Host píše:admin píše:Host píše::lol:
Prodejce je povinen uvést autora? To jste vzali kde? V případě nákupu extended licence? To si nemyslím.
Vydavatel je povinen uvést autora, nebo zdroj(v případě neznámého autora). Týká se to všech tiskovin, včetně pohlednic a elektronického publikování. Pouze při použití v reklamě, potisku výrobku, nebo jako součásti širšího díla - koláže, to není nutné. Z tiskovin jsou vyňaty katalogy (třeba cestovek) jsou brány jako reklama. Slušné firmy se tímto řídí a s těmi neslušnými je lépe si ani nezačínat. Předpokládal jsem, že byla řeč o lidech kteří se obrazovou produkcí živí, nebo se snaží k tomu směřovat. Za sebe považuji výše zmíněné podtrhávání cen za pěkné svinstvo. Potom snadno někteří docházejí k tomu, že fotka nebo illustrace je něco, co se tak nějak někde "líhne" a platit za to adekvátní odměnu se jim nechce...
Zkoušel jsem to dohledat a našel jsem zmínku na Shutterstocku:
Credit/Copyright Attribution: “Name of Artist/Shutterstock”
Standard License: Required for editorial use of images
Enhanced License: Required in books, periodicals, film, TV, and merchandise if and where commercially reasonable
a na iStocku:
Attribution.
Do I need to include a photo credit? You do not need to include a photo credit for commercial use, but if you are using content for editorial purposes, you must include the following credit adjacent to the content or in visual production credits: "iStock.com/Artist's Member Name."
Takže až tak vyžadované to není, navíc u potisku triček třeba je to trochu nesmyslné...
Jinak zpátky k tématu - přijde mi levnější a výhodnější oslovit přímo autory, než kupovat extended licenci na fotobankách. Je to win-win strategie, minimálně proto, že většinou nezůstane u jedné fotky/ilustrace, autorovi to udělá reklamu a výrobce to sežene levněji (minimálně proto, že se vynechá fotobanka, která spolkne až 80 procent ceny).
Fotograf, grafik, fotobankéř na volné noze a místní admin | fotobanky.cz | ilustrator.cz | dubanci.cz