Stránka 4 z 9

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 2. prosinec 2017 13:42
od Bananaboy
shalom3 píše:No počkej, ty jsi "vyhrožoval", že to uděláš v Blenderu - ale tohle je přece fotka těch maket, ne?

Ne, ne, ne, toto je 95% Blender a 5% Illustrator. ;) V Illustratore som si pripravil vektorové krivky toho Bitcoin symbolu a text na kružnici a naimportoval som to ako svg do Blenderu a ostatná práca je už v Blenderi. ;)

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 2. prosinec 2017 13:56
od PandaWild
Bananaboy je v balíku, má doma bednu pravých bitcoinů a nepřizná to. 8-)

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 2. prosinec 2017 16:07
od Marsan
PandaWild píše:Bananaboy je v balíku, má doma bednu pravých bitcoinů a nepřizná to. 8-)

jj a klekače nám poslali ze slovenska, takže tam jsou v klidu :lol:

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 2. prosinec 2017 16:55
od shalom3
Tak tohle je už dost přesvědčivé, abych se Blendrem začala zabývat. Ještě jednu celkem hloupou otázku, to stačí vymodelovat jeden bitcoin a pak už to jen skládat na hromadu? Nebo případně na trakař, taky vymodelovaný v Blenderu ;) ?

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 2. prosinec 2017 18:45
od Bananaboy
Stačí vymodelovať jeden Bitcoin a potom si ich naklonovať koľko chceš. Len pri tom klonovaní treba dávať pozor na spôsob klonovania. Sú dva druhy klonovania. Prvý sú kópie (Shift+D) a druhý sú instancie (Alt+D). Dúfam, že som to nepoplietol a napísal správne. :D U kópií až nechutne narastá veľkosť blend súboru. Blend súbor s kópiami tých pár mincí na obrázku má 255 MB. Keby to boli instancie, tak by mal len okolo 14 MB. U instancií veľkosť súboru moc nenarastá. Presný dôvod ti žiaľ asi nevysvetlím, pretože Blender teóriu moc neovládam. Je to asi preto, lebo kópie sú v podstate nové, nezávislé objekty, a na každej jednej môžeš dodatočne robiť úpravy bez toho aby si ovplyvnila ostatné mince, kdežto instancie sú stále len ten jeden pôvodný objekt. Ak urobíš zmenu na jednej instancii mince, tak sa zmena prejaví aj na ostatných minciach.

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 2. prosinec 2017 19:54
od shalom3
Díky za výklad. Jakmile dojdou nápady, které chci nakreslit, tak se vrhnu do učení. ;)

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 2. prosinec 2017 21:17
od PandaWild
shalom3 doporučuji během studia tutoriálů si všechny užitečné zkratkové klávesy značit do texťáku, abys pak po 5 stránkách zjistila že si ze začátku už zas nic nepamatuješ. :D

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 2. prosinec 2017 21:36
od shalom3
Eh, klávesové zkratky, to je problém. Dělám ve dvou vektorových editorech, dále asi ve třech prográmcích na video a už z toho čas od času bývám jelen(ice). Naštěstí se aspoň v Affinity dají definovat tak, aby pracovaly podobně jako v Corelu. Vím, že v Blenderu je jich hafo, tak to bude psina. ;)

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 2. prosinec 2017 22:31
od Bananaboy
S tými skratkami to v Blenderi nie je až také zlé. Bez niektorých sa už nezaobídem, napríklad R,G,S (rotácia, posun, zmena veľkosti), E (extrúdovanie), Ctrl+R (pridanie Loop Cuts), GG (posun Loop Cuts, hrany, vertexu), Shift+A (pridanie objektu, alebo uzlu v Node editore), Shift+S (zarovnanie objektov), Alt+M (spojenie vertexov) a podobne. Ale je tam stále veľa vecí ktoré riešim klikaním na ikony. A sú tam veci, ktoré budem asi naveky riešiť klikaním na ikony. Napríklad taký render. Tam stále poctivo klikám na tlačítko "Render". Ani si nie som istý akú má skratku. Tuším to je F12. Je to vzdialená klávesa na klávesnici a potme ju neviem ani intuitívne nájsť, tak stále radšej klikám na tlačítko na renderovanie. A takýchto prípadov by sa tam našlo viac.

Re: Bitcoinová mince

PříspěvekNapsal: 3. prosinec 2017 08:16
od Anika
Bananaboy píše:Stačí vymodelovať jeden Bitcoin a potom si ich naklonovať koľko chceš. Len pri tom klonovaní treba dávať pozor na spôsob klonovania. Sú dva druhy klonovania. Prvý sú kópie (Shift+D) a druhý sú instancie (Alt+D). Dúfam, že som to nepoplietol a napísal správne. :D U kópií až nechutne narastá veľkosť blend súboru. Blend súbor s kópiami tých pár mincí na obrázku má 255 MB. Keby to boli instancie, tak by mal len okolo 14 MB. U instancií veľkosť súboru moc nenarastá. Presný dôvod ti žiaľ asi nevysvetlím, pretože Blender teóriu moc neovládam. Je to asi preto, lebo kópie sú v podstate nové, nezávislé objekty, a na každej jednej môžeš dodatočne robiť úpravy bez toho aby si ovplyvnila ostatné mince, kdežto instancie sú stále len ten jeden pôvodný objekt. Ak urobíš zmenu na jednej instancii mince, tak sa zmena prejaví aj na ostatných minciach.

Instance znamená, že je to někde ve zrojovém kódu zapsáno jen jednou a jen se označí, že se ten objekt zobrazí tady a tady a ještě tady, kdežto při kopírování se to zkopíruje i s tím celým kódem, takže tam pak máš stejný balík dat třeba 20x a proto to roste. Ilustrátor to samé používá u symbolů.
Instance je jedna a ta samá věc, proto se mění všechny, kdežto kopie jsou na sobě nezávislé. A jestli se pletu, tak mě snad nějaká dobrá duše opraví :D