Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Video (footage) dnes patří mezi další formát, který se na fotobankách prodává. Tato diskuze je věnovaná jeho tvorbě, různým formátům a možnostem prodeje.

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod Bananaboy » 10. srpen 2019 08:49

S potešením som zistil, že nový Blender 2.80 už opäť dokáže exportovať do formátu
Quicktime .mov a to dokonca 4K s kodekom H.264! (čo nedokáže ani After Effects CC 2018 :( )

Tak som na skúšku vytvoril animáciu v EEVEE a vyexportoval ju do 4K mov s kodekom H.264. Je to 300 snímková, 10 sekundová animácia (30 snímkov za sekundu).
Animácia je ale až podozrivo dátovo malá. Má len 88,8 Mb a pritom dobrú kvalitu. Pokusne som tú istú animáciu vyexportoval z After Effects s kodekom PhotoJPEG a tá má až 480 Mb! Pritom takmer žiadny rozdiel v kvalite voľným okom nevidím.

Moja otázka znie. Je možné, aby mala 10 sekundová 4K animácia s kodekom H.264 len tak málo Mb? Alebo je v tom nejaký háčik?
Ak je to možné a bežné, tak by ma to hodne potešilo, pretože animácie ktoré som doteraz vytvoril sa pohybujú cca od 400 do 1000 Mb a sú teda nevhodné na nahrávanie mojím pomalým internetom. Ale ak by som sa v exportoch z nového Blenderu dostal zakaždým pod 100 mega, tak by to bolo super, pretože to by som už ako-tak nahral na fotobanky aj s pomalým internetom.

Mohli by ste mi prosím napísať koľko Mb majú zhruba vaše 10 sekundové animácie?
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3251
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +791

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod shalom3 » 10. srpen 2019 12:35

Zkušenost v Blenderu 2,8 zatím nemohu potvrdit, chci přece jen s přechodem na ni chvíli počkat, až se v programu lépe zorientuji.
Ale ve verzi 2,78 jsem se dočkala podobného překvapení. Dělám zatím taková malá videa, na kterých se učím a vyzoušela jsem export do mp4 s kodekem H.264 v rozlišení FullHD. Zatím mi nikde nic nevyhodili a to si myslím, že to přezkoumávají třeba i na nějakých větších monitorech (nebo i pomocí nějakého speciálního SW). Přitom ty soubory se datově pohybují tak kolem 10-20 MB při délce 10 s !!! Byla jsem přesvědčená, i když na mém monitoru se zdály bez závad, že to musí vyhodit kvůli kvalitě.
Je zajímavé, že u mp4 vytvořených pomocí jiných programů, byla ta velikost také mnohem vyšší, tak kolem 100 MB.
Zkus tedy udělat první "vlašťovku" a nahrát, uvidíš, jestli to akceptují, ale předpokládám, že jo.

Nicméně se těším, až začnu s novou 2,80.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3404
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +676

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod Bananaboy » 10. srpen 2019 17:08

shalom3 píše:Přitom ty soubory se datově pohybují tak kolem 10-20 MB při délce 10 s !!!

Tak to je dobrá a povzbudzujúca správa.
To znamená, že keď fullHD má 10-20 MB, tak by tých 88,8 MB u 4K mohlo byť v pohode. Skúsim to nahrať a uvidím.

Ja som sa do Blenderu 2.80 tiež moc nehrnul, ale musím pomaly prejsť kvôli EEVEE. Animácia z EEVEE bola vyrenderovaná za chvíľku, oproti dlhému renderovaniu z Cycles. No a teraz mám už druhý dôvod na prechod na 2.80 a to ten, že exportuje dátovo malé videá vďaka tomu kodeku H.264 v 4K. Žiadny iný software ktorý mám v PC mi proste 4K s H.264 nevyexportuje.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3251
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +791

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod shalom3 » 10. srpen 2019 17:25

Láká mě 2,80, ale budu muset hodně měnit postupy - jako zejména klávesové zkratky? Už jsem si tak nějak celkem zvykla na to, co kde najdu ve verzi 2,79 a na základní klávesové zkratky a teď mám strach, že se mi všechno poplete. Sice jsem už 2,80 zkusila ještě jako nějakou alfa-beta verzi, docela mi přišla sympatická, ale bylo to v době, kdy jsem toho uměla opravdu sporadicky.
Sympatické je, že pokud je to natolik kvalitní, že to nevyhazují, tak Blender je skutečně NÁSTROJ. Skutečně netoužím mít na počítači nějaké draze placené monstrum, které mi bude produkovat videa v řádu GB.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3404
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +676

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod Bananaboy » 17. srpen 2019 08:10

Pred pár dňami som tu písal, že 4K animácia vyexportovaná z Blenderu 2.80 má len 88,8 MB a že je oproti animáciám ktoré lezú z After Effects podozrivo dátovo malá. Hmm..., odvtedy som urobil ďalšie dve 4K animácie. Prvá má 56,6 MB a druhá dokonca len 31,7 MB! To je úplne neskutočné aby mala 4K animácia len tak málo dát a pritom bola bez šumu a artefaktov a rovnako kvalitná ako 1 GB animácie, ktoré som v minulosti vyexportoval z After Effects.

Ak to pôjde takto ďalej, tak budem možno prvou osobou ktorej sa podarí vytvoriť
4K animáciu s 0 MB. :lol: :lol:
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3251
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +791

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod PandaWild » 17. srpen 2019 08:50

To se nedá takto porovnávat. Formát QuickTime s kodekem PhotoJPEG obsahuje samostatné obrázky JPG. Jednotlivé snímky jsou na sobě nezásivlé. To má výhodu, že se takové video dá snadno stříhat bez nutnosti provádět rekompresi obrazového toku. Nevýhoda je, že takové video je pak hodně veliké. Velikost videa nezávisí na rychlosti změn v obraze, ale na komplexnosti scény. U renderovaného obrazu má na velikost JPEG hodně vliv i to, zda je v obraze šum a ostré hrany, tím velikost narůstá, tedy může mít vliv i použitý engine.

