Na stocklogos.com si spomínam. To bola logobanka na ktorú som chcel prispievať, ale mali tuším nejaké divné pravidlá pre logá. Autor si musel stiahnuť od nich nejakú eps templatu s presnými rozmermi a logo tvoriť v tej template. A ešte myslím, že to muselo byť v CMYK farebnom režime. Vtedy som aktívne tvoril pre fotobanky a tie ich požiadavky ma nejako odradili od špeciálneho upravovania log do tej ich templaty, tak som sa na to vtedy vykašľal.
V minulosti tvorba log nemala až taký význam. Hocijaká ilustrácia pre fotobanky vám zarobila viac peňazí ako jedno logo. No v dnešnej dobe by som logá až tak nepodceňoval. Keď sa logo predá aj len 1x za 135 USD, tak je to lepšie ako ilustrácie vo fotobankách. Dnes vám už žiadna nová ilustrácia na fotobankách nezarobí 135 USD. A dokonca ani stovka nových ilustrácií! Keď pozerám teraz do Catalog Managera na Shutterstocku, tak mi posledná stovka ilustrácií ktoré som nahral na Shutterstock na začiatku roku 2019, za dva roky zarobila len 54,40 USD a nebyť starých bestsellerov, ktoré tvoria prevažnú časť predajov, tak pridávať nový obsah už nemá žiadny zmysel.
O.K. poviete si, že keby som neprestal na Shutterstock nahrávať, tak by som mal za tie dva roky viac peňazí z nových ilustrácií. No koľko by som stihol nakresliť za dva roky nových ilustrácií? Možno 500? To máme 5x54,40=272 USD. Za dva roky by som teda z nových ilustrácií zarobil 272 dolárov. No keď za dva roky predám len 5 log, tak by som mal byť na tom lepšie. 5x135=675 USD. A to som počítal len s tou najnižšou cenou za logo. Začína sa mi to celkom páčiť. Prisámbohu na LogoGround v januári nahrám aspoň prvých 10 log a uvidím.