Ja robím Briefy pre Getty. Je to v podstate to isté, len inak hodnotené. Brief má svojho zákazníka/objednávateľa, čiže to zadanie, ktoré je, treba dodržiavať. Pri uploade je treba zadať kod toho Briefu alebo rovno s neho sa da uploadovať. Termín ukončenia je daný a pokial si klient vyberie fotku tak sa status zmení na: Select by Client. Zvyčajne ostatné nevybraté fotky pojdu do portfolia, ale ak sú fotky moc podobné editor určí, že nie a treba ich len lutovať. Na Getty sa fotky predane cez predmetný brief predavajú aspon u mna od 45 do 92 USD za fotku. Fotil som briefy pre firmy ako KitKAt, Coca Cola, Canon, Alpek, atd. Takže, aby som to vysvetlil, môžu sa stať rôzne situacie. Ak sa Ti cez brief nič nepredá, tak to možeš uploadnúť kde len chceš, no ak si klient vyberie dve tri fotky z tovjej série, tak by som neriskoval a nechal fotky zajst prachom. Je to dvojsečna zbraň. Napríklad moje fotky pre Coca Colu si nekúpil klient, no dal som ich na bežné fotobanky a čuduj s svete predávajú sa. Však Coca cola je značka.
https://www.shutterstock.com/image-phot ... 2432843861