XMedia Recode

Video (footage) dnes patří mezi další formát, který se na fotobankách prodává. Tato diskuze je věnovaná jeho tvorbě, různým formátům a možnostem prodeje.

XMedia Recode

Příspěvekod Pitju » 16. duben 2017 09:48

Ahojte. Myslím, že táto aplikácia si zaslúži vlastné vlákno. Znažím sa trošku (dosť) zmeniť moje postupy pri generovaní videí a náhľadov. Keďže nerozumiem zákonitostiam tvorby videa a len stláčam gombíky ako opica vo vesmírnom programe, potreboval by som trošku poradiť. Lepím screen pre nastavenie rekódovania AVI do mp4 (náhľad videa pre Videohive). Zmenili by ste niečo (nastavenie kvality)?
Přílohy
Temp02.jpg
Temp02.jpg (189.04 KiB) Zobrazeno 5988 krát
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Pitju
 
Příspěvky: 516
Registrován: 24. říjen 2013 22:27

Reputace: +17

Re: XMedia Recode

Příspěvekod PandaWild » 16. duben 2017 10:23

Edit: Aha až později jsem si všiml, že píšeš že to je náhled pro VideoHive a ne datové video pro fotobanky. Jo tak tam bude average bitrate lepší, tak já myslím že to nastavení je tak dobrý. Tak následující text neplatí, ale nechal bych ho tu pro zajímavost, když už jsem to sepsal. :D

--------------------------
To "Rate control mode" bych změnil, tedy pokud to má sloužit pro fotobanky. "Average bitrate" je vhodné používat tehdy, když je potřeba stálá rychlost toku dat - přehrávání přes internet, přehrávání z DVD. Znamená to ale, že u rychlejších změn scén se použije vyšší komprese než u klidných scén - tedy horší kvalita. Což u fotobank nemusí vyhovovat. Tam nezáleží na plynulosti toku dat, důležitější je rovnoměrná kvalita snímků. Poznat je to např. u klíčových snímků - při konstatním bitrate mají dost mizernou kvalitu a to by mohlo fotobankám vadit.

Tedy - raději zvolit "Constant Quantizer" nebo "Constant Quality". Měly by se lišit v tom, že "Constant Quantizer" znamená nastavení konstantní kvality každého snímku (tedy členité snímky budou zabírat více KB než "měkké" snímky), zatímco "Constant Quality" při vyhodnocení kvality zohledňuje i FPS - tedy při vyšším fps se použije nižší kvalita snímk. Spíš bych zvolil raději "Constant Quantizer". Hodnota pro fotobanky nějak mezi 1 (nejvyšší kvalita, největší velikost souboru) až 5 (trochu nižší kvalita).
+Pitju Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 7229
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1903

Re: XMedia Recode

Příspěvekod Návštěvník » 13. červenec 2017 20:38

Když si v XMedia Recorde zvolím doporučený formát MOV, obrazový kodek Motion JPEG a mód barev YUV 4:2:2 Planar 16bpp zdá se mi, že pokud nechám volbu Mód barev automaticky výsledný výstup je u některých videí hezčí. Nevíte jaký je rozdíl v XMedia Recode u formátu MOV mezi módem barev automaticky a módem barev YUV 4:2:2 Planar 16bpp. Díky.
Hodnocení: 0
Návštěvník
 
IP: 88.102.90.1xx

Reputace: 0

Re: XMedia Recode

Příspěvekod PandaWild » 13. červenec 2017 21:41

Zkouším to - při automatice zvolí formát podle prokládání, pro neprokládané video použije 4:2:0 (který by byl pro prokládané video nevhodný), pro prokládané video použije 4:2:2 (který se dá použít i pro neprokládané video, proto je doporučovaný jako univerzálnější, za cenu že je trochu větší). Což by mělo být v pořádku.

Předpokládal jsem, že kvalita bude asi tak stejná, spíš jsem očekával že 4:2:2 bude mít lepší kvalitu než 4:2:0, protože se barevná informace tak neredukuje. Při optickém porovnání jsem měl ale skutečně dojem, že 4:2:0 má lepší kvalitu (a menší velikost souboru).

