřít a neviděla jsem problém.

Re: Blender

Příspěvek od joke » 12. únor 2019 18:45

Elsa má gule??? Já myslel, že Elsa je holka :lol:

Nahoru