od shalom3 » 16. listopad 2016 11:28
Máš pravdu v tom, že obrysy převedené na objekty pak už moc editovat nejdou. Předpokládám, že ten požadavek je kvůli tomu, že někdy obrysy vytvořené jiným vektorovým editorem než AI mohou po exportu do eps dělat problémy. U Corelu se to týká např. případu, když chci použít kaligrafický obrys, který mění svou šířku - ten se pak při exportu do eps různě přeseká apod. (u inkscapu nevím, s tím moc nedělám). Pokud v Corelu ale použiji normální obrys, tj. plnou čáru se stabilní šířkou, tak nikdy kresbu nevyhodí. Obrysu nastavuji ještě vlastnost, že jeho síla se přizpůsobuje velikosti objektu (aby obrázek po zmenšení nebyl samá tlustá čára).
Většina vektorových programů, se kterými jsem se setkala, dává při exportu do eps také možnost, převést obrysy na objekty, takže zdrojový soubor se nemusí měnit.
Jiná věc je ještě převedení obrysu na křivku. Tam problém není. Tvary jako je čtverec, elipsa apod. nejsou křivky a nelze je upravovat nástrojem pro úpravu uzlů, pokud se právě na křivku nepřevedou. Pokud si vpomínám, tak s některými objekty, které nebyly převedené na křivku, nešly v inkscape dělat určité operace.
Co se týká seskupování, je většinou vhodné seskupovat postupně objekty, které k sobě patří - např. oko, které se skládá z panenky, duhovky, vlastního obrysu a řas - seskupím. Pak pořídím hlavu, její jednotlivé objekty zase seskupím, umístím již seskupené oko atd. Výhoda seskupení je ta, že pak můžeš s celou skupinou pracovat jako s jediným objektem (např. přesunutí, zvětšení).