Hledal jsem a tady uvádějí, že skutečně 4:2:0 může mít lepší kvalitu obrazu než 4:2:2 při vyšších stupních kompresí, do 15 Mbit/s. https://www.researchgate.net/publicatio ... ng_formats

Vysvětluji si to tak, že u 4:2:0 je chroma barevná složka vertikálně rozostřenější než u 4:2:2 (hrany barev jsou více "měkké") a to se při vyšších stupních kompresí (=malé soubory) lépe komprimuje JPEG kompresí. U 4:2:2 mají barvy vertikálně ostřejší hrany a proto v barvách vzniká více "zubů" a rušivých artefaktů.

U menších stupňů kompresí (=velké soubory) se zubatost barev už tak neprojeví, na kvalitě se pak více projeví rozostření chroma složky a proto může být naopak kvalitnější 4:2:2 proti 4:2:0.

Z toho vyplývá, že pro fotobanky možná může být skutečně lepší používat 4:2:0 (např. nechat automatický mód), pokud se volí kvalita asi tak 5 a více. U kvality pod 5 (=menší číslo, vyšší kvalita) už rozdíl takový nebude a může být zas výhodnější 4:2:2. Tu hranici ale jen tipuji, nezkoušel jsem. Asi může být dobrá volba nechat mód barev na Automaticky.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 7229
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1903

Re: XMedia Recode

Příspěvekod castyhost » 14. červenec 2017 06:52

zkusenosts XMedia Recode u formátu MOV s módem barev automaticky

SS videa nekdy vyhazuje pro artefakty v kompresi (i kdyz je v SW 5 a mensi) a jeho naahledy vypadaji po silne kompresi...tj ma to negativni vliv na prodeje tam

ostatni FB to bud nedelaji, nebo to neni videt v nahledech
Hodnocení: 0
castyhost
 
IP: 92.240.163.2xx

Reputace: 0

Re: XMedia Recode

Příspěvekod Pitju » 22. září 2017 17:33

Ahojte.
Pri uploade videa a vyplňovaní formulára sa pítajú, či je video Progressive scan. V XMedia Recode mám pri prekódovaní z AVI do Photo-JPEG nastavenie ako na obrázku. Je to Progressive scan? Ak áno tak, to je dobre pre kupujúceho, či je ťažké na to odpovedať?


A ešte niečo: Nastavenie Quality:5 je ekvivalent k 95%, alebo je to niečo nižšie. Ďakujem vám dámy a páni za odpoveď
Přílohy
temp.jpg
temp.jpg (48.49 KiB) Zobrazeno 5486 krát
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Pitju
 
Příspěvky: 516
Registrován: 24. říjen 2013 22:27

Reputace: +17

Re: XMedia Recode

Příspěvekod PandaWild » 22. září 2017 18:11

Zda je video progressive nebo interlaced se pozná ve vlastnostech videa:
progressive.PNG
progressive.PNG (2.73 KiB) Zobrazeno 5475 krát

Nevím jistě, ale myslím že tohle žádné kodeky neovlivňují, jen aktivace filtru Deinterlace by měla sloučit interlaced snímky do progressive, obrácená konverze na interlaced by tam asi neměla jít ani udělat.

Quality je v rozsahu 1 až 31, tedy 5 by mělo odpovídat asi tak 83%, což už je asi tak krajní hranice pro fotobanky. Spíš už teď používám raději kvalitu 1 nebo 2.
+Pitju Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 7229
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1903

Re: XMedia Recode

Příspěvekod Pitju » 1. říjen 2017 09:00

Ahoj.
GOP length nastavenie AVI do MOV. Nevedel som na čo to je, tak som si vygúglil tento termín. V jednom referáte je napísané ..."Skupina snímkov medzi dvoma I-frames sa nazýva GOP (Group of Pictures) a nemala by obsahovať viac ako 12 snímkov - v prípade, že by GOP obsahovala viac ako 12 snímkov nebolo by video kompatibilné s formátom DVD (PAL) a navyše by sa pri prehrávaní príliš dlho video dekomprimovalo."..
Do teraz som používal hodnotu 15, čo s
om si lamersky hovoril "nešahaj", keďže to XMedia má defultne nastavené. Ešte furt nemám ustálené a zoptimalizované pracovné postupy a toto je opäť vec, ktorú som asi nerobil dobre.

