Také jsem se nestačil divit jak Blender pokročil. Není to ani tolik let co jsem marně hledal kvalitní 3D editor na modely do her - tehdy zvítězil Milkshape kvůli snadné editaci vertexů. Ale současné vybavení Blenderu mé požadavky daleko předčilo a vzhledem k free bych už o jiné variantě neuvažoval.
Rychlost renderingu s CUDA je oproti CPU ještě vyšší než 2x. Tady byly dělané benchmarky
http://blenderartists.org/forum/showthr ... ost2005655 a podle výsledkové tabulky
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 3OGc#gid=0 někteří hlásí až 10x rychlejší.
Nevýhoda (a výhoda) Cycles je že renderuje náhodným rozmítáním paprsku, což se projeví šumem v obrazu. Pro běžné scény to lidem může stačit, ale pro požadavky fotobank je nutné hodně dlouhé renderování. U většího obrazu a složitější scény odhaduji i týden bez CUDA, takže CUDA bude nejspíš nutnost ... asi mi nezbude nic jiného než si updatovat hardware.
. Podle benchmarků i diskuzí velmi dobře vychází GTX580, která je sice postarší, ale nemá uzamknutá jádra jako novější typy. Dá se získat ještě ve
výprodejích.
Kvůli fotobankám jsem testoval zda zvládne větší rozlišení. 64bitová verze zvládala i 8000x8000 v pořádku, ale u 32bitové verze už začíná problém s virtuální pamětí a může padat - na ten rozměr vyžaduje asi 2 GB volné RAMky u jednoduché scény (se simulací fyziky to bude asi chtít mnohem víc).