shalom3 píše:Už dlouho mám temné podezření, že zákazníky přestává bavit se hrabat v těch tunách různého balastu a zdrhají. A prodeje proto klesají. V nejnovějších vektorech je to často doslova vytapetované nějakým stupidním motivkem, který se liší jen nepatrně od jeho sousedů. Navíc zrušili i záložku Neobjevené, kde se daly najít i celkem zajímavé obrázky a tak pokračovala jejich šance na prodej.
No já bych to tak dramaticky neviděl. Také si myslím, že tam nesedí žádná blbci a hrabivci obrázků, ale že za tím mají nějakou ideu, myšlenku. Pravda je, že teď hodně snížili laťku kvality, ale on i ten trend v komerci se dosti posunul - dnes začínají zákazníci požadovat autentické fotky - takové, ze kterých nekřičí "jsem komerční fotka z fotobanky". Tak třeba se snaží zrovna takové nabrat

Jinak co se týče upadání prodejů - když jsem začínal, tak v okamžiku, kdy Shutterstock dosáhl prvního miliónu fotek jsem měl v portfoliu asi 600 obrázků - tedy tvořil jsem 0.06 procent obsahu fotobanky. Dnes tam mám 6000 kousků, ale je to už jen 0.006 procenta obsahu a ten můj podíl se bude neustále zmenšovat. Konkurence je prostě obrovská a roste každým dnem. Chcete-li uspět, musíte být prostě jen lepší než 99 procent ostatních

A to, že je fotobanka plná balastu kupující až tak nepozná - on ten balast se moc na stránky výsledků ani nedostane... snad jen při specifičtějších hledacích frázích.
Fotograf, grafik, fotobankéř na volné noze a místní admin | fotobanky.cz | ilustrator.cz | dubanci.cz