Profimedia

Pochlubte se svými úspěchy, zanadávejte na fotobanky, upozorněte na novinky

Profimedia

Příspěvekod honza286 » 17. leden 2018 12:47

Na základě několika příspěvků ohledně téhle fotobanky jsem se více podíval na jejich web a podmínky a objevil jsem značně zajímavé věci u mých fotografií, které přebrali z jiných fotobank:
1. Nikde nejsem uveden jakožto autor fotografií, vždy je jako autor uvedena Profimedia
2. K mým fotkám, které jsem tam našel, jsem nikde nedával exkluzivitu a právo na prodej výhradní licence - Profimedia mnohé mé fotky (které přebrali odjinud) nabízí jako RM a ve všeobecných podmínkách uvádějí "V případě dohody mezi společností Profimedia a Uživatelem (uživatel je ten, kdo si fotky koupí), poskytne společnost Profimedia Uživateli Licenci k RM Dílu jako výhradní, a to pro neomezený či omezený způsob užití."
Body 1 a 2 jsou snad jasnou krádeží autorských práv. No ale u téhle fotobanky vzhledem k její reputaci (např. v minulosti prodávali volně dostupné fotky z NASA a po těch, kdo si je volně stáhli odjinud, vyžadovali i stovky tisíc za porušení jejich autorských práv) mě to ani nepřekvapuje.
Má cenu jim kvůli tomu psát a žádat vysvětlení a sjednání nápravy nebo to za to nestojí?
Hodnocení: 0
honza286
 
Příspěvky: 404
Registrován: 27. listopad 2014 21:57

Reputace: +65

Re: Profimedia

Příspěvekod shalom3 » 17. leden 2018 13:07

Nejsi sám, komu to fungování není jaksi jasné. Mám pocit, že když se něco prodá jako Výhradní, tak že by se to nemělo prodávat nikde jinde a nikomu jinému. Pokud dotyčný autor, který ani neví, že jeho obrázky nabízí tato fb (já jsem to do minulého týdne nevěděla), bude nabízet své práce na četných jiných fotobankách a budou se tam prodávat, tak nerozumím tomu slovu Výhradní.
Na jakési právní aférky z minulosti si mlhavě vzpomínám také - snad šlo o nějaké obrázky, které si někdo dal na web. No jo, ale když je dotyčný mohl teoreticky dát na nějaké fotobance ke stažení zdarma?
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3