Stránka 1 z 12

3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 27. únor 2014 19:40
od Majk88
Zdravím, založil jsem nový topic ohledně 3D obrázků. Myslím, že je to docela zajímavé téma. Začínám se tím více zabývat a už jsem ze pár obrázků vytvořil....Dále se chci ve 3D zdokonalovat...

Prodává někdo 3D illustrace?...
Vynáší vám to?....
Kolik času věnujete jednomu obrázku?...

Majk :)

Re: 3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 27. únor 2014 20:18
od PandaWild
Zatím mám v nabídce nějaké krajinky z Bryce3d a pár objektů z PovRay. Občas se něco prodalo, i když ne tak jako vektorové ilustrace. Ale vidím v tom docela budoucnost, protože konkurence v této oblasti moc není a možnosti tvorby tam jsou neomezené, takže se teď do té oblasti pouštím důkladněji a učím se Blender.

Re: 3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 27. únor 2014 20:21
od Majk88
jj taky mě to tak příjde...já z Blenderu přešel na Cinema 4D, ve kterém jsem kdysi dávno něco dělal...takže se to učím znovu a pořádně :) ... uvidíme :)

Re: 3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 27. únor 2014 20:36
od PandaWild
Blender jsem zkoušel před pár lety (kvůli tvorbě modelů do her) a připadal mi nepoužitelný, proto jsem o něm neuvažoval. Teď jsem ho zkusil znovu v nových verzích a ten rozdíl je naprosto propastný - z hlediska ovládání i vybavení je to teď jeden z nejlepších 3D nástrojů. Ovládací možnosti jsou naprosto úžasné. Jen mě trochu odrazuje jedna věc - zaměřuje se na nový renderovací engine "Cycles Render", který je sice velmi dokonalý a krásně renderuje, ale je velmi pomalý, materiály jsou nekompatibilní se starým engine a pro rozumnou rychlost renderování vyžaduje drahou namakanou grafickou kartu. Starý rychlý engine sice je stále k dispozici, ale jeho další vývoj není podporovaný a kvalita je přece jen znatelně horší. Např. jsem s Cycles zkoušel splash efekt a vypadá nádherně realisticky.

Re: 3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 27. únor 2014 21:58
od Majk88
jj to máš pravdu taky mě to na tom docela štvalo..ale dá se na to zvyknout....popř vytvořit jen model a finální render udělat v jiném programu na to specializovaný...jsou s toho pak dokonalé výsledky ´, které se podobají reálným věcem jako z foťáku :)

Re: 3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 27. únor 2014 22:02
od Pedro
Dělám ve 3D, ale hodně kombinuji z 2D. Pokud už člověk ví co dělat pro fotobanky, tak se tím dá obstojně vydělávat. Tvorba obrázku trvá různě dlouho, záleží na náročnosti, někdy 2hod. nebo i 12hod.

Re: 3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 28. únor 2014 11:21
od Bananaboy
V Blenderi som pracoval naposledy niekedy v roku 2008. Vtedy to bola ešte viac-menej hračka pre 3D nadšencov. Vďaka tomuto vláknu som ho včera opäť vyskúšal a nestačil som sa diviť. Teraz Blender už skutočne vyzerá byť solídnou konkurenciou ku drahým software. Polovica vecí je iných a tak som zistil, že sa s ním budem musieť učiť pracovať od začiatku :D . Potešil ma nový Cycles renderer. Spôsobom renderovania mi pripomína V-Ray a ak z neho polezú aj podobné výsledky ako z V-Rayu, tak to bude paráda. Je síce pomalší ako starý, interný renderer, ale to je logické. Na kvalitu si proste treba počkať. Najviac ma však potešilo, že Blender už konečne podporuje CUDA technológiu renderingu pomocou nVidia GPU. Spravil som pár jednoduchých, testovacích renderov a vypadá to, že cez CUDA je rendering 2x rýchlejší než cez procesor. Uvidím ako sa renderer bude správať pri zložitejších scénach a efektoch, ale zatiať to nevyzerá nijak tragicky.

Blender nám za tie roky krásne dospel a je z neho mocný nástroj, každopádne pre fotobanky bude iste dostačujúci a vďaka tomu, že je stále zadarmo, nie je čo riešiť. :lol:

Re: 3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 28. únor 2014 11:56
od PandaWild
Také jsem se nestačil divit jak Blender pokročil. Není to ani tolik let co jsem marně hledal kvalitní 3D editor na modely do her - tehdy zvítězil Milkshape kvůli snadné editaci vertexů. Ale současné vybavení Blenderu mé požadavky daleko předčilo a vzhledem k free bych už o jiné variantě neuvažoval.

Rychlost renderingu s CUDA je oproti CPU ještě vyšší než 2x. Tady byly dělané benchmarky http://blenderartists.org/forum/showthr ... ost2005655 a podle výsledkové tabulky https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 3OGc#gid=0 někteří hlásí až 10x rychlejší.

Nevýhoda (a výhoda) Cycles je že renderuje náhodným rozmítáním paprsku, což se projeví šumem v obrazu. Pro běžné scény to lidem může stačit, ale pro požadavky fotobank je nutné hodně dlouhé renderování. U většího obrazu a složitější scény odhaduji i týden bez CUDA, takže CUDA bude nejspíš nutnost ... asi mi nezbude nic jiného než si updatovat hardware. :-( . Podle benchmarků i diskuzí velmi dobře vychází GTX580, která je sice postarší, ale nemá uzamknutá jádra jako novější typy. Dá se získat ještě ve výprodejích.

Kvůli fotobankám jsem testoval zda zvládne větší rozlišení. 64bitová verze zvládala i 8000x8000 v pořádku, ale u 32bitové verze už začíná problém s virtuální pamětí a může padat - na ten rozměr vyžaduje asi 2 GB volné RAMky u jednoduché scény (se simulací fyziky to bude asi chtít mnohem víc).

Re: 3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 28. únor 2014 12:25
od Pedro
Pro Blender je i fyzikálně přesný render LuxRender. Je free a výstupy vypadají opravdu fotorealisticky. Co se týče rychlosti renderování, tak můj dojem je že Cinema 4D má asi nejrychlejší engine. Samozřejmě vše záleží na hardwaru. Fyzikální engine který je v Cinemě od 13 verze je opravdu výborný jak ohledně kvality výstupu tak i rychlého nastavování.

Re: 3D obrázky a vše kolem nich

PříspěvekNapsal: 28. únor 2014 12:38
od PandaWild
Co čtu porovnání tak LuxRender je oproti Cycles rychlejší pokud se jede na CPU a ne GPU. Cycles má větší možnosti v materiálech (díky nodes), LuxRender má větší možnosti ve volumes. LuxRender má jednodušší použití, protože se přesněji drží fyzikálního modelu a nedá se tolik obcházet (což je výhoda i nevýhoda). Pokud není dost silná GPU, tak LuxRender může být hodně zajímavou alternativou. Současná verze podporuje i OpenCL, takže může být zajímavý i při využití možností GPU.

Zajímavé, jak se dočítám, lidé dost často exportují scény z jiných programů (z ArchiCADu, z 3Dmax) do Blenderu, aby si je vyrenderovali v Cycles kvůli kvalitnímu vzhledu.