Gradienty a banding v PS

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Gradienty a banding v PS

Re: Gradienty a banding v PS

Příspěvek od basti » 20. říjen 2018 22:57

To jsem zkoušel a na tohle to nemá prakticky žádný viditelný vliv. Ten banding u přechodů do průhledných je prostě strašně výrazný. Prohledal jsem snad 30 zdrojů a shlédnul několik tutoriálů a nikde ani ťuk. Je mi divné, že by ve stndardu nefungovalo, to by nemělo smysl tam ty gradienty vůbec dávat - něco je očividně blbě, ale kde?

Re: Gradienty a banding v PS

Příspěvek od PandaWild » 20. říjen 2018 22:30

Zkus si přepnout z 8 na 16 bitů/barvu, mělo by to počítat úpravy s vyšší přesností.

Re: Gradienty a banding v PS

Příspěvek od basti » 20. říjen 2018 18:52

Dík za tip, u přechodu bílá-černá natvrdo to nevzniká nebo jen naprosto neznatelně. Takže teď jak to udělat, pokud potřebuju zmixovat 2 barvy rozumně? Navíc přechody do průhlednosti běžně používám třeba na ztmavení oblohy, což samozřejmě taky vytvořený šílený banding.

HW akcelerace je nastavená na nvidia gforce kartu.

Re: Gradienty a banding v PS

Příspěvek od PandaWild » 20. říjen 2018 15:48

Mohlo by mít vliv ještě nastavení grafického procesoru v Performance, tj. zda používá hw akceleraci.

Spíš mě ale napadá, jestli to není nesprávným použitím. Píšeš o průhlednosti - není problém spíš v tom, že takové skoky vzniknou kvůli násobení alfy? Malá alfa * světlá barva asi můžou udělat větší skoky blízko tmavé hranice, kvůli nepřesnostem výpočtu (protože mají rozsah 0..255). A Ty máš větší skoky (po 3) v tmavých barvách, ale u světlého konce jsou menší kroky.

Měl bys zkusit jednoduchý gradient, z černé do bílé, bez průhlednosti, jestli budou také skoky špatně, protože je možné že ta nepřesnost teď vzniká z principu násobením alfy a mixováním s pozadím.

Gradienty a banding v PS

Příspěvek od basti » 20. říjen 2018 15:14

Poslední dobou mám fakt vážný problém s gradienty v Photoshopu CC (poslední a legální verze).

Postup:
1) Udělám tmavé pozadí, většinou černé nebo hodně tmavě šedé, modré atd.
2) V další vrstvě použiju kruhový gradient - světlejší barva do průhledné
3) Vznikne brutální - ale fakt brutální - banding (příloha je ještě docela ok, bývá i hůř)

Starší verze PS tohle nedělaly, běžně jsem gradienty používal v CS4/5/6 a nebyl to problém. Obvykle zveřejňované postupy jsou (když pominu hroznou pracnost) naprosto k ničemu a nefunguje prostě nic. Zapnutí/vypnutí dithering, použití 16 bit režimu, duplikování vrstvy a likvidace pomocí přidání šumu a gaussian blur (banding zmizí až při šílené úrovni šumu). Jakékoliv filtry jako gaussian blur nebo median pouze změní banding, ale nikdy nezmizí.

Mám kalibrovaný Dell monitor, banding vidím nejen v PS, ale i v ostatních programech. Zkusil jsem i přepnout na nejprimitivnější sRGB režim a ani to nepomohlo. Problém je jak s fotkami z Nikonu, tak z Olympusu. Už fakt nevím :(
Přílohy
test2.jpg
test2.jpg (164.17 KiB) Zobrazeno 5982 krát

Nahoru