Na focení na bílém se mi to také stále nedaří - je k dispozici moře tutoriálů na YouTube, vypadá to jednoduše ale když zkouším sám tak je to katastrofa.
Teoreticky to vypadá jednoduše - osvítit dostatečně rozptýleným světlem aby nebyly stíny (dávám papíry před lampy), z více stran aby se dosáhlo rovnoměrného osvětlení, osvítit i zadní plochu aby bylo pozadí dostatečně bílé a použít malou hloubku ostrosti aby se pozadí rozmázlo do rovnoměrné plochy. Raději slabší rozptýlené osvětlení a delší čas ... snad nejlíp mi to zatím šlo když jsem vůbec neosvětloval a fotil v koutku místnosti s dlouhým časem, jen světlem rozptýleným v místnosti (příp. po stranách postavených pár bílých papírů co odrazem osvětlení zrovnoměrnily).
Ve Photoshopu:
Na izolaci předmětů s ostrými dlouhými hranami je dobré pero (na liště zvolen režim "cesty"), kterým se sestaví cesta obrysu, pak se pomocí "vytvořit výběr" změní na výběr (úroveň prolnutí zvolit podle toho jak to bude vypadat, např. 3 - většinou není vhodná úplná ostrost hran) a objekt se vyjme s Ctrl+J.
U hrbolatých hran se dá použít magnetické laso nebo kouzelná hůlka pro hrubé obtáhnutí, ale pak místo odmazávání raději použít rychlou masku, dá se přesněji přidávat a ubírat výběr. Přepínat rychlou masku s Q, č/b štětce s X, tím se dá výběr dost dobře dokorigovávat.
Hranu raději okrouhnout trochu víc než aby tam prosvítalo staré pozadí - že na hraně něco malinko chybí většinou nikdo nepozná, ale že má hrana modravý nádech je poznat hodně a neprojde to.
Problém je srst zvířat, ta nemůže být ostře zakončená. Srst mívá nádech prosvítajícího pozadí (např. namodralá od oblohy). Ty průsvity se musí buď vybělit (aby jakože prosvítalo to bílé pozadí) nebo oříznout trochu víc a přechod prolnout jemně do ztracena (nepozná se moc že zvíře je trošku hubenější). Když je např. na kopytech tráva, musí se odstranit klonovacím razítkem nebo záplatou.