Blender

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Blender

Re: Blender

Příspěvek od Navstevnik_3 » 21. květen 2019 19:30

Bananaboy, nasel jsem to, byla to kombinace toho bodu jedna a doplneni v odkazu na tipy ohledne problemu s renderem, musel jsem jeste nastavit DOF u samotne kamery (ne jen v nahledu).

diky moc za rady!

Re: Blender

Příspěvek od Navstevnik_3 » 21. květen 2019 19:23

Default reset nepomohl, spis me to po pokusech prijde ze je problem mezi pomerem velikosti objektu a nastavenim rozliseni renderovani. Kdyz dam kameru vylozene na tesno k objektu, ze mi zabira treba jen 1/20 objektu, tak se tam neco objevi v nahledu (i kdyz render samotny je prazny).

Zkusim jeste vyexportovat samotny objekt a vlozit do noveho projektu a zmensit, protoze zakladni scenu mi to renderuje normalne.

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 21. květen 2019 19:12

To je divné. Príčin prečo ti kamera nerenderuje môže byť veľa. Pravdepodobne si sa hral s nastaveniami a zabudol si niekde niečo vrátiť do pôvodného stavu. Preto doporučujem vrátiť Blender do základného nastavenia cez menu "File--->Load Factory Settings". Tým sa Blender vráti do "továrenského" nastavenia a všetky užívateľské zmeny sa "vynulujú". Vyskúšaj či ti po tom vrátení Blenderu do základného nastavenia kamera už správne renderuje. Ak áno, tak si cez menu "File--->Append" naimportuj do novej scény objekty, kamery, materiály a iné veci zo starého súboru v ktorom nefungoval render a normálne pokračuj v práci.

Ak by náhodou vrátenie Blenderu do továrenského nastavenia nepomohlo, tak sa pozri na tento článok v ktorom sú popísané viaceré príčiny prečo Blender nerenderuje korektne:
https://blender.stackexchange.com/quest ... tely-blank

Ale osobne by som tipoval, že vrátenie do továrenského nastavenia to vyrieši, pretože Cycles renderer je už celkom dobre odladený a nie je žiadny dôvod, prečo by Blender sám od seba prestal renderovať.

Re: Blender

Příspěvek od Navstevnik_3 » 21. květen 2019 18:57

Zkousel jsem to, ale bohuzel bez vysledku.

Porad je kamera "slepa".

Nemuze to byt tim ze mam relativne velke rozmery? Delal jsem to v metrech 1:1, takze 4x3x2 metry cca, i kdyz beru to tak ze je to neco jako vektor, tak by melo byt jedno jak je co velke. Prijde mi to jako by to ta kamera proste nevidela :)

Re: Blender

Příspěvek od shalom3 » 21. květen 2019 18:46

V blenderu začínám a taky s kamerou dost bojuji. Tyhle šedé záběry důvěrně znám. Je to zřejmě tím, že kamera se dívá přece jen jinam, než na ten objekt. Ale z nějakého tutoriálu jsem se dozvěděla, že v Objektovém modu lze zadat SHIFT+F, a potom posunovat různě kamerou, až vidím v jejím náhledovém okně to, co přesně potřebuji. Když mám tu zkratku aktivní, tak mohu ještě použít W - pro zvětšení nebo A a D pro posunování horizontálně.

Re: Blender

Příspěvek od Navstevnik_3 » 21. květen 2019 18:29

Ahoj, diky moc ten bod 1 pomohl.

U te kamery: udelal jsem sreen (nejdriv jsem myslel ze je to absenci svetla)

https://imgur.com/bUpyXtX

mam proste objekt / svetla / kameru, ale kdyz dam F12 tak je to prazdne, a ani v rychlem nahledu kdyz se pres 0 podivam na pohled kamery, tak je to prazdne.

Asi nejaka ptakovina, vubec netusim kam sahnout. Pred mnoha lety jsem delal v 3D studio max a to mi prislo intuitivnejsi, i kdyz jsem ted prekvapeny co vse blender umi a kam se posunul...

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 21. květen 2019 17:50

1. Stlač klávesu "N" aby sa ti zobrazil bočný panel a v záložke "View" zadaj vyššiu hodnotu "Clip End". Daj tam napríklad hodnotu 1000, čím sa posunie viditeľnosť v 3D okne.

2. Druhej otázke moc nerozumiem, ale ak si si vytvoril novú kameru, tak ju musíš v "Properties paneli" v záložke "Object" aktivovať aby program vedel, že chceš používať práve tú novo pridanú kameru. V Blenderi si môžeš vytvoriť veľké množstvo kamier a program sám od seba nevie, ktorú kameru ty chceš zrovna použiť na renderovanie. Takže Blender defaultne stále považuje za aktívnu prvú kameru v scéne až dokým ju v záložke "Object" neprepneš za tú svoju novo vytvorenú kameru.

Re: Blender

Příspěvek od Navstevnik_3 » 21. květen 2019 14:36

Ahoj,
dnes jsem zacal s blenderem, mam to jednorazove na vytvoreni par modelu.
Narazil jsem na problem pri praci s objektem a kamerou.

1. pri odzoomovani mi mizi kusy objektu: netusim proc
https://imgur.com/fSoYeAj

pri blizsim pohledu je to OK: https://imgur.com/38ZPeuq


2. kdyz si udelam kameru a chci rendrovat, tak je porad jen seda at menim uhly a velikost atd.
(daval jsem ji zarovnat podle aktualniho nahledu a vysledek stejny)
https://imgur.com/4sQhdpZ

Potrebuji to opravdu narazove, tak se stim nechci ucit uplne polopaticky od zakladu :(

diky za rady.

Re: Blender

Příspěvek od tom » 16. duben 2019 07:43

Ve 2.8 jsem teď dělal pár jednodužších projektů a docela rychle si zvykám. Všechno cycles a jedna animace v eevee. Teď se chystám na další. Ale s nějakým rozsáhlým projekt čítající hodiny práce bych byl ještě opatrnej. Teď jsem se třeba zadrhnul na textu a než bych studoval, kde je problém, vymodelaoval jsem si to za vteřinku ve starým.

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 15. duben 2019 09:15

Tak sa nám release date stabilnej verzie 2.80 zase odložilo z apríla na júl. Tak snáď už posledný krát, lebo sa tej 2.80 ani nedožijeme. :lol:

Nahoru