prodání vlastních portrétových fotek

Jste na fotobankách noví? Pište sem, pokud se chcete zeptat na ty nejzákladnější věci, potřebujete poradit, nebo se jen přivítat s místní komunitou.

prodání vlastních portrétových fotek

Příspěvekod foxinka » 23. březen 2017 10:41

Ahoj lidi.. mám takový dotaz. Nechala jsem se nafotit u fotografky, fotky mě stály 3000,- (20ks) a teď bych je ráda zkusila dát na fotobanky. Potřebuji k tomu souhlas fotografky? Mě přijde na hlavu, že když si zaplatím práci tak pak s fotkami nemůžu zacházet jak chci. Opravdu je to tak? Mimochodem póza a všechno byl můj nápad. Defakto jen cvakala foťákem. Pokud je potřeba souhlas, můžete mi poradit jaký formulář jí mám podstrčit?

Díky moc ;)
Hodnocení: 0
foxinka
 
Příspěvky: 7
Registrován: 23. březen 2017 10:34

Reputace: 0

Re: prodání vlastních portrétových fotek

Příspěvekod Hamin » 23. březen 2017 11:09

No, abych řekl pravdu, trošku mě z tvého příspěvku mrazí... viz: "... Defakto jen cvakala foťákem .."

Částka, kterou jsi zaplatila, je za tištěné verze fotografií. JPG verze jsou stále autorským vlastnictvím fotografky, ať chceš nebo ne.. Jestli ti pošle i JPG verze i se smlouvou, že je můžeš vydávat za své vlastní dílo a komerčně prodávat (na fotobankách uploadem souhlasíš s tím, že se jedná o TVÁ autorská díla, což porušíš pravidla fotobanky) tak tu fotografku asi nechápu..
+Anika, +Baldion Hodnocení: +2
Nikon D7100, Sigma 17-55 f2.8 OS HSM, Sigma APO EX DG 70-200 f2.8 MACRO II, AF-S Nikkor 35mm f1.8, Nikkor AF D Micro 60mm f2.8, Flash SB-700, Softbox 60x60 for SB flash
Hamin
 
Příspěvky: 711
Registrován: 10. duben 2013 12:22

Reputace: +82

Re: prodání vlastních portrétových fotek

Příspěvekod Anika » 23. březen 2017 11:36

foxinka píše:...Defakto jen cvakala foťákem...

Ta schválně, pronajmi si ateliér, nech foťák cvakat na automatiku a všechno ostatní dělej stejně. Pak porovnej výsledek. Pak to můžeš klidně dát na fotobanku.
+Baldion Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
Anika
 
Příspěvky: 1831