Shutterstock - Daň

Shutterstock - Daň

Příspěvekod Michalvit » 20. březen 2018 21:21

Dobrý den,

rád bych se zeptal, jestli je na fotobance Shutterstock nutné platit daň? Jsem na této fotobance zaregistrován cca rok a půl a vyděláno mám teprve cca 105 dolarů. Po přihlášení na shutterstock mi na hlavní stránce vyskakuje: Your Tax Forms for the 2017 tax year are ready. Download now. Formulář jsem stáhl a je nutné se tím nějak zabívat (něco platit)? Nejsem nikde zaregistorván, v současnosti studuji a živnostenský list nemám.

Děkuji.
Hodnocení: 0
Michalvit

IP: 194.228.11.xx

Reputace: 0

Re: Shutterstock - Daň

Příspěvekod castyhost » 20. březen 2018 21:24

kdyz si vpravo nahore na tehle strance do okynka napises TAX form a das hledat, vypaadne ti spousta uzitecnyho cteni
castyhost

IP: 92.240.163.2xx

Příspěvekod ivusakzkrabice » 21. březen 2018 08:14

Přímo na fotobanky.cz je spousta skvěle zpracovaných článků, doporučuji pročíst.
Vyplňuje se právě proto, aby nedošlo k dvojímu zdanění.
Ve chvíli, kdy si peníze pošlete na paypal, tak doporučuji se u úřadů registrovat, oni si totiž informace předávají, tak bacha na to :) ;) :)
ivusakzkrabice

Reputace: +232

Příspěvekod admin » 21. březen 2018 13:33

Je to trochu jinak. To o čem píše ivusakzkrabice je tax form - W8BEN - tedy formulář, který je nutný vyplnit, aby vám fotobanka nestrhávala 15 procent z výdělků. S českými daněmi to nemá nic společného.

To o čem píšete vy jsou nejspíše přehledy, které fotobanky dávají na konci roku, kde jsou uvedeny jen sumy ohledně W8-BEN. Můžete si ten přehled stáhnout, ale k ničemu ho nepoužijete. Opět to nesouvisí s daněmi v ČR.

Na fotobankách daň neplatíte. Z příjmů z fotobank byste ale měli platit daň v české republice - normálně to uvedete v daňovém přiznání... na fotobanky.cz se o tom píše zde: http://fotobanky.cz/daneni-prijmu-z-fotobank a zde http://fotobanky.cz/navod-danove-priznani-fotobanky