Redakční fotky - strategie?

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Redakční fotky - strategie?

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od ypres.bass » 8. srpen 2017 21:34

duben píše:
ypres.bass píše:2. http://multimedia.ctk.cz/?setSite=foto- ... continue=1 - tuhle fotku ze září 2014 prodávám průběžně 5-6 ročně už tři roky

Podstatné je tu ale, že ne přes microstock, ale přes ČTK. Abys prodával přes microstock, tak musí jít o obecně známou osobnost, o které se ve světě bude psát.
to je taky pravda...
ale čistě přes microstock mám nejprodávanější tuto a to fakt žádná celosvětová celebrita není

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od duben » 8. srpen 2017 20:35

ypres.bass píše:2. http://multimedia.ctk.cz/?setSite=foto- ... continue=1 - tuhle fotku ze září 2014 prodávám průběžně 5-6 ročně už tři roky


Podstatné je tu ale, že ne přes microstock, ale přes ČTK. Abys prodával přes microstock, tak musí jít o obecně známou osobnost, o které se ve světě bude psát.

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od ypres.bass » 8. srpen 2017 12:09

Zmrzlinář píše:Tak ještě ty redakční fotky. Teď už je mi jasné, co to je - do časopisů a do novin, mohou tam být loga značek atd., lidi.

Zajímá mně ale jiná věc - má smysl plánovat nějakou strategii a cíleně fotit nějaké akce nebo události a posílat to jako redakční? Stahuje to někdo? Má to smysl? Dělá to někdo tak?

Třeba dneska aktuální téma - částečné zatmění měsíce. Je lepší poslat to jako redakční? Má to smysl?

Díky za názor.
bez strategie si ani neškrtneš.
V mém případě, kdy fotím fotbal, hokej, politiku si víceméně vystačíš se dvěma strategiema
1. o tomhle bude dnes článek, ale příští týden už to nikoho zajímat nebude (typicky souboj fotbalistů v zápase Jedněch proti Druhým)
2. tohle se dá použít dlouhodobě (izolovaná postava Lojzy Lopatky co se dá použít zítra nebo příští rok)

Příklady:
1. http://multimedia.ctk.cz/?setSite=foto- ... continue=1 tohle prodáš po zápase, ale podruhé už asi ne
2. http://multimedia.ctk.cz/?setSite=foto- ... continue=1 - tuhle fotku ze září 2014 prodávám průběžně 5-6 ročně už tři roky

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od duben » 8. srpen 2017 10:27

V každém případě, pokud to otisknou v 1 nebo 2 novinách, tak jsi na tom prodělal kalhoty, protože náročné celovečerní focení dostaneš okolo 3 stovek za použitou fotku. Pokud to stihneš rychle a bude to něco o co bude stát víc médií po světě, tak si přijdeš na pár tisíc.

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od duben » 8. srpen 2017 10:25

Podle mého nahrávat do fotobank redakční fotky jako aktuality je nesmysl. Než to schválí a než se to objeví ke stažení je pro noviny pozdě. Pokud fotím něco pro noviny, tak obvykle napíšu dopředu mediálce v UK, zda by o to stáli. Pro české nefotím je to za pár korun a pak stejně raději použijí nějakou ukradenou fotku mobilem ze sociálních sítí. Když o to zájem mají, tak to jdu nafotit, obratem jim to posílám a oni to pak použijí. Ale je to masakr a stejně se to moc nevyplácí, pokud to není něco co má náhodou celosvětový dopad. Kolik takových akcích v ČR je že? Případně když se něco semele a ty jsi u toho, tak se taky vyplatí poslat rovnou mediálním agenturám, jenže to zase nejde dopředu nějak plánovat.

Pro představu tohle http://duben.org/fotografovani/petrin-t ... or-victims šlo do Uk médií, ale pro tištěné noviny chtěli dodat fotky nejpozději do 9 večer. To se ještě ani nezačalo stmívat, natož aby byl rozsvícený Petřín. Takže jsem to fotil, na mostě rovnou upravoval z RAWu a posílal mailem a stejně jsem první várku nestihl před půl 11 v noci, protože to prostě nešlo dřív fotit. Takže to šlo jen do online médií. O den později už o daný fotoset nikdo ani nezavadil, stahoval se jen tu noc.

Většinou je takhle celosvětově exkluzivita první tři měsíce pro danou agenturu, takže já potom dané fotky nahraju třeba na fotobanky a buď jako Editorial s tím, že když jde o něco co se každý rok opakuje, tak jí možná někdy stáhnou jako ilustrační, nebo třeba u toho Petřína, kde jde použít i jako RF a kde mám souhlas s komerčním použitím i nasvícení věže, tak ji dám jako RF, protože se prodá podle mě víckrát než jako editorial.

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od ivusakzkrabice » 8. srpen 2017 08:47

Poslední dobrou na schválení redakčních fotek čekám cca tři dny zatímco mám už 5x schválené comerční fotky a vektory :D :lol:
Redakční na fb je asi lepší vnímat tak, že tam patří to, co do komerce neprojde kvůli ksiftu turisty, kterýho se mi nechce mazat, baráku, co musí čekat 70 let po smrti autora, nebo prostě jen blbých pár čar od děcek, co si hrály chvíli před mím focením v mym záběru se sprejema..

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od Ravennka » 8. srpen 2017 00:03

shalom3 píše:Zkusila bych to poslat až tak měsíc před příštím zatměním Měsíce, to by byla větší šance, že to někdo koupí. ;)


Tohle je dobrá strategie - nafotíš si, když je to aktuální a když se blíží čas, kdy je to aktuální znovu, tak nahrát.

Případně MF Dnes dávala 200,- za fotku, kterou mohli uveřejnit (předpokládám exkluzivně)... tak i to je varianta pro editorial fotky :lol: 200,- v kapse je víc než otazník na fotobankách :)

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od shalom3 » 7. srpen 2017 23:27

Zmrzlinář píše:Tak ještě ty redakční fotky. Teď už je mi jasné, co to je - do časopisů a do novin, mohou tam být loga značek atd., lidi.

Zajímá mně ale jiná věc - má smysl plánovat nějakou strategii a cíleně fotit nějaké akce nebo události a posílat to jako redakční? Stahuje to někdo? Má to smysl? Dělá to někdo tak?

Třeba dneska aktuální téma - částečné zatmění měsíce. Je lepší poslat to jako redakční? Má to smysl?

Díky za názor.


No, dneska zatmění měsíce, tak to už je pozdě. To už nebude aktuální, to se prostě nestihne, fb někdy schvalují i měsíce (např. 123rf). Zkusila bych to poslat až tak měsíc před příštím zatměním Měsíce, to by byla větší šance, že to někdo koupí. ;) Nicméně i jako needitorial to může třeba jako obrázek do astronomické literatury někdo koupit v podstatě kdykoli. Pozor na věc kolem PR, slyšela jsem, že boháči už si tam snad kupují parcely. :D

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od Host » 7. srpen 2017 22:14

Případně ještě nějaké wildlife, jako ten největší pták v Čapím hnízdě... Jen velký pozor aby z toho nebylo porno... :lol:

Re: Redakční fotky - strategie?

Příspěvek od Host » 7. srpen 2017 22:09

Ale jo, to jsou dobrý témata. Zpocenej Zeman, zmrzlej Putin, zmoklej Trump v lupení, případně Sakura a Okamura. To je hned pro každé roční období nějaký editorial :D

Nahoru