Môže to byť fakt taký problém?
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Pitju
 
Příspěvky: 516
Registrován: 24. říjen 2013 22:27

Reputace: +17

Re: XMedia Recode

Příspěvekod shalom3 » 1. říjen 2017 10:30

Také jsem tam nechala nastavenou původní hodnotu 15. Ale nemám jasno v tom, co by přenastavení způsobilo vůči fotobankám. Má s tím někdo nějaké praktické zkušenosti?
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 4475
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +1038

Re: XMedia Recode

Příspěvekod PandaWild » 1. říjen 2017 12:51

Parametr "GOP length" při konverzi na MOV Motion JPEG kodek je omyl autora, u Motion JPEG se neuplatní, je automaticky = 1. Ověřil jsem to tak, že jsem video zkonvertoval s různým nastavením GOP a soubory jsem pak porovnal - lišily se jen v pár bajtech obsahujících časové razítko času konverze streamu, ale samotná data se nijak nelišila.

Podrobněji ke GOP (=group of pictures):

U MPEG videí (DivX, MJPEG4 atd) se používají 3 typy snímků:
1) I-frame (intra coded picture, též keyframe, klíčový snímek) obsahuje úplný obraz snímku, je to plnohodnotný JPEG obrázek.
2) P-frame (predictive coded picture) obsahuje rozdílovou informaci od předešlého snímku. P-frame umožňuje obraz zkomprimovat více než I-frame.
3) B-frame (bipredictive coded picture) obsahuje rozdílovou informaci od některého předešlého a/nebo následujícího snímku. B-frame má ještě úspornější kompresi proti P-frame nebo I-frame.

Rozdílová informace mohou být nejen změněné pixely, ale i celé oblasti obrazu - např. při pohybu kamery se posouvá pozadí scény, rozdílové snímky použijí starý obraz pozadí a posunou ho na nové místo (k tomu se používají pohybové vektory).

GOP skupina snímků je ucelená skupina začínající klíčovým snímkem I-frame, za kterým následuje několik P-frame snímků, které jsou prokládané B-frame snímky, typicky např. IBBPBBPBBPBBPBB (=PAL). Dekodér snímků si musí v paměti udržet všechny dekódované snímky GOP skupiny, proto pro hw přehrávače může být délka GOP omezena (15 snímků pro PAL).

Pro sw dekodéry nemusí být omezením velikost paměti a může se zvolit i větší interval mezi klíčovými snímky. Znamená to zmenšení velikosti videa a snížení potřebného datového toku. Nevýhodou je větší náchylnost k nepřesnostem obrazu (chyby se akumulují), ale hlavně - problémy s vystavením a se stříháním. Pokud v přehrávači nastavíte ukazatel pozice, musí se nejdříve vyhledat předešlý klíčový snímek I-frame a od něj postupně dekódovat všechny snímky, až se dostane na požadovanou pozici ukazatele. Což např. při intervalu klíčových snímků 10 sekund může zabrat i několik sekund než video zobrazí nějaký obraz.

Problém je i při stříhání videa. Video se nedá střihnout uprostřed GOP skupiny, obraz nemůže začínat P nebo B snímkem (potřebuje se obrazová informace z I snímku). Obraz se musí nejdříve dekódovat a pak se musí znovu zakódovat, což je časově náročná operace a navíc opakovanou kompresí klesá kvalita obrazu. Jinou možností je střih jen v místech klíčových snímků, ale tím může vzniknout chyba pozice obrazu i několik sekund.

Motion-JPEG je zvláštní varianta MPEG videí. Nepoužívá rozdílové snímky, všechny snímky jsou I-frame, tedy plnohodnotné JPEG obrázky (jako když se nastaví GOP=1). Výhodou je rychlost vystavení pozice a snadnost stříhání - obraz lze střihnout v jakémkoliv místě a uložení je rychlé, data se jen zkopírují bez potřeby rekomprese. Nevýhodou jsou velké nároky na velikost souboru.

Pro fotobanky má otázka délky keyframe intervalu (GOP length) význam např. u Xvid nebo MPEG4 komprese - pro krátký interval roste velikost souboru, pro dlouhý interva se video špatně stříhá a klesá kvalita kvůli kumulaci chyb. Pokud se místo konstantní kvality videa volí konstantní datový tok, má kvalita obrazu jakoby opačné působení - při kratším intervalu klíčových snímků roste náročnost na data a proto pro zajištění potřebného datového toku musí kodek použít úspornější kompresi pro klíčové snímky, čímž následně klesá kvalita obrazu.
+Pitju Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 7229
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1903

Další

Zpět na O videu a jeho tvorbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé