Stránka 2 z 2

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 23. červenec 2017 21:57
od shalom3
Jo, toho jsem si všimla, že využívá asi jen dvě fotky. Ale současně mne napadá, jestli není prodejnější šablona, do které si zákazník může zasadit svou vlastní fotku. To mi připadá logičtější, než kupovat leták s toutéž fotkou krajiny nebo jakési ulice. Jedinou výhodou může být, že nedůvtipný tam vidí tu fotku a upoutá ho to jako celek.

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 24. červenec 2017 06:13
od Fug4s
PandaWild píše:Jo to bude také pomocí mřížek. Mřížka má omezení na 50x50, ale dá se jich poskládat několik vedle sebe a tím vytvořit obraz s jemnějším rozlišením. Je to možné i bez Mesh Tormentoru - fotka se rozdělí na menší části, ty se natáhnout do Illustratoru a přes Objekt / "Vytvořit mřížku přechodů" se bitmapa převede na obarvenou mřížku. U těch příkladů je při bližším přiblížení i vidět, že fotky jsou proti textům rozmazanější, ale v obraze jsou patrné ostřejší hrany v místech, kde mřížky navazují na sebe (z těch náhledů to není moc přesně rozpoznat, ale připadá mi, že těch mřížek je tam 8x6=48, tj. zdrojové fotky s rozlišením 400x300 pixelů).


Aha díky zkusím ještě metodu bez Meshe. Ale nechápu jak to pak dělají s velikostí souboru. Dal jsem podrobnější mřížku a nemohl jsem se vejít do 15 MB musel jsem celou ilustraci hodně zmenšit. Dá se někde výstupný EPS zmenšit, když v ilustrace není průhlednost?

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 24. červenec 2017 10:46
od PandaWild
Zkoušel jsem to teď také - a jaksi nic moc úspěšně. :-( Mesh v rozlišení 400 x 300 počítá Mesh Tormentor asi hodinu (což by až tak nevadilo, je to jen jednou), ale exportovaný EPS pak má 40 MB. Poloviční rozlišení 200 x 150 má velikost 16 MB, to už by bylo únosnější, ale zrnitost fotky je dost hrubší než byla ukázka.

Takže - nevím vlastně jak udělat tak kvalitní fotku, bude kolem toho ještě nějaký další fígl. Třeba na to někdo přijde a zodpoví. :-( ... nebo žeby fakt posílal vektor 50 MB ? V náhledu jsou znatelné typické čtverečky meshové sítě, možná jde jen o správnou volbu optimální velikosti meshe. A nezapomenout že např. pro mesh 200x150 musí mít fotka 201x151 (body sítě musí ukazovat do středu pixelů).

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 24. červenec 2017 17:03
od Fug4s
PandaWild píše:Zkoušel jsem to teď také - a jaksi nic moc úspěšně. :-( Mesh v rozlišení 400 x 300 počítá Mesh Tormentor asi hodinu (což by až tak nevadilo, je to jen jednou), ale exportovaný EPS pak má 40 MB. Poloviční rozlišení 200 x 150 má velikost 16 MB, to už by bylo únosnější, ale zrnitost fotky je dost hrubší než byla ukázka.

Takže - nevím vlastně jak udělat tak kvalitní fotku, bude kolem toho ještě nějaký další fígl. Třeba na to někdo přijde a zodpoví. :-( ... nebo žeby fakt posílal vektor 50 MB ? V náhledu jsou znatelné typické čtverečky meshové sítě, možná jde jen o správnou volbu optimální velikosti meshe. A nezapomenout že např. pro mesh 200x150 musí mít fotka 201x151 (body sítě musí ukazovat do středu pixelů).


Díky moc Pando, alespoň za zkoušku. Pokud vím tak je limit vektoru 15MB takže ani těch 16MB by neprošlo. Stahoval jsem si pár vektoru z Freepiku abych se podíval jak to tam dělají. Vše to bylo přes mřížku někdo volí hodně hustou, někdo si hraje s kontury a tvaruje mřížku podle objektů které jsou ve fotce. Každopádně nenašel jsem ani vzdáleně tak hezký převod jako to bylo tam. Navíc většinou i tak mají větší velikost než 15 MB. Trápí mě tato otázka celý FB život, tak třeba ji někdy rozlousknu. :) Myslím že ta ilustrace vypadá mnohem lépe s takovou "fotkou" než když tam dám vektorové město nebo jen šedo/bílé čtverečky s nápisem your picture.

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 24. červenec 2017 18:03
od PandaWild
Možná že to autor trochu podvedl - JPG náhled generoval s bitmapovou fotkou, ale EPS exportoval s mřížkou v nízkém rozlišení. Sice to má spolu 100% sedět, ale možná mu to tolerovali když jde jen o ilustrační fotku.

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 24. červenec 2017 19:17
od PandaWild
Ještě je varianta použít mozaiku objektů (=síť čtverečků). Zkusil jsem fotku převést na mozaiku 256x192, kvalita obrazu celkem použitelná, soubor EPS velký 9 MB.

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 24. červenec 2017 20:49
od admin
PandaWild píše:Ještě je varianta použít mozaiku objektů (=síť čtverečků). Zkusil jsem fotku převést na mozaiku 256x192, kvalita obrazu celkem použitelná, soubor EPS velký 9 MB.


Přesně to jsem chtěl napsat, a další možnost je přetrasovat obrázek (u černobílého by stačilo jen pár barev)

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 25. červenec 2017 06:08
od Fug4s
Ten podvod schválně zkusím ale předpokládám že to vyhodí že se to neshoduje.
Přetrasování bylo první co mě napadlo asi před půl rokem ale vyhozeno že tohle už dlouho neberou.
Mozaiku zkusím to neznám, musel jsem teď vygooglit jak se to dělá. :)
Díky

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 25. červenec 2017 07:09
od PandaWild
Přetrasování berou jen ve výjimečných případech, musí tam být "přidaná hodnota" (např. zde kombinace mřížky s trasováním). Myslím že to ale nebude případ těch fotek, protože ve vyšší jemnosti je trasování moc náročné na velikost souboru a jsou rozeznat ostré přechody mezi barvami, to u těch fotek není.

Re: Maznuty vektor

PříspěvekNapsal: 11. srpen 2017 12:13
od Fug4s
Tak jsem udělal ilustraci kde jsem použil mozaiku objektů. Dal jsem cca 250x190 a výsledek nebyl špatný ale bylo vidět že je to zubaté.
DP, AS, 123RF a překvapivě iStock - schváleno
SS a BS - vyhozeno (Poor blends and gradient)

Zkoušel jsem i perem udělat přesný tvar okolo objektu ale je to hodně rozmazané, takže jsem nakonec musel udělat ilustraci bez toho.
Nějak to sakra musí jít. :evil: