Blender

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Blender

Re: Blender

Příspěvek od ToM » 26. říjen 2017 10:34

Myslím si, že u 3D se toto minimaluzuje. Dejme tomu, že si oba stáhneme stejný model. Oba dva na něm uděláme nějaké změny, každý mu přidáme vlastní materiál a i kdyby jsme ho oba renderovali izolovaně na bílém pozadí, zvolíme jiné nastavení kamery a jiný úhel pro render. Je tu podle mě minimální šance na vizuálně stejný obrázek. To by tam musel být opravdu výrazný tvar, který by jsme oba ponechali. Ale to se neslučuje s tím co jsme psal na začátku.

Re: Blender

Příspěvek od PandaWild » 26. říjen 2017 10:05

Problém nastane když to udělají 2 kontributoři a obrázky budou podobné. Např. u Bryce (od DAZ) jsem řešil obrázek Měsíce na obloze - neodpovídá reálnému Měsíci a je dobře identifikovatelný, když se porovnají 2 rendery s noční oblohou tak je průšvih i bez žalobce.

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 26. říjen 2017 09:46

Teória je jedna vec a prax druhá.

V praxi to zrejme chodí asi nejak takto:

- Autor dá povolenie na predaj renderov jeho modelu.
- Kontribútor fotobánk vyrenderuje cudzí model a predáva ho na fotobankách.
- Fotobanky majú síce v pravidlách, že sa nesmie predávať cudzia práca, ale nie je v ich silách nijak zistiť ktorá práca je kontribútorova a ktorá nie.
- Keďže autor modelu dal súhlas k predaju renderov jeho modelu, tak tu v podstate nie je žiadny žalobca, ktorý by na fotobankách oznámil nelegálne použitie jeho modelu.

Inak si teda fakt neviem vysvetliť tie kvantá renderov z DAZ studia, ktoré sú na fotobankách.

Re: Blender

Příspěvek od sentio » 26. říjen 2017 09:37

na straně druhé, pokud jde o podobnost...

neživé předměty - typu nákupní košík - všechny vypadají víceméně podobně ...
živé předměty - v klasické malbě, když jsem se pokoušel o portréty, stačil opravdu malinkatý detailíjíček který jsem nezvládl a měl jsem na papíře úplně nového člověka :lol:


ale tím nechci moc oponovat ... a jelikož jsem opatrný perfekcionista, nebojím se o svá díla - já se s tím budu tak dlouho mastit, až už to nepoznám ani já sám...

Re: Blender

Příspěvek od ToM » 26. říjen 2017 09:15

Barvy bych sem netahal, materiály (textury) si zásadně dělám sám. Jen blázen by použil model i s materiálem. Jinak souhlasím. Z 90% je lepší si model udělat sám. Jde o pár specifických situací, kdy je vlastní výroba kostry modelu obtížná.

Re: Blender

Příspěvek od PandaWild » 26. říjen 2017 07:32

Úprava může být ošidná v tom, že člověka někdy nenapadne co vlastně by se tam dalo porovnávat a může některý parametr zapomenout upravit a může to být pak rozpoznatelné i přes úpravu - např. ponechá specifické kombinace barev, nebo ponechá poměry rozměrů prvků, nebo si myslí že ten vzhled je už dostatečně obecný a není.

Re: Blender

Příspěvek od ToM » 26. říjen 2017 07:17

Tohle jsem řešil taky a dospěl jsem k tomu co zcela přesně popsal Panda. Teda nedospěl, přišlo mi to emailem černý na bílým přímo ze shutterstocku, po té co jsem se na to zeptal. Takže nikdy žádný cizí element nepoužívám v podobě, kdy by byl poznat.

Máš tedy dvě možnosti.

1. objekt si stáhnout a upravit k nepoznání (také sem tam udělám)
2. objekt si raději vymodelovat sám, protože někdy je to rychlejší, nebo stejně pracné jako upravovat složitější cizí model (často dělám)

prostě volím rychlejší variantu

Re: Blender

Příspěvek od sentio » 25. říjen 2017 16:49

Mno, textury bych si vždy dělal sám, navíc při importu mi to mnohdy materiály/textury ani nenačte - resp. možná je to někde vyplé - nevím jsem amatér...

Nu, zajímavé dilema - díky za informace...

Váňa

Re: Blender

Příspěvek od PandaWild » 25. říjen 2017 12:42

Fotobanky mají jiná kritéria a je jim jedno jakou licenci autor uvádí - není to vlastní autorské dílo a proto je to pro fotobanku nepřípustné. Když použiješ např. cizí 3D objekt, tak ještě nemusí být problém. Ale ten objekt může použít i někdo další a mohou se tak na fotobance vyskytnout 2 obrázky s rozpoznatelně stejným objektem - a tohle když někdo z fotobanky najde a porovná, tak je průšvih, protože prokazatelně nebyla splněna podmínka "Potvrzuji že vše co nahrávám je mým autorským dílem". Tohle bych si netroufal riskovat, leda že by se ten objekt podařilo tak dostatečně změnit, aby neměl srovnatelnou podobu (ale kdo by chtěl kulatou kostku).

Příklad - kdosi použil filtr z FilterForge k vynegerování filmového rámečku a dal na SS, což licence autora povolovala. Na SS to zjistili že ten obrázek rámečku je podobný a přispěvatele zabanovali. Nepomohlo ani když autor filtru psal na SS vysvětlení, že to na tyhle účely povoluje a že je to v pořádku, neuznali to. Z jejich pohledu přispěvatel použil cizí grafický prvek.

Re: Blender

Příspěvek od Bananaboy » 25. říjen 2017 12:07

V podstate riešiš presne tú istú situáciu, ktorú sme tu riešili na začiatku tohto roku vo vlákne o DAZ studiu. A vtedy sme sa tiež nedobrali žiadneho rozumného výsledku.

Je pravdou, že pokiaľ autor 3D modelu dá vyslovene súhlas, že rendery jeho 3D modelu sa môžu komerčne predávať, tak by malo byť všetko v poriadku a mohol by si takéto rendery predávať aj na fotobankách.

Je ale pravdou aj to, že je to veľké riziko, pretože textúry ktoré ten autor použil nemusia byť jeho vlastné a použil nejaké textúry tretej strany o ktorých licencii ty nič nevieš. Riziko je to preto, lebo nikdy nevieš kde sa vyskytne nejaký iniciatívny blbeček, ktorý niektorú textúru spozná a niekde ťa napráska. Preto je najlepšie daný model podľa možností čo najviac zmeniť aby ho bolo čo najmenej poznať.

Ja som na modelkách z DAZ studia zmenil takmer úplne všetko a aj tak mám malú dušičku ich na fotobanky nahrať, pretože som proste přizdisráč, ktorý sa bojí, že by v nich niekto spoznal svoju prácu aj podľa jedného chĺpku v uchu modelky. :lol:

Nahoru