Zatímco kodeky jako h264 používají mezisnímkovou kompresi, kdy opakuje podobné části obrazu. Video může být značně menší, ale nedá se jen tak snadno stříhat. Nezáleží přitom na tom, v jakém kontejneru se nachází, zda to je AVI nebo MOV. Velikost výsledného videa záleží kromě komplexnosti scény také na tom, jak rychle se obraz mění. Když kamera prolétá složitým 3D prostorem, mění se to dost zásadně a video bude velké. Když kamera zabírá statický obraz a jen uprostřed se hýbe panáček, může se většina obrazu opakovat a výsledné video může být velmi malé.

Za malou velikost videa nemůže Blender, ale to že jsi místo PhotoJPEG zvolil H.264 a zřejmě máš navíc i většinu scény statickou.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 6545
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1536

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod Costertoast » 17. srpen 2019 09:14

PandaWild píše:Velikost výsledného videa záleží kromě komplexnosti scény také na tom, jak rychle se obraz mění.

Dodal bych, že nezáleží na tom kolik se toho na klipu opticky děje, ale jak často se mění pixely, byť o trošku, mezi framy. Opravdu to občas může zavádět.

Abych tohle ukázal trochu v extrému:

tenhle klip je 4K@60fps 10 sec.
https://eu.fotolia.com/id/225676203
Velikost je 2.68 MB

Tenhle je 4K@60fps 20 sec:
https://eu.fotolia.com/id/279182221
Velikost je 540 MB

Čili velikost na sekundu je u druhého klipu zhruba stokrát větší než u prvního a to se toho ani v jednom opticky nic moc neděje.

Jinik renderuju After Effects Animace v Media Encoderu - nejnovější Creative Cloud. Kodek je h264 v MP4 kontejneru, maximální kvalita, vetšinou 4K@60fps.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Costertoast
 
Příspěvky: 72
Registrován: 17. červen 2016 11:48

Reputace: +32

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod Bananaboy » 17. srpen 2019 09:53

PandaWild píše:Za malou velikost videa nemůže Blender, ale to že jsi místo PhotoJPEG zvolil H.264 a zřejmě máš navíc i většinu scény statickou.

Pando ja viem, že je to v kodeku. Len som tým chcel povedať, že After Effects CC 2018 4K animáciu s kodekom H.264 proste nevyexportuje. Neviem ako je na tom novšia verzia CC 2019, ale moc tomu neverím, že by to dokázala.

Ide mi o to, že ak videá s kodekom H.264 budú brať všetky fotobanky (nechce sa mi teraz hľadať podmienky každej fotobanky zvlášť, ale myslím, že s H.264 nemajú nikde problém), tak je to, že Blender dokáže exportovať 4K s H.264 kodekom v tak malých, dátových rozmeroch, pre mňa veľmi prínosné.

Myslím, že by to nemalo mať vplyv ani na predaje, pretože typ kodeku sa pri videu (aspoň teda na Shutterstocku) neuvádza a tak si zákazník nemôže povedať, že on H.264 nechce, pretože sa zle strihá.

Problém bude asi len na VideoHive ak ma tam príjmu a ak tam začnem nahrávať. Čo som pozeral, tak tam majú všetci (alebo väčšinou) videá len s kodekom PhotoJPG v GB veľkostiach.

Mimochodom tie moje nové animácie z Blenderu 2.80 nie sú statické. Sú to rýchle prelety 3D tunelom a kamera ešte počas preletu rotuje okolo vlastnej osi, takže všetko je v pohybe. Oproti tutoriálu som len vypol motion blur, pretože s ním sa mi to moc nepáčilo. Bolo to nejaké na môj vkus až moc rozmazané. Bez motion bluru je to lepšie.
Hodnocení: 0
Adobe Illustrator CS5 | NIKON CoolPix P510
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3251
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +791

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod hypotekyfidler.cz » 17. srpen 2019 11:41

Media Encoder 4k s h.264 pořád nedává, nechápu proč a MP4 neberou na istock/getty. Blender neumím, takže rendruji pořád Photo-jpeg a průměrná velikost videa je 1G. Mně to ani tak nevadí, ale říkám si, jestli to třeba nevadí některým zákazníkům, tak velké soubory. Nebylo by lepší na ostatní fotobanky dělat spíš to MP4? Jsem na pochybách.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
hypotekyfidler.cz
 
Příspěvky: 585
Registrován: 10. září 2013 11:48

Reputace: +249

Re: Co vás zajímá ohledně tvorby a prodeje videí?

Příspěvekod shalom3 » 17. srpen 2019 13:27

Už dost dlouho dělám na všechny fb jenom mp4. Když jsem dřív všechno konvertovala do mov, tak to byly děsné balíky. V době, kdy ještě šlo nahrávat na Istock přes Stocksubmitter, tak nebyl problém, ten si nějak dovedl to mp4 dočasně zkonvertovat na mov a normálně ji na Istock nahrál, takže to byla pohodovka. Ale teď bych musela kvůli Istocku konvertovat ručně do mov, což se mi vůbec nechce. A při představě, že bych tam ještě musela ručně dokopírovávat kw, tak se mi tuplém nechce.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 3404
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +676

PředchozíDalší

Zpět na O videu a jeho tvorbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé