Podle oficiálního zdroje informací o EET:
http://www.etrzby.cz/cs/761"
Evidence je tedy požadována jen po té skupině bezhotovostních platebních operací, u které je platební příkaz dán plátcem prostřednictvím příjemce. Typicky se jedná o bezhotovostní transakce, kde dochází ke styku zákazníka s prodávajícím a zákazník dává platební příkaz prostřednictvím prodávajícího, zejména karetní transakce, ať už uskutečňované prostřednictvím debetní či kreditní karty, nebo prostřednictvím virtuální karty umístěné např. v mobilním telefonu."
U nás nedochází ke styku zákazníka s prodávajícím. Zákazník (v tomto případě fotobanka) NEdává platební příkaz prostřednictvím prodávajícího (což jsme my).
Pak se tam píše:
"Z důvodové zprávy dále vyplývá, že formální znaky evidované tržby nejsou splněny v případě převodu z účtu na účet, inkasa nebo barteru."
Což je to co psal Duben.
Bohužel, metodický výklad tomu poněkud odporuje:
http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/ ... b_v1.0.pdf"Platební brána - Paypal, PayU, PaySec, Google Checkout, Click2Pay - (služba, která umožňuje uskutečnit platbu plátce podnikateli za zboží nebo službu na internetu) se chová obdobně jako platba on-line kartou a podléhá evidenci tržeb. V prostředí platební brány v podstatě probíhá pouze autorizace a zúčtování transakce. Platbu přijímá prodejce zboží nebo služby, a pokud se u něho jedná
o příjem z podnikání, bude účtenku vystavovat a údaje o příslušné tržbě posílat Finanční správě on,
nikoliv provozovatel platební brány."
Což bude asi to co psal Duben, že jakmile ouřada vidí PayPal, tak o tom nepřemýšlí dál, a myslí si, že pod EET spadáme. Takže je to na nás případně ouřadovi vysvětlit, že PayPal v našem případě nefunguje jako platební brána, ale jako bankovní účet.
Pozor ale,
šeků se EET týká.