Mimofotobanková tvorba

Pochlubte se svými úspěchy, zanadávejte na fotobanky, upozorněte na novinky

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod Bananaboy » 31. prosinec 2016 16:31

PandaWild píše:Myslíš že by se daly dělat své definice modelů? Např. u toho manažera nelze použít oblek, ten by byl zřejmý že je cizí práce.

A videa s tím asi nejdou, pohyb postav, co?

Určite je možné nahrávať aj svoje textúry a modely. Funguje tam normálne import a export z a do rôznych známych 3d formátov. Túto oblasť mám ale najmenej preskúmanú. Zatiaľ som nepotreboval nič exportovať a ani importovať. Ostatne tí ľudia ktorý tie modely a príslušenstvo predávajú na ich stránke to museli tiež nejako vytvoriť. Takže určite nepoužívajú nejaký "zakázaný" formát len pre vyvolených, ale je možné používať aj vlastné modely. Počítam, že by sa dal oblek normálne otextúrovať svojou textúrou napríklad v Blenderi a potom importovať v Daz3D. K mnohému príslušenstvu sú v zip balíčku pribalené aj templaty, takže sami autori ešte uľahčujú zákazníkom aby si mohli dať vlastné textúry.

Možno sa bude dať naimportovať aj vlastný model z open source programu MakeHuman http://www.makehuman.org/index.php, ktorý sa na úvodnej stránke pýši správou, že má údajne "THE MOST LIBERAL LICENSE IN THE WORLD!" :)

Súčasťou programu je aj plugin aniMate2 na animovanie, takže animovať sa dá, ale túto oblasť som tiež ešte nestihol za tak krátky čas dôkladnejšie preskúmať. Na youtube som našiel tutoriál na animovanie a nevyzerá to ani moc zložito.
https://www.youtube.com/watch?v=r05ZysHDkPU
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3837
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +1026

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod PandaWild » 31. prosinec 2016 17:14

Jak se dívám na tutoriály, tak to vlastně umí generovat jakékoliv tvary těla, vše se dá nastavovat parametricky, např. tvary obličeje (tedy už je to vlastní design copyright). Tak to je hodně volný generátor, dobře využitelný pro fotobanky. Možná ty prodávané modely jsou jen vhodně nastavené definiční parametry a textury, ani nemusí vytvářet nějaké nové modely.

A jsou i tutoriály na převod na ilustraci, to může být dobrý zdroj ilustrovaných postav.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 7229
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1903

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod Bananaboy » 31. prosinec 2016 17:49

Možno aj preto povolili v licencii komerčný predaj, pretože stačí zakvedlať hejblátkami a už je z toho niečo iné a žiadny autor by si aj tak svoj pôvodný model nespoznal. U modeliek určite. Horšie je to s príslušenstvom. To sa priamo v programe nejako výrazne upravovať nedá. Možno ako som napísal v predchádzajúcom príspevku by to šlo v externom programe (napr. v Blenderi). Alebo v najhoršom prípade sa vykašlať na rendery a kresliť podľa Daz3D aspoň ilustrácie. Aj to by bola výrazná pomoc v tvorbe.
+PandaWild Hodnocení: +1
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3837
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +1026

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod Pitju » 1. leden 2017 10:56

No chlapi...trošku ste ma namotali. A inštalujem to :), ale neviem či na to budem mať čas :(.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Pitju
 
Příspěvky: 516
Registrován: 24. říjen 2013 22:27

Reputace: +17

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod shalom3 » 1. leden 2017 23:54

Možná je to blbost, ale nebudou fotobanky otravovat s nějakým tím MR? Ty figury mi někdy připadají naprosto k nerozeznání od "opravdického" člověka.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
shalom3
 
Příspěvky: 4475
Registrován: 1. březen 2014 22:50

Reputace: +1038

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod PandaWild » 2. leden 2017 06:23

Do titulku se musí doplňovat "3D illustration" když je to rendering, takže by jim to mělo být jasné.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 7229
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1903

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod Miles » 2. leden 2017 09:09

Ještě že vobčas čtu tady to forum. Zrovna delší dobu přemýšlím, že budu modelovat postavy a portréty, jelikož pracuji s Blenderem, tak jsem to chtěl dělat tam a najednou toto vlákno. Super, jdu to vyzkoušet :-)
Hodnocení: 0
Petr
Miles
 
Příspěvky: 290
Registrován: 15. květen 2013 13:25

Reputace: +10

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod ToM » 3. leden 2017 10:49

Bananaboy píše:Možno sa bude dať naimportovať aj vlastný model z open source programu MakeHuman http://www.makehuman.org/index.php, ktorý sa na úvodnej stránke pýši správou, že má údajne "THE MOST LIBERAL LICENSE IN THE WORLD!" :)


Dělám trochu v blenderu a nějaká ta postava by se hodila. Moje otázka zní, proč postavu z MakeHuman neiportovat rovnou do blenderu? V čem má DAZ 3D výhodu?
Hodnocení: 0
ToM
 
IP: 178.255.168xx

Reputace: 0

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod Bananaboy » 3. leden 2017 11:21

ToM píše:Dělám trochu v blenderu a nějaká ta postava by se hodila. Moje otázka zní, proč postavu z MakeHuman neiportovat rovnou do blenderu? V čem má DAZ 3D výhodu?

Daz3D má výhodu, že v ňom nie je nutné vedieť modelovať, textúrovať, robiť kostru a rigging. Ak ovládaš Blender, tak máš určite lepšie, keď si všetko spravíš sám v Blenderi. Čím viac svojej vlastnej práce a čím menej cudzej, tým máš väčšiu istotu, že ťa niekto neudá za to, že si použil neoprávnene jeho výtvor.
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
Bananaboy
 
Příspěvky: 3837
Registrován: 8. duben 2013 19:18
Bydliště: Slovensko

Reputace: +1026

Re: Mimofotobanková tvorba

Příspěvekod PandaWild » 3. leden 2017 11:25

ToM se spíš asi ptá na to, jaký je rozdíl mezi MakeHuman (+Blender) a Daz3D ?
Hodnocení: 0
Uživatelský avatar
PandaWild
 
Příspěvky: 7229
Registrován: 22. listopad 2013 12:03

Reputace: +1903

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná fotobanková diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé