shalom3 píše:Osobně bych také klíčová slova nepřeceňovala. Na Dreamstime se mi opakovaně stává, že u prodeje se zobrazí klíčová slova, která mají vzhledem k obrázku jen okrajový význam a nebo u obrázku taková slova dokonce ani nejsou (což dost dobře nechápu). Když někdo zadá např. "abstract background", tak se zobrazí statisíce výsledků. Logicky je to jenom o tom, jestli na 1. nebo 2. stránce vyhledávání vyjede obrázek, který se kupujícímu zalíbí. Samozřejmě daleko větší je šance, pokud někdo hledá specifické téma a zadá relevantní výraz - tam už těch vyhledaných výsledků může být podstatně méně, tudíž větší naděje na koupi. Bohužel, takových vyhledávání je na druhé straně také podstatně méně.
To s tím Dreamstime a klíčovými slovy, co ani nejsou u obrázku vzníká tak, že člověk něco hledá - třeba růžovou kočku, vyjedou mu výsledky, on si rozklikne nějakou fotku a pod ní si klikne na podobnou a už je na fotce, která s původním dotazem až tak nesouvisí, ale protože se na ni dostal přes růžovou kočku, tak se to zapíše do statistik.
A klíčová slova - taky je až tak moc neřeším - využívám toho, že kreslím dokola podobná témata, tak jen vezmu klíčová slova z jiné mé podobné ilustrace a pár jich umažu, pár přidám. Důležité je, aby tam bylo těch pár základních, co popisují obsah obrázku a pak nějaká omáčka kolem. Dobré ale určitě je, dostat ty nejdůležitější slova do názvu a popisu a klidně obě tyto políčka plně využít - tam má větší smysl nad tím přemýšlet, už jen z hlediska SEO. Ale suma sumárum jedna dvě minuty by na to měly stačit.